  • 71. Data: 2016-08-01 12:10:45
    Temat: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-08-01 10:56, PiteR wrote:

    > No niestety tam nie stoi znak STOP przed którym trzeba się zatrzymać
    > tylko trójkąt ustąp pierwszeństwa. Wychodzi na to że nawet jakby
    > przejechał rondo na dwóch kołach to musimy mu ustąpić tak jak
    > ustępujemy z podporządkowanej lub włączając się z rozbiegówki.
    >
    > Dopiero walnięcie plaskie otwiera możliwość ew dyskusji że panie władzo
    > nie zachował odstępu.

    No tylko co wlasciwie decyduje? Moment wjazdu? I dlaczego to ja niby
    mialem mu ustapic skoro wjezdzalismy jednoczesnie? Moze to on mi
    powinien ustapic bo tez mial taki obowiazek? W koncu to nie bylo tak, ze
    on byl na rondzie a ja wymusilem. Obaj bylismy poza rondem a pozniej
    jedoczesnie sie nia nim znalezlismy, a to, ze z geometrii oraz roznicy
    predkosci wynika, ze on tlucze moj tylny bok to co ma wynikac? Moja wina?

    Wreszcie pytanie - czy ewentualni swiadkowie albo zapis monitoringu cos
    tu zmienia? Bo wtedy juz raczej widac, kto nie zachowal ostroznosci na
    skrzyzowaniu.

    --
    mk4

  • 72. Data: 2016-08-01 12:11:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    Hello T.,
    ,75y,82.99h,76.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1saqEOzXbokFUVC
    Hv6oDhmrA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    >To nie jest rondo.

    Ciekawe czemu. Czyzby drogowcy dobrze rozszyfrowali rozporzadzenie,
    skoro "zwyklego ronda" zrobic nie mozna, a takie jest potrzebne, to po
    prostu zrobimy zwykle skrzyzowanie z klombem.

    O ile pamietam - klomb jest jeszcze poniemiecki, ale oznakowanie to
    zmieniano.

    Gdzies jeszcze moglo komus przyswiecac, ze lepiej tam spowolnic ruch,
    bo stadion z jednej strony, osiedla mieszkalne dookola - po co maja
    sie spieszyc :-)

    J.

  • 73. Data: 2016-08-01 12:15:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jeszcze raz - to że oznakowanie jest zgodne z przepisami nie znaczy,
    >że jest dobre. Jak ktoś nie rozumie, że celem oznakowania jest żeby

    Niezgodne z przepisami na pewno jest niedobre :-)

    >kierowcy je zrozumieli to nie powinien się brać za projektowanie
    >czegokolwiek.

    >Inaczej - powieszenie znaków zakaz skrętu w lewo, w prawo i
    >zawracania

    Zakaz w lewo zabrania tez zawracania.

    >oddzielnie jest formalnie poprawne, ale poprawnym oznakowaniem jest
    >po prostu nakaz jazdy prosto. I tyle.

    A jednak jest znak "nakaz jazdy prosto lub w prawo" (lewo).

    J.

  • 74. Data: 2016-08-01 12:18:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-08-01 o 12:10, mk4 pisze:

    > No tylko co wlasciwie decyduje? Moment wjazdu?

    Raczej nie.

    > I dlaczego to ja niby
    > mialem mu ustapic skoro wjezdzalismy jednoczesnie?

    Bo to nie on miał tobie ustąpić (on ustępował tym z lewej), tylko ty
    jemu (jak wjeżdżałeś, to on już był na rondzie).

    > Moze to on mi
    > powinien ustapic bo tez mial taki obowiazek? W koncu to nie bylo tak, ze
    > on byl na rondzie a ja wymusilem. Obaj bylismy poza rondem a pozniej
    > jedoczesnie sie nia nim znalezlismy,

    Jakby na to nie patrzeć, nie było to jednocześnie. On już był od dawna 4
    kołami na rondzie w czasie, gdy ty nieśmiało się na nie wychylałeś.

    > a to, ze z geometrii oraz roznicy
    > predkosci wynika, ze on tlucze moj tylny bok to co ma wynikac? Moja wina?

    Tylko z tego to nie wynika nic.

    > Wreszcie pytanie - czy ewentualni swiadkowie albo zapis monitoringu cos
    > tu zmienia? Bo wtedy juz raczej widac, kto nie zachowal ostroznosci na
    > skrzyzowaniu.

    Z pewnością wiele ułatwia.

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2016-08-01 12:26:06
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Hello Michał,
    >
    > Monday, August 1, 2016, 11:00:22 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Którym rozporządzeniem?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 3 lipca 2003 r.
    w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów
    drogowych oraz urządzeń
    bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

    > Zacytuj DOKŁADNIE zapis.

    "Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem A-7".

    MJ

  • 76. Data: 2016-08-01 12:26:40
    Temat: Re: kto ma
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.08.2016 11:38, Jarko pisze:
    > Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Głupoty wypisujesz.

    Bredzisz.

    MJ

  • 77. Data: 2016-08-01 12:28:16
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Ale obowiązują :(

    Tak, oczywiście. Pisałem już o tym rano. Obowiązują, ale trzeba donieść
    do organów, żeby znaki zmienili na zgodne z przepisami.

    MJ

  • 78. Data: 2016-08-01 12:34:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** mk4 pisze tak:

> [...]
    > rondem a pozniej jedoczesnie sie nia nim znalezlismy, a to, ze z
    > geometrii oraz roznicy predkosci wynika, ze on tlucze moj tylny

    No z tego co naświetlił Cavallino nic nie decyduje i nie ma "momentów
    wjazdu". Dresik w czarnym Audi leci do mamusi na obiad codziennie tą
    samą trasą. Tylko zerka w lewo. Jeśli nic nie nadjeżdza to tnie dalej.
    Reszta ronda w tym momencie jakby znika i jest on na drodze z
    pierwszeństwem i my na odgałęzieniu na drodze podporzadkowanej.

    Jeśli uderzymy go w prawy bok to wiadomo. Jeśli on nas w lewe drzwi lub
    lewy tylny narożnik to tez waidomo kto szkodowy. Tylko w sytuacji gdy
    on nas uderzy płasko to widzę dwie możliwości on nie zachował odstępu.
    (słaby argument choc nie nierealny) My zajechaliśmy mu drogę tak jak np
    wyskakując spod centrum handlowego na obwodnicę Gdańska gdzie auta leca
    po 140km/h. Istotna zmiana prędkości.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 79. Data: 2016-08-01 12:34:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > To nie jest rondo.

    To jest rondo.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 80. Data: 2016-08-01 12:35:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-08-01 o 12:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    alid...
> [...]
    >
    > Gdzies jeszcze moglo komus przyswiecac, ze lepiej tam spowolnic ruch, bo
    > stadion z jednej strony, osiedla mieszkalne dookola - po co maja sie

    Problem w tym, że rondo z pierwszeństwem dla wjeżdżających bardzo łatwo
    zablokować. Jak jest małe (jak w moim drugim przykładzie) - wystarczą 3
    samochody.
    T.