  • 51. Data: 2012-10-07 23:42:38
    Temat: Re: matowa zarowka - jakas farba?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-10-07 22:40, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Bo nie ma. To, co podajesz w kolejnym mailu to lampa typu spot - jako
    > specjalistyczna się uchowała.

    Żyjesz w jakimś innym matriksie? Czy co?

    Click -->
    <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-halogenowe/zarowka-halogenow
    a-ans-lighting,p46419,l1201.html>

    Click -->
    <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-halogenowe/zarowka-halogenow
    a-ans-lighting,p46427,l1201.html>

    Click -->
    <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-halogenowe/zarowka-halogenow
    a-ans-lighting,p46428,l1201.html>

    Piotrek

  • 52. Data: 2012-10-08 00:01:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

> [...]
    >
    > Click -->
    > <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-halogenowe/zarowka-halogenow

    Te są jeszcze bardziej specjalistyczne. Chodziło o tak zwane
    "zwykłe żarówki", takie z gwintem E27. Ja takie matowe halogeny
    kupowałem na długo przed pojawieniem się unijnej dyrektywy
    antyoświeceniowej. Nieco droższe od zwykłych, ale za to bardziej
    wydajne i długowieczne -- w sumie była oszczędność. Teraz już
    *NIE MA* matowych -- bo jak tu napisać, że "halogen wstrządoodporny,
    nie do użytku domowego"? Poza tym ceny wzrosły na tyle, że chyba
    przestało się opłacać. Więc trzeba szukać jakichś wstrząsoodpornych
    czy innych. Ale to są poszukiwania, a nie że idę do sklepu i kupuję.
    Komuna, to komuna -- widać inaczej się nie da.

    Jarek

    --
    -- Na dworcach kradło się zawsze i będzie się kradło dalej.
    Inaczej nie można.

  • 53. Data: 2012-10-08 07:10:22
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-10-06 08:29, J.F. pisze:

    > Zarowki ... czesto juz wcale nie ma.

    Są, są. Z odbłyśnikiem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 54. Data: 2012-10-08 09:20:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotrek,

    Sunday, October 7, 2012, 11:42:38 PM, you wrote:

    > Żyjesz w jakimś innym matriksie? Czy co?

    Chyba Ty...

> [...]
    Click -->>
    > <http://www.leroymerlin.pl/osprzet-oswietleniowy/zar
    owki-swietlowki/zarowki-halogenowe/zarowka-halogenow

    I znów 25/35/50W z bolcami. A chodzi o najzwyklejsze w świecie żarówki
    z gwintem E27, 100W, matowe. Mogą być klasyczne, moga być halogenowe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 55. Data: 2012-10-08 09:58:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-10-08 09:20, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > I znów 25/35/50W z bolcami. A chodzi o najzwyklejsze w świecie żarówki
    > z gwintem E27, 100W, matowe. Mogą być klasyczne, moga być halogenowe.

    Ale zauważyłeś mam nadzieję, że odpowiadałem w odnodze na temat
    matowienia halogenów z *bolcami*? :-)

    OK. Niech będzie, że dzisiaj mam zły charakter ale nie chce mi się
    wklejać kolejnych linków. Tym razem dla gwintu e27.

    Generalnie, pomimo debilnych dyrektyw unijnych, moim zdaniem towaru jest
    pod dostatkiem i nie ma problemu z zakupem.

    A że kupuje się go drożej i pod różnymi dziwnymi nazwami to tego
    oczywiście nie kwestionuję.

    EOT.

    Piotrek

  • 56. Data: 2012-10-08 11:08:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości
    >Generalnie, pomimo debilnych dyrektyw unijnych, moim zdaniem towaru
    >jest pod dostatkiem i nie ma problemu z zakupem.

    Piotrze - nie ma problemow z zakupem, to znaczy ze przychodze do
    pierwszego lepszego sklepu i sa.
    Tymczasem jak pisalem - z Kauflanda wywialo. Gdzie indziej tez polki
    przetrzebione.
    A liroja to mam na drugim koncu miasta.

    Zostaje allegro, ale czy poczta potrafi dostarczyc zarowke ? :-)

    Ale z ciekawosci to moze do liroja wpadne, to zobacze czy internet
    pokrywa sie z rzeczywistoscia :-)

    J.

  • 57. Data: 2012-10-08 12:37:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Piotrze - nie ma problemow z zakupem, to znaczy ze przychodze do
    > pierwszego lepszego sklepu i sa.

    To "nie ma problemów" zawsze zależy od subiektywnego podejścia:

    http://www.youtube.com/watch?v=MURauBHmXAM

    > Tymczasem jak pisalem - z Kauflanda wywialo. Gdzie indziej tez polki
    > przetrzebione.

    U mnie w Kauflandzie nie było, potem przywiało. Czyli trzeba polować.
    Klasyka. Kolejny problem, tak zwany ekologiczny, to brak halogenowych.
    No i wreszcie cena -- ktoś z dumą pokazywał tu przechowane przez trzy
    lata węgierskie żarówki. Po siedem złotych za sztukę. Ludzie kombinują
    na jakichś giełdach z transakcjami terminowymi, z lokowaniem w złoto
    czy różne niepewne papiery. Wszystko by zyskać kilka, a najwyżej
    kilkanaście procent rocznie. A tu proszę, trzeba było lokować kapitał
    w żarówy, by w trzy lata zyskać 700%.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2012-10-08 16:27:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości

    >Są, są. Z odbłyśnikiem.

    Ale to do reflektorkow.

    Bo takie z E27 ... owszem, widzialem, ale z kolei nie bardzo wiem
    gdzie to sie uzywa, wiec w pewnym momencie tez zniknie.

    J.

  • 59. Data: 2012-10-09 07:31:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-10-08 16:27, J.F pisze:

    > Ale to do reflektorkow.

    Bo ja wiem... I tak wcześniej czy później trzeba będzie przejść na
    ledówki, a te 3,4 ledami mają kąt zbliżony do tego co dają dzisiejsze
    halogeny z odbłyśnikiem. Czas na wymianę żyrandoli ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 60. Data: 2012-10-09 08:10:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Oct 2012 07:31:21 +0200, PeJot napisał(a):

    > Bo ja wiem...

    Smiem twierdzic ze malo kto tego uzywa.

    >I tak wcześniej czy później trzeba będzie przejść na ledówki,
    > a te 3,4 ledami mają kąt zbliżony do tego co dają dzisiejsze
    > halogeny z odbłyśnikiem. Czas na wymianę żyrandoli ?

    Podobnie pisalem odnosnie swietlowek - ze sa wymiarowo inne i nie bardzo
    pasuja do starych zyrandoli. A teraz widze ze sa prawie takie same jak
    zarowki i to mleczne :-)

    Co do LED - sa tez "dookolne" konstrukcje. Sporo tych "reflektorkow" w
    ofercie, ale to IMO dlatego ze normalnej 100W zarowki LED jeszcze nie
    zastapi. A przynajmniej ta tania masowka. Ale 25W halogenik to juz tak.

    Ostanio widziale caly panel LED - 50x50x1 cm. swiecilo to calkiem dobrze, i
    byc moze trzeba bedzie sobie kleic na sufit. A zyrandol zostanie ... jako
    dekoracja :-)

    J.