  • 151. Data: 2012-10-07 15:18:05
    Temat: Re: mini SIM -> micro SIM -> nano SIM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Oct 2012 07:48:05 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Implikacje są takie, że nie obchodzi ich wygoda klienta => czyli ile musi
    > stać.

    > A kto powiedział że zawsze są? Poczta jest tu otwarta od 8 do 18...

    Moja jest otwarta od 12-19, a co drugi dzien 8-16 czy jakos tak.

    > Ja nie mogę pójść na pocztę o 10 rano ani o 14 bo pracuję...
    > Pewnie jak większość innych ludzi. A więc kolejki są między 16-18.

    Kiedy bym nie zajrzal, to kolejki.

    > Nie rozumiem...

    Nie stoisz w kolejce, ale trafiles do kolejki kuriera. Obsluzy cie jak jemu
    bedzie wygodniej.

    > Bo mu sąsiad podpisał. To jest OK - przynajmniej jest w systemie
    > kto wziął paczkę.

    A jest ? wylegitymowal sasiada ?

    Nie zadzwonil i nie zapytal sie czy moze. Moze mi potem sasiad pretensje
    czyni ze wykorzystuje go za przechowalnie, moze paczki mi rozpakowuje, moze
    nie mam ochoty zeby wiedzial co w seksszopie zamowilem, moze mialem ochote
    pobawic sie wieczorem nowymi zabawkami, a sasiada nie ma, albo wyjechal na
    dwa dni ...

    > Gorzej jak Ci dostarczą komputerowy monitor tak:
    > http://www.youtube.com/watch?v=PKUDTPbDhnA :-)

    Bo ja wiem ... jesli dotrze nieuszkodzony :-)
    A przeciez musi zniesc podroz przez sztormy :-)

    > Nie jeden czek tylko paczkę 2000 czeków,

    No, ale juz miedzy bankami trzeba podzielic.

    > Jakie 200 lat?

    A od ilu lat macie tam banki i czeki ? :-)

    > W USA posługiwano się czekami gdy w Polsce mało kto miał konto
    > w banku i jedyną formą oszczędzania była "książeczka PKO", pamiętasz?
    > http://mlodelata.pl/eksponat/1900/pko_ksiazeczka_osz
    czednosciowa
    > Czy mogłeś komuś z tej książeczki wysłać pieniądze w 79 roku?

    Tak bez wizyty na poczcie to chyba nie. Ale przelac na te ksiazeczke mozna
    bylo. Poza tym mielismy tez konta w banku i ksiazeczki czekowe ... no moze
    nieliczni mieli.

    I dopiero potem sie to wszystko cofnelo, bo sie czeki w Polsce nie
    sprawdzily kompletnie :-)

    J.

  • 152. Data: 2012-10-07 15:26:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > I dopiero potem sie to wszystko cofnelo,
    > bo sie czeki w Polsce nie sprawdzily kompletnie :-)

    Bo próbowały wejść w życie o świcie komputerów, internetu
    i przelewów elektronicznych więc miały silną konkurencję
    jakiej nie miały czeki w USA 20-30-50 lat temu...
    W momencie gdy masz WSZĘDZIE czeki od 50 lat i wszystko
    nimi płacisz, włącznie z płaceniem za chleb w kasie tutejszego
    odpowiednika Tesco czy Biedronki (do dziś jakieś pojedyncze
    babinki płacą tu takim czekiem w kasie!) to masz dużo do
    zmiany gdy idzie nowe a presja starego jest bardzo duża
    i ciągnie aby pozostawić to co się sprawdzało przez wiele lat.
    Early adopters, legacy systems - tych tematów nie przeskoczysz.

    Na dodatek wysyłanie płatności czekami pocztą polega na
    dobrym działaniu tejże - nie może być problemów takich,
    że wysyłasz rachunek za prąd a potem za miesiąc dostajesz
    karę bo czek nie doszedł bo koperta "się zgubiła" na poczcie.
    W Polsce mnie szczerze mówiąc nie dziwi że się nie przyjęła
    technologia wymagająca sprawnego działania poczty bo
    wiem niestety z własnego doświadczenia jak działała poczta.

  • 153. Data: 2012-10-07 16:12:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Oct 2012 08:26:07 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Bo próbowały wejść w życie o świcie komputerów, internetu
    > i przelewów elektronicznych więc miały silną konkurencję
    > jakiej nie miały czeki w USA 20-30-50 lat temu...

    nie, to jeszcze nie te czasy.
    polskie przepisy o obrotach czekami, plus poczatkowy burdel na rynku
    bankowym - jedne czeki honorowano, inne nie, plus nieuczciwi, plus ArtB,
    plus brak kapitalu i niewydolnosc systemu - wyobrazasz sobie ze sklepikarz
    bedzie czekal 2 tygodnie na powrot gotowki z czeku.

> [...]
    > i ciągnie aby pozostawić to co się sprawdzało przez wiele lat.
    > Early adopters, legacy systems - tych tematów nie przeskoczysz.

    No, w Anglii jakos sie dalo. No dobra - u nich tez sporo gotowki sie
    krecilo.

> [...]
    > technologia wymagająca sprawnego działania poczty bo
    > wiem niestety z własnego doświadczenia jak działała poczta.

    Nie, to dlatego ze masz na poczte 500m.

    Poczta az tak zle nie dziala, 99% czy wiecej listow jednak dochodzi, ale
    jak masz wypelnic kilka czekow co miesiac, wsadzic w koperty, wyslac, pojsc
    do banku po nastepna ksiazeczke, na poczte po znaczki ... to co sie dziwic
    ze niektorzy wola na poczte, odczeka w kolejce pol godziny, ale zaplaci
    wszystko razem :-)
    No i dlugoletnia praktyka, plus "agencje wplat", plus mozliwosc pobrania
    przez bank, plus teraz internet i komputery i karty kredytowe/platnicze ...

    J.

  • 154. Data: 2012-10-07 18:08:13
    Temat: Re: mini SIM -> micro SIM -> nan SIM
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-10-06 16:09, Pszemol pisze:
    > "Chris" <c...@s...pl> wrote in message

    > Ile Wy macie lat?
    > Cieszą Was "dowcipy" dla przedszkolaka...

    Tak był to dowcip ... przy okazji dla appla nie ma dowcipów i trzeba
    patentować wszystko np. zaokrąglone rogi w telefonie ...

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 155. Data: 2012-10-08 01:30:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 6 Oct 2012 09:18:18 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Paypal?

    Co paypal? Co ma paypal do banku? Paypalem za prąd w Polsce nie
    zapłacisz.

    --
    Marek

  • 156. Data: 2012-10-08 01:46:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <s...@s...de> wrote in message

    > Tak był to dowcip ...

    Ale taki dosyć infantylny...

    > przy okazji dla appla nie ma dowcipów i trzeba patentować wszystko np.
    > zaokrąglone rogi w telefonie ...

    W biznesie wszystko warto patentować co może przynieść
    zysk - na tym właśnie polega biznes, powinieneś to wiedzieć.

  • 157. Data: 2012-10-08 01:49:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Co paypal? Co ma paypal do banku?

    Mniej więcej ma tyle do banku do Poczta Polska.
    Pomyśl chwilkę zanim coś napiszesz następnym razem.

    > Paypalem za prąd w Polsce nie zapłacisz.

    Dziś może jeszcze nie, ale kto wie czy to się nie zmieni.
    Paypal jest akceptowany jako środek płatności w USA
    w coraz to nowych miejscach a kiedyś był to tylko
    sposób na przekaz pieniędzy między znajomymi czy
    w transakcjach na serwisach aukcyjnych. Dziś możesz
    nim płaciś w wielu sklepach online. A tam gdzie nie
    biorą Paypal a biorą karty kredytowe/debetowe możesz
    wciąż płacić Paypalem za pomocą paypalowskiej karty debet.

  • 158. Data: 2012-10-08 08:25:33
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 08 Oct 2012 01:30:24 +0200, Marek wrote:

    > Co paypal? Co ma paypal do banku? Paypalem za prąd w Polsce nie
    > zapłacisz.

    Juz pomijajac iDiotycznosc odpowiedzi przedpiscy, to paypal nie ma
    takiej funkcjonalnosci jak opisywales (takiego PZ-light).

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns