    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: [muzeum] Telefon CB-662
    Date: Sat, 27 Aug 2016 16:15:14 +0200

    a.com.delete.pl...

    1

    > Natomiast co zwróciło moją uwagę, to że tarcza numerowa jest
    > nieoryginalna, to jest TN-74 taka jak stosowana w latach 70-90. Czy one
    > były wymienialne, tzn. czy "wejdzie" oryginalna z lat 60.? Posiadam jedną
    > na podmianę.

    Trochę gorzej dziś widzę, bo słońce i takie tam, więc ci nie powiem co do
    szczegółów (poza tym sorry, mam nikłe mniemanie o osobach wystawiających na
    Allegro, czy w jakichbądź innych serwisach fotki wielkości znaczka
    pocztowego, nierzadko też kalkulatorem robione), a i symboliki w tej chwili
    nie pomnę.
    Chodzi ci o tę tarczę, co to zamiast tak terkotać i nieco rzęzić przy
    kręceniu, to ona wydaje takie szumiące dźwięki?
    Czy były wymieniane, nie wiem, w każdym rqazie mechanicznie do siebie
    niezbyt pasują, u ciotki w nieco starszym aparacie wymnieniałem tarczę na
    taką nowszą, bo się rozpadła stara i nie bardzo było już z czego uregulować,
    to musiałem trochę się namęczyć, zanim to dopasowałem, musiałbym przed
    oczami zobaczyć... w każdym razie nowsza tarcza ma nieco większa średnicę i
    w obudowach dostosowanych do starszego typu trzeba było otwór poszerzać. Co
    jeszcze... oj, zabij, po ćwierć wieku już nie pamiętam, co jeszcze robiłem,
    w każdym razie udało się, elektrycznie pasuje bez zarzutu, w pełni zamiennie
    i tu prszerabiać nic nie trzeba. W każdym razie, zamiana tarcz jest możliwa,
    ale trzeba się nieco napracować, by zrobić to w sposób trwały mechanicznie.
    Musiałbyś się zorientować, czy sam aparat został przerobiony, czy fabrycznie
    już tak skonstruowany. Nie robiłem podmian wstecz, robiłem tylko w przód.
    Jeśli aparat jest tak fabrycznie zrobiony, to IMHO lepiej tak zostawić.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski