  • 161. Data: 2019-09-30 08:39:49
    Temat: Re: pcb
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 30.09.2019 01:13, JaNus wrote:

    > To, czy podsłuchał, w przypadku RSA nie ma znaczenia. Wszak klucz jest
    > dwuczęściowy, składa się z części publicznej, i prywatnej. Jak sam nazwa
    > wskazuje, ową publiczną możesz sobie spokojnie WWyWiesić...

    RSA jest jak socjalizm, bohatersko rozwiązuje problemy nieznane w
    kryptografii kwantowej :-)

  • 162. Data: 2019-09-30 09:22:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Sep 2019 01:13:41 +0200, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w
    > piasek!
    > Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się
    > interesują,
    > głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność!

    Przedpisca zdaje się miał na myśli przesyłanie klucza "sesyjnego"
    symetrycznego przez chwilowy, służący do tego "kanał asymetryczny"
    (nie używa się kryptografii asymetrycznej w transmisji danych bo to
    nie ekonomiczne).
    Stąd jest istotne czy próba wymiany klucza nie została narażona na
    szwank.

    --
    Marek

  • 163. Data: 2019-09-30 09:44:35
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 30 Sep 2019 08:22:34 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
    > Zakładam że rozumiesz "zbawienie" na gruncie chrześciaństwa (jako akt
    > łaski). Zatem zarówno można powiedzieć że skoro bogu zeche się zbawić
    > komputer to go zbawi, jak i powiedzieć że skoro go nie stworzył to
    > będzie mu jego los obojętny i go nie zbawi.

    Idąc tym tropem, to i z kobietą sprawa jest niejasna.

    > To już rzecz konstruktora. Inżynierowi który by skonstruował maszynę bez
    > awaryjnego hamulca byśmy odmówili kompetencji i ukarali.

    Takim hamulcem są np. 3 prawa Asimova. Literatura wskazuje jednak, że
    wszystko da się obejść.

    Mateusz

  • 164. Data: 2019-09-30 10:16:14
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 21:30, JaNus pisze:

    > To, co tak wbijasz w glebę, to nie ja, tylko Wheeler. Oczywiście mogłem
    > to i owo przekręcić. Natomiast ty, prócz epitetów, nie podałeś *żadnych*
    > argumentów, czy wskazania, co się "nie klei".
    >
    > Czyli standardowe pitolenie.

    Chodziło mi o teorię strunową.
    Ona ma wiele zastosowań w różnych działach fizyki, matematyki.
    Pomimo tego, że nie jest potwierdzona, jest przydatna.
    Jest obecnie nadal najlepszym kandydatem do połączenia grawitacji i teorii
    kwantowej.
    Ogólnie jest przydatnym frameworkiem.
    Owszem, ma wiele problemów, ale nie można powiedzieć , że to jakiś bezsensowne
    widzimisię szalonych naukowców, do niczego nieprzydatne.

  • 165. Data: 2019-09-30 12:13:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Sep 2019 10:16:14 +0200, robot <a...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    > bezsensowne
    > widzimisię szalonych naukowców, do niczego nieprzydatne.

    Należałoby również wspomnieć o tym, że najwięksi fachowcy od teorii
    strun powoli wycofują się z niej dochodząc do wniosku, że jest jednak
    niekompletna i nie "domyka" się. Takim polskim przykładem jest prof.
    Meissner, który po 20 latach (jeśli się nie mylę) specjalizowania sie
    strunami jednak się z nich wycofuje. Polecam jego serię wykładów na
    YT.

    --
    Marek

  • 166. Data: 2019-09-30 14:21:20
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-30 o 12:13, Marek pisze:

> [...]
    mylę) specjalizowania sie strunami jednak się  z nich wycofuje. Polecam jego serię

    Jacy najwięksi się jeszcze wycofują?

  • 167. Data: 2019-09-30 14:25:24
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Zdradzę ci coś: komputery kwantowe potrafią rozwiązywać jeden bardzo poważny
    problem: wydajnie rozkładać liczby na czynniki pierwsze.

    To i ja nie pozostanę dłużny i też coś Ci zdradzę.
    Nie ma jeszcze prawdziwych działających komputerów kwantowych.

    Autentycznie przykro mi, jeśli odebrałem ci marzenia.

  • 168. Data: 2019-09-30 14:34:44
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-27 o 00:22, sundayman pisze:

    > Żeby wykorzystać potencjał komputera kwantowego w pełni to trzeba by go użyć w taki
    sposób, żeby wykorzystać jego "kwantowość" w sensie chociażby takim jak te
    hipotetyczne procesy mikrotubulowe.
    > Ja oczywiście nie wiem jak by to miałoby być zrobione - i chyba na razie nie ma na
    to pomysłu nawet taki Penrose czy inne tuzy fizyki.

    Tak. Masz rację.
    Najlepszym zastosowaniem komputera kwantowego będzie badanie za jego pomocą innych
    systemów kwantowych,
    co jest niemożliwe do zrobienia za pomocą zwykłego komputera.
    Na kwantowym komputerze będzie można odtważać systemy kwantowe, zmieniać szybkość ich
    działania,
    wpływać na ich zachowanie i dokonywać ich pomiarów.

  • 169. Data: 2019-09-30 14:39:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Sep 2019 14:21:20 +0200, robot <a...@o...pl>
    wrote:
    > Jacy najwięksi się jeszcze wycofują?

    Tak z głowy nie podam ale w jednym z wykładów dostępnym na YT dot.
    m.in. tego tematu wymienia tam innych z branży, którzy współdzielą
    jego opinię.

    --
    Marek

  • 170. Data: 2019-09-30 14:48:22
    Od: robot <a...@o...pl>

    Ale dlaczego myślisz że komputer kwantowy da się wykorzystać tylko do obliczeń?
    Na komputerze kwantowym będzie można odtwarzać prawdziwe systemy kwantowe i je badać.
    I tego zwykły komputer nie potrafi.