  • 1. Data: 2009-05-31 22:37:46
    Temat: potrzebne promieniowanie UV-C
    Od: "Pabl_o" <p...@...preczem.pl>

    witam

    Nie wiem czy na dobrej grupie pytam ale zawsze warto sprobowac :)

    Jest sobie suszarka IR do sitodruku i jak to czasami bywa, trzeba wydrukowac
    cos lakierem UV. I tu mam pytanie - jak najprosciej zbudowac promiennik UV-C
    co by go tymczasowo wmontowac w ten tunel?

    Wszedzie promienniki stricte UV-C sa na zamowienie... czy nie mozna
    zastosowac czegos co "normalnie" emituje np UV-A a ubocznie C ? Jakis taki
    patent jak ze zbijaniem oslony w lampie sodowej ?!
    Wymagana wydajnosc to ok 100W/cm2, generalnie tasme moge zwolnic do 5 m/min
    wiec wystarczy jakas lampka o mocy 400-500 W

    Picasso

  • 2. Data: 2009-05-31 23:21:53
    Temat: Re: potrzebne promieniowanie UV-C
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Pabl_o pisze:
> [...]
    > Wymagana wydajnosc to ok 100W/cm2, generalnie tasme moge zwolnic do 5 m/min
    > wiec wystarczy jakas lampka o mocy 400-500 W

    100W/cm2 wymaga kurewskiej lampy, rzędu kilowatów :(
    Do tego to tylko "promienniki podczerwieni". Philips robi coś takiego do
    ogrzewania.. jest jeszcze parę innych firm.
    Najtaniej kupisz na ebayu w US (jakieś 50 USD za żarówę 1000W-3000W).
    Jeśli twierdzisz, że paręset wat Ci wystarczy, to proponuję żarówki do
    wykluwania kurczaków :-)
    Są w opcjach do 375W. Wiem, że do grzania jest OK, ale które pasmo UV..
    czy A, B, czy C... nie wiem..
    http://www.allegro.pl/item650253443_sztuczna_kwoka_p
    romiennik_podczerwieni_rubinowy.html

    Tu masz drogą, ale jest:
    http://cgi.ebay.com/Ushio-superior-UV-lamp-SUV-2001C
    IHL-S-2000W_W0QQitemZ310034186979QQcmdZViewItemQQptZ
    BI_Electrical_Equipment_Tools?hash=item482f7a42e3&_t
    rksid=p3286.m20.l1116

    Jest dużo aukcji od 1USD i można też dostać tanio, musisz poszukać...

    Pozdrawiam,
    Marcin

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 3. Data: 2009-05-31 23:37:34
    Od: "Pabl_o" <p...@...preczem.pl>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> napisał w wiadomości

> [...]
    rksid=p3286.m20.l1116

    > Jest dużo aukcji od 1USD i można też dostać tanio, musisz poszukać...

    Hehe, ale zalezy mi na czasie :)
    Sciaganie ze stanow bedzie tyle samo trwalo, co zamowienie u specjalistow...
    a tunelu UV nie mam zamiaru kupowac za kilkanascie kzl...

    Tak jak pisalem, wystarczy mi jakies 400 W wypromieniowanego UV-C, co mniej
    wiecej daje jakies 2 KW lampe. Musze utwardzic nadruk na malym formacie
    wiec lampe moge dac wzdluz i zwolnic przesow tasmy. Do tego nie
    zrozumielismy sie - mam tunel IR do suszenia zwyklych farb a musze druknac
    cos lakierem UV. Tak myslalem nad promiennikami do solariow HPA ale z tego
    co wyczytalem, te wypromieniowuja tylko kilka % UV-C i po to wlasnie jest
    plytka kobaltowa przed nimi ... Jutro zdemontuje taki opalacz - zonka nie
    bedzie zadowolona - i sprawdze jak szybko lakier zareaguje.

    Picasso

  • 4. Data: 2009-06-01 05:13:30
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Pabl_o" <p...@...preczem.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wymagana wydajnosc to ok 100W/cm2, generalnie tasme moge zwolnic do 5
    > m/min wiec wystarczy jakas lampka o mocy 400-500 W

    Rury oraz gotowe lampy z UV-C firmy można kupić "od ręki" w sklepach
    zaopatrzenia medycznego. Stosowane są one do odkażania pomieszczeń.
    W hurtowniach elektrycznych zaś tylko na zamówienie.
    Problemem może się okazać moc. Z reguły rury UV-C mają moce zbliżone do
    normalnych świetlówek, tak więc będziesz musiał zamontować ich kilka i do
    tego jeszcze reflektor.

  • 5. Data: 2009-06-01 05:55:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Jun 2009 00:37:46 +0200, Pabl_o wrote:
    >Wszedzie promienniki stricte UV-C sa na zamowienie... czy nie mozna
    >zastosowac czegos co "normalnie" emituje np UV-A a ubocznie C ? Jakis taki
    >patent jak ze zbijaniem oslony w lampie sodowej ?!

    Nie sodowej, ale rteciowej.
    Kupujesz lampe rteciowa LR [nie MIX], dlawik, zbijasz oslone z
    luminoforem, a w srodku jest jarznik emitujacy wlasnie UV-C.

    >Wymagana wydajnosc to ok 100W/cm2,

    To by strasnie duzo bylo.

    >generalnie tasme moge zwolnic do 5 m/min
    >wiec wystarczy jakas lampka o mocy 400-500 W

    Takie to klopot, 150-250W robia.

    J.

  • 6. Data: 2009-06-01 09:32:46
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 00:37:46 +0200, Pabl_o napisał(a):

> [...]
    > taki patent jak ze zbijaniem oslony w lampie sodowej ?! Wymagana
    > wydajnosc to ok 100W/cm2, generalnie tasme moge zwolnic do 5 m/min wiec
    <http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%C5%9Bwietl%C3%
    B3wka+uv-c&btnG=Szukaj
    +w+Google&lr=lang_en%7Clang_pl&aq=f&oq=>

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 7. Data: 2009-06-01 10:45:51
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > <http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%C5%9Bwietl%C3%
    B3wka+uv-c&btnG=Szukaj
    > +w+Google&lr=lang_en%7Clang_pl&aq=f&oq=>

    Najmocniejsza ktora znalazlem ma 58 W i dlugosc 120 cm... tyle ma caly
    tasmociag i raczej tego nie zmieszcze.

    Picasso

  • 8. Data: 2009-06-01 10:52:29
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Nie sodowej, ale rteciowej.
    > Kupujesz lampe rteciowa LR [nie MIX], dlawik, zbijasz oslone z
    > luminoforem, a w srodku jest jarznik emitujacy wlasnie UV-C.

    Jestes pewien, ze to bedzie C ?

    > To by strasnie duzo bylo.

    Takie parametry podaja producenci farb/lakierow UV. Trzeba wziac pod uwage,
    ze chodzi tu o impulsowe naswietlanie podczas pracy maszynowej. Kiedy
    material do utwardzenia jedzie po tasmie, to ekspozycja na promieniowanie
    jest znacznie dluzsza wiec sam promiennik moze miec mniejsza moc.

    > Takie to klopot, 150-250W robia.

    da sie odpowiednio wiecej w rzedzie...

    Picasso

  • 9. Data: 2009-06-01 11:35:23
    Temat: Re: Re: potrzebne promieniowanie UV-C
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Mon, 1 Jun 2009 12:52:29 +0200, "Pa_blo" <m...@p...pl>
    wrote:

    >Jestes pewien, ze to bedzie C ?

    To 254nm. A więc UV-C.

    >da sie odpowiednio wiecej w rzedzie...

    Pamiętaj o odprowadzeniu ciepła i sporej produkcji paskudnie
    toksycznego ozonu.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 10. Data: 2009-06-01 11:51:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pa_blo" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w
    > wiadomosci
    >>
    > Jestes pewien, ze to bedzie C ?

    Tak.

    > Takie parametry podaja producenci farb/lakierow UV.

    Trudne do osiagniecia by to bylo, chyba ze jakos blyskowo.
    Jestes pewien ze nie na metr kw, albo na dm^2 ?

> [...]
    >podczas pracy maszynowej. Kiedy material do utwardzenia jedzie po
    >tasmie, to ekspozycja na promieniowanie jest znacznie dluzsza wiec

    Z tym ze jesli sie nie myle to sa takie materialy dla ktorych
    trzeba krytyczna gestosc mocy przekroczyc ..

    > da sie odpowiednio wiecej w rzedzie...

    No to faktycznie szukaj swietlowki medycznej [bez luminoforu, do
    odkazania], bedzie rownomiernie ..

    J.