  • 31. Data: 2017-11-06 09:03:06
    Temat: Re: przesyłanie zdjęć ze smartfona na pc
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Nov 2017 07:56:34 +0100, ToMasz

    > (cytat z niebezpiecznik.pl)
    > Dlaczego, choć WannaCry nie dotknął mocno Polski, to Petya, korzystająca
    > z tej samej podatności sieje takie spustoszenie? Przed WannaCry, który
    > propagował się przez skan podpiętych do publicznego internetu
    > niezałatanych Windowsów, Polaków chroniły filtry operatorów,
    > niedopuszczające ruchu przychodzącego na portach Samby.

    Przeczytaj ten artykuł cały zamiast rzucać strachami w SMB...
    Docytuję to co postanowiłeś wyciąć z cytowanego przez siebie akapitu:

    "W przypadku Petya, jeden zainfekowany (np. złośliwym załącznikiem) host w
    środku może rozpropagować atak na niezałatane Windowsy, ale także na
    zaktualiowane Windowsy, za pomocą domeny i wspomnianych wyżej mechanizmów
    WMIC i PSEXEC, zwłaszcza jeśli jest to serwer. Czyli w przeciwieństwie do
    WannaCry, atak zaczyna się od środka sieci, a nie tylko z zewnątrz."

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2017-11-06 10:19:13
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Sun, 5 Nov 2017 21:09:58 +0100, Poldek napisał(a):

    > Oraz w NASA, CIA, ABW, CBŚ, CBA, KGB i co tam jeszcze.
    > Do tego tempo kopiowania przez internet tam i z powrotem będzie parę
    > razy wolniejsze niż wewnątrz sieci LAN.

    Jeślibym fotografował przebieg tajnego programu atomowego a nie wujka Józka
    na weselu kuzynki Stefci to bym się przejmował domniemaną inwigilacją. A
    czas? Robię kilka zdjęć na wycieczce. Wracam do domu. Bez żadnych czynności
    dodatkowych po parunastu sekundach od włączenia komputera zdjęcia są u mnie
    na dysku. Przy okazji mogę udostępnić te zdjęcia w chmurze znajomym za
    pomocą paru kliknięć.

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 33. Data: 2017-11-06 14:36:47
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-11-04 o 15:08, ToMasz pisze:
    > tak. Na smartfonie uruchamiasz serwer ftp (taki program do sciągnięcia z
    internetu), następnie na PC "logujesz" się do "telefonu" i pobierasz fotki, pliki....
    pliki z fotkami....

    Wpisujcie :)

  • 34. Data: 2017-11-06 16:39:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-11-06 o 07:56, ToMasz pisze:

> [...]
    > niedopuszczające ruchu przychodzącego na portach Samby.
    >
    > A Ty te porty pootwierałeś na stałe żeby fotki zgrywać?

    Sądzisz, że na bezpieczniej jest otworzyć porty ftp na własnym
    smardwonie? Jakie to jest ftp - zwykłe? Jeśli tak, to zaproszenie do
    wejścia do środka dla wszystkich chętnych z całego świata.
    A może bezpieczniej z Dropboxem lub innym klaudem? :-)

  • 35. Data: 2017-11-06 18:05:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-06 o 16:39, Poldek pisze:

> [...]
    > wejścia do środka dla wszystkich chętnych z całego świata.
    > A może bezpieczniej z Dropboxem lub innym klaudem? :-)

    Jeden port otwierasz na czas kopiowania plików a potem zamykasz.
    Natomiast trzymanie swoich plików na jakimś serwerze oznacza że
    ryzykujesz ich przejęcie 24h na dobę.
    Dbającym o bezpieczeństwo zalecał bym pierwsze rozwiązanie.
    Chyba że są idiotami i przerasta ich wyłączenie tego portu
    po przekopiowaniu.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2017-11-06 21:52:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Sądzisz, że na bezpieczniej jest otworzyć porty ftp na własnym
    > smardwonie?
    czy widzisz inną opcje? Zastanów się. czy lepiej igrać z ogniem przez 24
    godziny na systemi słynącym z wirusów, czy też lepiej otworzyć się w
    podobny sposób na ograniczony czas, widząc na ekranie przychodzący i
    wychodzący ruch, na systemie operacyjnym, na który jest zdecydowanie
    mniej wirusów? Dla mnie rachunek nie tyle jest prosty, co oczywisty. nie
    wspominając o tym, że naprzykład fotki wnuczki przegrasz w ten sam
    sposób na dowolne urządzenie babci.

    ToMasz

  • 37. Data: 2017-11-07 08:14:23
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2017-11-04 o 12:29, Trybun pisze:

    > Można.

    Tak, ale tylko zdjęcia analogowe na kliszy.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 38. Data: 2017-11-07 08:18:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Po cholerę pozdrawiasz pederasto kretynie?

    Animka weź zacytuj siebie z przed paru dni, udowodnij mu (argumentami)
    ze się myli a nie wyzywaj od zboczeńców, bo w tym wątku orientacją
    seksualną się nie chwalił?

    ToMasz

  • 39. Data: 2017-11-09 18:34:56
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    o Tomasz Tomasz!
    no przecież tu chodzi kto kogo przecfeli...
    bardziej...

  • 40. Data: 2017-11-09 21:38:53
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał:

    > Czyli rację mają ci którzy piszą że jesteś kretynką.

    Nie karmić.