  • Data: 2020-05-20 19:58:05
    Temat: Re: przetwornica DC-DC
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale ja też będę miał dobrą przetwornicę od pierwszego razu. Tyle, że
    > kontroler będzie większy.

    Ty będziesz miał, ale większość miała nie będzie. I w zasadzie nie ma
    powodu, by mieli mieć, koszt pozyskania tej wiedzy nigdy im się nie
    zwróci. Dla wielu ludzi przetwornica jest nudnym, choć niezbędnym
    dodatkiem do układu robiącego coś ciekawego i woli dopłacić ADI czy TI
    za gotowy sprawdzony moduł niż nawet próbować poprawnie policzyć dławik
    do samoróbki. Dostają te swoje 3.3V@2A bez zajmowania się jakimiś
    dziwnymi CCMami i innymi ESRami.

    > Doświadczenia mam ,,odrobinę" szersze.

    I dlatego właśnie bezrefleksyjnie wpuszczasz poczatkujących w trudne
    kontrolery. Ty sobie poradzisz, najwyżej uśmiechając się, że znany Ci
    dobrze ukłąd jeszcze czymś Cię zaskoczył, a on się załamie. A tak
    dopłaci 30 zł. i będzie szczęśliwy, bo rozwiązał swój problem. Skąd,
    Twoim zdaniem, taka popularność scalaków ze zintegrowanym fabrycznie
    dławikiem?

    Pozdrawiam, Piotr