  • Data: 2017-07-13 23:26:27
    Temat: Re: [retro] Aparaty telefoniczne - cała książka - 1966
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:59678d78$0$15192$65785112@news.neostrada.pl...

    > A faktycznie, wczesniej nie czytalem.

    Spoko, nie każdy to wyłapie. W końcu to mój zawód i takie rzeczy trafiają mi
    "w oko" :)

    > Tym niemniej - zasilanie wlaczone tylko na czas rozmowy, prad zapewne
    > niewielki, pare mA, skoro ladowanie korbka daje rade, to po co wiecej
    > tranzystorow :-)

    No, ja rozumiem, że Pan Kapitan do maszynowni "Cała naprzód" i się rozłącza.
    Ale, jeśli np. będzie jakaś awaria i trzeba będzie dłużej pogadać, do tego
    przy awarii maszyny, a akumulatory statku właśnie dogorywają... Niestety,
    niejeden raz widziałem już w życiu, że przewidywanie takich ekstremalnie
    mało realnych, jak rozbieganie silnika benzynowego, sytuacji, może bardzo
    pozytywnie zaprocentować w chwili zdarzenia.

    > Statek zapewne jakies zasilanie ma na pokladzie i nie ma problemow z
    > pradem.

    Do czasu, jak np. z jakiegoś powodu stanie silnik, czy jakiś szczur okrętowy
    przegryzie kabel zasilający.

    > Ale widac, ze tu autonomiczne telefony zrobili ... ciekawe.
    > Wzgledy bezpieczenstwa ?

    Może raczej dywersyfikacja środków łączności. Dziś by pokupowali pewnie
    radia ręczne, a wówczas jakoś nie bardzo...
    Trudno mi powiedzieć, bo nie pracpowałem nigdy w służbie morskiej, ale na
    każdej centrali, jaką odwiedziłem, był przynajmniej jeden telefon z jakiejś
    innej. Raczej nie dla kaprysu. Więc pewnie i tutaj chodziło o toi, by
    możliwie małym nakładem sił i środków otrzymać coś, co moze za wygodne nie
    będzie, ale za to będzie niezawodne...?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.