  • Data: 2017-07-13 17:47:14
    Temat: Re: [retro] Aparaty telefoniczne - cała książka - 1966
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >Czemu WzmOp (nie będę pisać po angielsku "opamp", zabijcie, ale nie
    >zrobię tego, mamy język polski i on jest do używania)

    W polskim jezyku nie ma "WzmOp", musisz napisac calymi slowami :-P

    > - stopnie pośrednie w klasie A, to pewnie tak mało biorą, że to
    > ledwie kilka mA. A stopień wyjściowy juz można dostroić. W każdym
    > razie, jak pisałem, TDA2822 bierze spoczynkowo 6-8 mA, tak mi wyszło
    > z własnego pomiaru. Albo taki 8002
    > http://www.shenzhensum.com/products/datasheet/8002(2
    .0W).pdf

    Ale w czasach, gdy krajowy przemysl produkowal TG4, proponujesz uzycie
    czegos takiego ?

    >A napięcie ma przystające do możliwości.

    A z ktorego ten scalak roku ?
    Dawniej napiecia pracy kosci byly wieksze, a nawet ten bedzie mial
    problem z praca na rozladowanych 2 NiCd.

    >Próbowałem się przypatrzeć modułowi wzmacniacza na fotografii -
    >zdecydowanie jest miejsce na kilka jeszcze tranzystorów. A jako, że
    >to mowa, to nie musi być Hi-Fi i można by przykrócić prąd spoczynkowy
    >klasy B tak, ze nawet pojawiły by się niewielkie zniekształcenia
    >skrośne (z rozsądkiem rzecz jasna) i może prąd średni, w klasie A
    >niezależny od wysterowania, w klasie B zależzny od poziomu sygnału...
    >Może prąd spoczynkowy zamiast np. 10 mA w klasie A, byłby nawet 5mA w
    >klasie B

    Jesli nadal mowimy o tym APZ/K-64, to mi wychodzi ok 2-3mA.

    >(a z pewnościa dało by się zejść jeszcze dużo niżej), to już zysk i
    >mamy zasoby na sterowanie głośnika, czy na dłuższe trzymanie
    >akumulatorków. Przy takich akumulatorkach (mała pojemność) i sposobie
    >ich ładowania (zakręcenie korbką), każdy miliamper zyskany, jest na
    >wagę złota.

    Podejrzewam, ze to co bylo sie spawdzalo w praktyce i korbka
    wystarczyla.
    Wiec po co ulepszac :-)

    >Ach... pomieszałem... prąd średni... prąd spoczynkowy... spróbuję
    >wyprostować. Spoczynkowy - układ bierze tyle, gdy nie ma sygnału.
    >Średni - chodziło mi o to, ile średnio pokaże amperomierz, gdy układ
    >jest wysterowany. W klasie A teoretycznie nie drgnie, co też oznacza,
    >że na straty leci tu w ch.j, stosowane są układy, które podbijają
    >polaryzacjue stopnia w miarę wysterowania i wtedy miernik powinien
    >ruszyć, choć to nadal klasa A. Ale i tak, do oszczędnych to należeć
    >nie będzie. A w klasie B, miernik powinien ruszać się w takt
    >wysterowania.

    Ale tu akurat jak juz uzywamy, to z 50% czasu cos sluchamy (bo 50%
    gadamy), a sygnal w czasie sluchania jest IMO dosc wysoki - bo to nie
    orkiestra symfoniczna z wysoka dynamika.

    >Jak bym dorwał choć jeden (albo dwa - końcowe) taki aparat, to
    >spróbowałbym, czy udało by mi się zastosować modyfikację wzmacniacza,
    >żeby zamiast klasy A, dołożyć parę tranzystorów i mieć może drożej za
    >elementy, ale taniej zasilanie, bo w klasie B (już nie będę się
    >szczypać z robieniem klasy AB, bo to było by z dupy wyjęte) mały
    >prąd, na dłużej starczą akumulatorki.

    Ale one maja wystarczyc na kilka minut rozmowy po jednym zakreceniu
    :-)

    P.S. nie bardzo lapie, jak przebiegal wybor odbiorcy. Dzwonek
    kierowano do wybranego aparatu, a system pozwal tylko na jedna rozmowe
    naraz ?

    J.