  • Data: 2019-09-20 10:51:11
    Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:0ff6b5c7-c4ff-4c10-9713-1ae3060ad42d@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 20 września 2019 08:51:23 UTC+9 użytkownik Marcin
    Debowski napisał:
> [...]

    Tak nawiasem mowiac - sporo lat temu juz slyszalem czy widzialem
    pomysl, zeby te styki zrobic skosne, zeby nie bylo typowego patataj
    slychac.

    Ale wtedy pomyslodawca chcial obie ukosowac.
    ale jesli dobrze licze, to na odcinku 500m trzeba sie liczyc z 40cm
    roznicy przy 60C ... czy nie za duzo na taki styk ?
    Bo cos mi chodzi po glowie, ze wlasnie z 500m gdzies widzialem ...

    >Się rachuje tzw stress-free temperature, podgrzewa się szyny do tej
    >temperatury podczas układania i tyle.
    >Oznacza to tyle że przez większość roku szyna jest fest naciągnięta,
    >a w typowe upały ma naprężenie ściskające które nie powinno
    >przekroczyć krytycznego, ze względu na wyboczenie. >Oczywiście
    >uwzględnia się tylko dostępne dane pogodowe, a kiedy przychodzi
    >pięćsetletnia fala upałów (ostatnio co rok)- wtedy zaklina się
    >deszcz.

    To na prostej, a co z zakretami ? torowisko na tyle dobrze sie
    "kotwiczy" na podsypce, ze nie przesuwa na boki ?

    A podgrzewanie w czasie ukladania ... jedna szyne mozna, kilka tez,
    ale wiecej to przeciez ostygnie wkrotce po ulozeniu.
    Znow - te podklady jakos "kotwiczą", ze sie to nie przesunie ?

    J.