  • Data: 2018-01-09 12:30:30
    Temat: Re: sterofotografia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-01-09, ks <k...@g...com> wrote:

    > chyba że np kwiatki z bliska, to mniejszy moim zdaniem rozstaw lepszy

    Problem w tym, że te dostępne dla amatorów aparaty nie zrobią zeza w związku z czym
    nawet dla tego Sony (oczka 3cm od siebie), najmniejsza odległość to jakieś pół metra.

    Korygowanie paralaksy jest ręczne i dość ograniczone.

> [...]
    > na 10km. Moim zdaniem trzeba bazę mieć w metrach liczoną, ale 3x to jednak 3x.
    > Jak masz chęć, to rzuć okiem na zdjęcia, tylko pociągnij sobie orginały:
    > https://photos.app.goo.gl/0DE5qwTfcyrA6UM03
    > to z zatoczką było robione dwoma aparatami równocześnie, z bazą +-12cm, zdjęcie
    > z tą droga zygzakowatą jednym aparatem, baza kilkanaście metrów, to zimowe mogło
    > mieć z metr-dwa bazy, z jednego aparatu. Moim zdaniem efekt 3d jest najlepszy na
    > tym z dużą bazą. Jeśli masz możliwość, to porównaj ze swoimi i mi napisz jak z

    Dzieki, jak mnie syn przydusi abym wyjął projektor to postaram się pamiętać :)

    > ja nie przekreślam całkowicie, tylko uważam, że rozstaw 3cm moim zdaniem jest za
    > mały we większości przypadków (patrząc po moich doświadczeniach), więc

    Też byłem sceptyczny, ale nie wygląda to wcale źle :)

    > przydatności aparatu jest mocno ograniczona do 3d. Fuji z 10cm lepiej, ale też
    > dupy nie urywa. Przy kręceniu filmów oczywiście musisz mieć dwa strumienie
    > zsynchronizowane cały czas, i wtedy gotowy aparat/kamera ułatwia uzyskanie
    > końcowego efektu, i zdecydowanie fuji mógłbym używać. Ale do zdjęć statycznych

    To Fuji robi fatalne filmy. One się ledwo dają oglądać. Nie wiem, może mam coś
    spieprzone, ale mają podbite nasycenie, kontrast, złe kolory. Wyglądają prawie jak z
    pierwszych komórek. Zdjęcia nie powalają ale dają się oglądać bez większych
    zastrzeżeń. Sony kupiłem głownie przez te filmy (no i to, ze trafiła mi się okazja)

    > obrazów lepiej mieć zestaw dwóch aparatów na belce albo zrobić dwa zdjęcia z
    > odstępem.

    No ale to trzeba być z lekka hobbystą (w znaczeniu zapaleńcem), a ja tu jestem pewnie

    bardziej amatorem-pragmatykiem i po prostu, te n-lat temu, jak te aparaty były
    bardziej dostępne kupiłem W3 bo pomyślałem, fajnie mieć też 3D w albumie rodzinnym :)

    --
    Marcin