  • Data: 2017-07-31 12:28:48
    Temat: Re: tester
    Od: slawek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 Jul 2017 02:42:20 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote

    > Bo jest zleceniodawcą?

    Trafiłeś w punkt.

    Ale czego zleceniodawcą? Dzieła, czyli "programu" itd.? Czy usługi,
    tzn. "pisania programu"?

    W pierwszym przypadku powstanie artefakt. I liczy się tylko to, czy
    spełnia wymagania. Nie jest ważne czy był pisany w vi czy emacs.

    W drugim przypadku zleceniodawca może np. zarządać aby program był
    pisany wyłącznie przez studentki drugiego roku informatyki topless. I
    że mają to być dziewice. I mają to robić w edlinie. To będzie
    oczywiście odpowiednio kosztowało, ale klient nasz pan.

    > A wiesz co to jest np. "produkt koszerny" i jakie wymagania ma taki
    proces?=
    > To całkiem poważny biznes, z poważnymi zleceniodawcami.

    Zupełnie nietrafny argument.

    Primo, szanuję Żydów. Ba, nawet nie wiesz, czy nie jestem Żydem.

    Secundo, koszermość wynika z religii, a więc nie z racjonalnych
    przesłanek. Równie dobrze można np. domagać się pokropienia serwera
    przez biskupa. Lub zakręcić modlitewnym młynkiem przed uruchomieniem
    debugowania. Czy to ma jakiś sens? Jeżeli nawet to nie rozstrzygnięty
    przez mądrzejszy od nas przez tysiące lat.

    Tertio, są ludzie którzy agresywnie walczą o zakaz niektórych rzeczy
    takich jak np. rytualny ubój. Więc wsadzasz kij w mrowisko.

    Quarto, istnieje olbrzymi przemysł związany z audiofilami. I być może
    jeszcze większy związany z homeopatią. Czego to dowodzi?