  • 61. Data: 2015-11-09 16:15:12
    Temat: Re: troluje was a wy sie dajecie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 15:36, elmer radi radisson pisze:
    > Majac zapiete pasy, kierowca ma swoje cztery litery
    > i plecy we wlasciwym miejscu i lepiej odczuwa zachowanie pojazdu,
    > a w sytuacji gdy musi wykonac gwaltowny manewr albo samochod
    > np. wpadnie w poslizg, nie lata po samochodzie probujac chwycic
    > sie kierownicy jak tonacy brzytwy, tylko ma szanse wykonac prawidlowa
    > kontre.

    ten argument słyszałem wiele razy, ale nie czytałem jeszcze żadnych
    badań lub statystyk, które by go potwierdzały.

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2015-11-09 16:15:58
    Temat: Re: Kampania zapnij pasy
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    > To chyba nie jest konieczne.
    > Na czas tego spadania każdy ma wystarczające zapasy własnego tlenu.
    > A dzięki niskiej gęstości powietrza duża prędkość względem powietrza też
    > nie powinna zrobić niczego złego.

    zdecydowanie jest konieczne. dekompresja na dużej wysokości jest
    szkodliwa

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 63. Data: 2015-11-09 16:16:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 16:13, masti pisze:

    > za to nie mając zapiętych ma rozwaloną gębę albo złamany kark po
    > wystrzale poduszki
    > O tym wszyscy niezapinacze zapominają

    Ale to jest - jakby nie patrzeć - ich sprawa, a nie nasza, prawda?

    Poza tym clou problemu nie jest "czy zapinać", tylko "czy zapinać
    obowiązkowo", a konkretnie "czy wystawiać mandaty za niezapinanie".

    Ja na przykład zawsze zapinam, a jestem przeciwnikiem obowiązku.

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2015-11-09 16:24:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Też jestem przeciw obowiązkowi pasów, ale używaj rozsądnych argumentów
    > (choćby takiego, że wolny człowiek może wybrać prawdopodobieństwo
    > narażenia się na śmierć).
    ale zgadzajac sie na to narażasz tych, którzy zapinają pasy i nie chcą
    być zabici przez latające zwłoki 'wolnego człowieka'

  • 65. Data: 2015-11-09 16:26:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 16:24, sirapacz pisze:

    > ale zgadzajac sie na to narażasz tych, którzy zapinają pasy i nie chcą
    > być zabici przez latające zwłoki 'wolnego człowieka'

    Nie znam dowodów świadczących o większej "niebezpieczności" powyższych.
    Jak zwłoki latają, to znaczy że nie mamy sytuacji, kiedy "po prostu"
    można coś "skontrować".

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2015-11-09 16:27:53
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-11-09 16:15, Liwiusz wrote:

    > ten argument słyszałem wiele razy, ale nie czytałem jeszcze żadnych
    > badań lub statystyk, które by go potwierdzały.

    Nie za bardzo rozumiem, spodziewasz sie statystyk odnosnie tego
    odnosnie czego sam mozesz sie przekonac w zakresie techniki prowadzenia
    i wystarczy do tego troche doswiadczenia za kolkiem i wyobrazni?

    Zrob sobie prosty test - najlepiej w miejscu pozbawionym ruchu:

    jadac bez pasow zacznij mocno hamowac, a jeszcze lepiej - wprowadz
    samochod w boczny poslizg. Myslisz ze sila pchajaca cialo do przodu
    i powodujaca ze opierasz rece na kierownicy czy tez wlasciwie probujesz
    od niej odepchnac pozwoli na manewry rownie skuteczne, gdy nie
    traktujesz kierownicy jak podparcia i uchwytu? Analogicznie, gdy cialo
    zacznie uciekac na bok, nie bedac utrzymane pasami.

    Poza tym ta sama sila podczas gwaltowniejszego wytracania predkosci
    bedzie odrywala plecy od fotela. Tymczasem prawidlowe przyleganie
    plecow do fotela pozwala na odbieranie bodzcow bedacych efektem
    zachowania pojazdu na drodze i dostarcza prawidlowego "wyczucia"
    samochodu i tejze drogi.

    --

    memento lorem ipsum

  • 67. Data: 2015-11-09 16:29:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    > a na poważnie to pasy ratują życie i zdrowie. Przede wszystkim innym
    > którzy mają zapięte pasy. Takie latające zwłoki podczas wypadku mogą
    > więcej złego zrobić aniżeli samo zderzenie czy dachowanie.

    Przypomnę wypadek pod Opolem, gdzie syn zabił własną matkę. Matka
    jechała z przodu, na siedzeniu pasażera, syn polegiwał za nią na
    tylnym siedzeniu. Podczas wypadku wpadł na przednie fotele, fotel
    pasażera złamał i dobił matkę niemal do przedniej szyby. Sam przeżył.
    O dziwo, przeżył też kierowca, pomimo złamanego fotela i przyłożenia
    do kierownicy.

    http://www.nto.pl/wiadomosci/opolskie/art/4024639,to
    -byla-masakra-nie-mieli-szans,id,t.html

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 68. Data: 2015-11-09 16:29:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > a jak przyuważy w coś i sie zapali, to ze spokojem i w zadumie może
    > patrzeć jak płonie, bo przez nieszczęśliwie złamany nadgarstek nie może
    > się z nich uwolnić.

    żartujesz sobie, tak?

    swoją drogą znam idiotę który gotów był się zakładać, że przy zderzeniu
    czołowym bez zapiętych pasów utrzyma się na rękach(trzymając
    kierownicę). Mam nadzieję, że z wiekiem mu przeszło.

    tu masz mój ulubiony filmik dotyczący pasów(kampania)
    https://www.youtube.com/watch?v=h-8PBx7isoM
    żaden nie przemówił do mnie mocniej.

  • 69. Data: 2015-11-09 16:32:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 16:27, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > plecow do fotela pozwala na odbieranie bodzcow bedacych efektem
    > zachowania pojazdu na drodze i dostarcza prawidlowego "wyczucia"

    Nie twierdzę, że tych sił nie ma. Twierdzę tylko, że (dziwnym trafem)
    nie ma nagłaśnianych badań, że siły te zwiększają niebezpieczeństwo
    (bardziej, niż wiele innych niezakazanych w samochodzie czynności).

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2015-11-09 16:33:39
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

> [...]
    > traktujesz kierownicy jak podparcia i uchwytu? Analogicznie, gdy cialo
    > zacznie uciekac na bok, nie bedac utrzymane pasami.

    ale mowa jest o pasach seryjnie montowanych w samochodach, a nie
    rajdowych. seryjne nic nie trzymają, bo sie rozwijają. no chyba, ze
    jezdzisz kaszlakiem rocznik '79 to możesz nie mieć takich wynalazków :)

    a.