    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: wideorozmowy - jak najprościej?
    Date: Sat, 20 Apr 2019 18:20:14 +0200

    W dniu 2019-04-20 o 17:13, J.F. pisze:

    > Czy takie malo uzyteczne ... niektorzy lubili wideorozmowe/chat przez
    > komputer.
    > Czy dlatego, ze duzy monitor? Raczej nie.

    Dlatego że zarówno monitor jak i kamery była nieruchoma
    i same utrzymywały swoje pozycje.
    Siadałeś tak aby było cię widać, miałeś podgląd tego jak cię
    widać i wygodnie rozmawiałeś. Używam tego do dzisiaj.
    W wersji mobilnej musisz w łapce trzymać ten telefon i
    celować kamerką w swoją twarz. Masz podgląd ale to malutki
    prostokącik na kilku calowym ekraniku. A ręka się meczy.
    Masz w sprzedaży całą masę uchwytów do telefonu na samochód
    ale nie są to uchwyty do rozmów wideo, nie mają lub mają
    za małą regulację aby skierować je na twarz kierowcy.

    Używając komunikatora video wygodnie siedząc przed kamerą i monitorem
    nawet nie zdajemy sobie sprawy jak niewygodne jest kiedy ten
    monitor i kamerę musimy trzymać w ręce.
    Zresztą spróbuj. Ale dłużej niż kilka minut. :-)

    > I w tym celu telefonik ma druga kamere, i laptopy maja kamery, i do
    > komputera mozna dokupic ?
    >
    > Moze po prostu wiekszosc ludzi nie lubi wideo w przypadkowych
    > miejscach - w toalecie np, czy np zona dzwoni, a ty u kochanki :-)

    To prawdziwy argument, telefonu nie używam na głośnomówiącym
    tylko trzymam przy uchu. Nie jestem chamem który musi wszystkim
    pokazać jak głośny telefon posiada.

    > No i efekt ciekawy - wideorozmowy nie ma, a kamera jest.
    > Do selfie ? Do wideorozmow przez pare programow ?

    Dzisiaj to już tylko do selfie.

    > Patenty za wideorozmowy przez siec za drogie ?
    >
    > Bo chyba nie o koszty rozmow poszlo ... a moze ?

    Na początku to podobno drogie było, a potem weszły komunikatory
    internetowe i zmiotły konkurencję.