  • Data: 2017-10-09 09:34:30
    Temat: Re: wykrywanie właczenia komputera.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 9 października 2017 09:11:13 UTC+2 użytkownik Andrzej W.
    napisał:

    > Większość płyt głównych, które widziałem, ma definiowane zachowanie po
    > pojawieniu się zasilania, przejrzyj BIOS. Przeważnie mamy do wyboru
    > "Włącz/Stan przed zanikiem zasilania/Nie włączaj".
    >
    > Tak jak koledzy już tu napisali, rozwiązanie zależy od tego czy chcesz
    > uruchomić komputer, czy system operacyjny.
    > Jeśli system to powinieneś postawić jakiegoś demona, który będzie
    > generował odpowiedzi na otrzymane zapytania a w bardziej zaawansowanym
    > przypadku może nawet sterować niektórymi zachowaniami OS.
    > Ja osobiście użył bym do tego RS, jest to już tak stare i "dojrzałe"
> [...]
    Mądrze prawisz. w esp mam również zdefiniowane "pingpage" (sam se napisalem) i moge
    wołać url aby sprawdzic stan polaczenia sieciowego.

    Pewnie dodam to jako element sprawdzenia. Jak strona jest to restart niepotrzebny.
    Jak nie ma to trzeba przekręcić.

    Podsumowując:
    Mam dostepne nastepujące metody:
    -ping
    -curl stronki
    -sprawdzenie stanu pinu (u mnie na usb dziala ok - a przynajmniej powinno)
    -podpięcie się po usb-ftdi-serial i robienie pogawędki.

    Mysle ze to dosyc sensowny zestaw. Cos powinno dac sie urzeźbić...