  • Data: 2017-10-09 10:39:11
    Temat: Re: wykrywanie właczenia komputera.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-08 o 14:38, s...@g...com pisze:
    > Czesc.
    > Zrobilem sobie z esp8266 watchdoga do włączania komputera. Mam juz cala komunikacje
    i obsluge przekaźników oraz wyprowadzone końcówki włącznika zasilania z komputera.

    > Brakuje mi tylko niskopoziomowej metody na sprawdzenie czy komputer jest włączony.
    >
    > Gdzie się najprościej podpiąć poza USB aby tym esp8266 wykryc czy komputer jest
    włączony?

    > Mam do dyspozycji rs232, dsub/vga/słuchawki/mikrofon/modem.
    >
    > Inicjalnie myslalem zeby uzyc złącza rs232, ale nie moge znaleźć które piny są w
    stanie wysokim w chwili właczenia.

    > Watchdog będzie działał tak ze jak komputer nie będzie osiągalny przez ping i nie
    będzie miał "gorącego" pina testowego to zostanie "nacisniety" guzik power. Ponowne
    sprawdzenie po 10 minutach.

    A ja bym wziął po prostu płytę główną lub cały kadłubek serwerowy, z
    wbudowanym już watch-dogiem.
    Nigdy mnie nie interesowało, jak to działa, ale działa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam