    Date: Wed, 22 Apr 2015 12:59:06 +0200
    From: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wymiana elementów SMD

    W dniu 22.04.2015 o 10:19, platformowe głupki pisze:
    > można trochę pogadać o metodach wymiany elementów SMD na płytach?
    >
    > może jakieś wartościowe filmy instruktażowe?
    >
    > taki scalak smd, odlutować można go hot airem, ale jak później
    > przylutować drugi?
    >
    > a takie oporniki i kondziory? one są przyklejane?

    Lutowałem kiedyś procesory w obudowach bodajże SO... Takie nóżki z
    blaszki leżące na płytce. Przyczepiałem układ równo za 2 nóżki po
    przekątnej i dużą kroplą cyny i grubym grotem przeciągałem po wszystkich
    wyprowadzeniach. Trzeba trochę wprawy nabrać, ważna prędkość, jak płytka
    pochylona itp. Dużo kalafonii nie zaszkodzi.
    To były scalaki po ok 100 wyprowadzeń, może nieco więcej.
    Wyjmowało się je podważając każdą nóżkę indywidualnie, oczywiście potem
    do kosza.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl