    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 11 Jun 2019 16:34:28 -0700 (PDT)
    <5cffb16c$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5cffb73b$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5cffc01b$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: z cyklu durne pomysły - podłączenie pralki do gorącej wody
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 23:52:49 UTC+9 użytkownik WM napisał:
> [...]
    nie miasta. Sprawność trochę poprawiło (nie musisz grzać zimnego kondensatu w kotle),
    ale głównie uprościło automatykę skraplacza, bo można było parę schładzać do dowolnej
    temperatury, najwyżej się ją potem podgrzeje (podkradając parę z turbiny) i kocioł
    nie rozwali się od zmęczenia materiału. Nie wiem, albo to archaiczne rozwiązanie,
    albo stosowane w rzadkich przypadkach, bo w życiu tego nie widziałem w elektrowni.

    a#Regeneracja_ciep%C5%82a_w_si%C5%82owniach_parowych

    > Tak głęboko w to nie wnikałem.
    > Widziałem schematy i zaskoczyła mnie duża liczba wymienników ciepła.
    > To dlatego, że walczy się o każdy procent sprawności.

    narzędzia, to wychodzi że tak zawsze było i nie ma żadnego powodu do zdziwienia.

    > Ale używając programów nie musisz nic wiedzieć na jakiej zasadzie
    > działają; ba nie musisz się nawet znać na inżynierii.
    > Jesteś jak architekt, co wymyślisz, to budowlaniec (program) obliczy.
    > Większość polityków nie zna się na niczym, bo wystarczy, że mają doradców.

    Zgadzam się z Tobą. To też się nie zmienia od wieków. Każde pokolenie zawsze narzeka
    na następne, biadoli że młodzi to mają za dobrze, a powinni tak spróbować cepem
    pomłócić to może by się czegoś nauczyli.