  • Data: 2017-03-27 13:18:17
    Temat: Re: z filtrem czy bez?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    >Kiedyś powłoki jednowarstwowe potrafiły być bardzo wyraźnie
    >niebiesko-fioletowe, widać je było od razu. Co ciekawe - kiedyś MC
    >miały kolor odblasku jakiś brązowy (np. obiektywy enerdowskie), teraz
    >są raczej zielonkawe. Czyli nauczyli się dobrze tłumić odbicia także
    >dłuższych fal?

    Hm, dales mi do myslenia.

    Powinno to byc zrobione tak, ze odbicia od warstwy i od szkla sie
    znosza, bo sa przesuniete o pol fali.
    Co oczywiscie jest do zrobienia tylko dla jednej dlugosci fali.
    Zielona po srodku widma, wiec zmniejsza odbicie najbardziej ... ale w
    tym momencie odbicie nie powinno byc zielone, tylko wrecz odwrotnie.

    Jedna uwaga - trzeba obserwowac odbicia w miare prostopadle. Pod katem
    warstwy inaczej dzialaja.

    Patrze na swoje okulary ... swietlowka "ciepla" odbija sie na zolto.
    "Zimna" ... na bladozielono. Moze blado-cyjanowo.

    Cos tu jest nie tak ... zapewne teoria, ale w ktorym miejscu ?

    J.