  • Data: 2017-09-03 12:38:09
    Temat: Re: zabezpieczenie przed piorunami.
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh> szukaj wiadomości tego autora

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą JaNus naskrobał(a):

    > 2. autotransformator, co i przed przepięciem przecież trochę chroni, i
    > nieco samo napięcie przefiltruje ...

    A przed czymże miałby mnie chronić ów autotransformator?
    Bo jak rozumiem chodzi o urządzenie spełniające rolę transformatora
    automagicznie utrzymującego zasilanie na odpowiednim poziomie.
    A wiesz jaka on musiałby nmieć moc? Dużą, czyli drogi zarówno w zakupie jak
    i opłatach za działanie. Swoje musi pobrać na straty w rdzeniu.
    Bo jeśli mówimy o urządzeniu z ręcznie sterowanym to podziękuję, dziadkowie
    taki mieli do podnoszenia napięcia występujące w minionym okresie a służący
    do podniesienia zasilaania napięcia TV. Niestety często tenże TV lądował w
    naprawie po uszkodzeniu pierwszego transformatora zasilania w tymże
    telewizorze.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Szybkościomierz samochodu Bormanna pokazywał 80 km/h. Obok szedł Stirlitz