  • Data: 2018-01-06 19:12:18
    Temat: Re: zbiornik walcowy
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 09:41:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    ELEX:32014L0068

    > Ja ich rozumiem, w praktyce najprosciej spelnic normy, choc czasem
    > niedorzeczne :-)

    Wiedziałem że nie zrozumiesz, ale nie szkodzi. Na niebie świecił będzie i tak wielki
    wóz...

    owisko-pkn-w-sprawie-dobrowolnosci-pn
    powinny-byc-powolywane-normy-w-przepisach-

    > [...]
    >
    > Spisek to wiadomo gdzie jest - normy sa nieobowiazkowe, a PKN musi z
    > czegos zyc :-)

    Jak zacznie pisać dobrej jakości normy, to CEN je opublikuje i będzie kasa z praw
    autorskich.

    > Polemizowalbym - klient jako uzytkownik nie musi sie tak znac jak
    > producent.

    W Twoim rozumieniu świata- być może nie.

    > Nie o to chodzi - tylko po tym calym elaboracie jak to minister nie
    > moze zmieniac ustawy, po przykladach jak to "prawidlowo" zapisac przy
    > pomocy "domniemywa sie", tak po chamsku zapisac "wyznaczony za pomoca
    > metody z normy nnnn" ? Cos tu nie gra :-)

    Wszystko gra. Każdy kraj ma takie same prawa, każdy może pisać te dyrektywy, znaleźć
    poparcie wśród innych i je przepchnąć.

    > W linku to juz jakas kompilacja, i trudno mi powiedziec na jakiej
    > podstawie prawnej.

    Wzorek wkompilowali pomiędzy linijki z tekstem opisującym co w tym wzorku jest czym?
    Wszędzie spisek!

    > Nie bardzo rozumiem - sens jest chyba jasny ?

    Oczywiście.

    > Byc moze, tez nie mam tych warunkow pod reka.
    > Albo to sie w tym wspolczynniku kryje.

    Próbowałem dojść czy faktycznie coś majstrujesz, czy tylko fantazjujesz. Fantazjować
    możesz ile chcesz, ale jak ktoś zaczyna majstrować potencjalnie niebezpieczne
    urządzenia, to lepiej go wypytać czy potrzebuje jakiejść pomocy, czy lepiej mu to
    wyperswadować.

    > w kolejnym punkcie sa naddatki, dorzuci sie 2mm, zrobi z blachy 5 czy
    > 6, a potem to juz klienta wina, jak nie sprawdza czy korozja przez
    > lata nie oslabila :-)

    > Chyba jeszcze nie katastrofe, granica wytrzymalosci troche dalej.
    > No i mamy ten wspolczynnik 1.65 czy 1.8

    Zastanów się kiedyś jakie jest fizyczy sens tej liczby i czemu raz jest większa, raz
    mniejsza.

    > W tym przypadku to chyba tylko dwuosiowy ... ale poniekad to wlasnie o
    > to mi chodzi.

    W zbiorniku ciśnieniowym zawsze są trzy naprężenia główne, zastanów się nad ich
    znakami (plus/minus)

    > A musi ?
    > 100 lat doswiadczen, profesorowie, ksiazki, normy - jakies tam
    > bezpieczne wspolczynniki chyba znalezli ?

    Jakie?

    > Ale nie wybuchalo, wiec dobre byly :-)

    Dobre :-)