    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: zbiornik walcowy
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <1kjh7mi1ekaqk$.wn3qri6txhul.dlg@40tude.net>
    <3...@g...com>
    Date: Sat, 6 Jan 2018 19:50:39 +0100

    Dnia Sat, 6 Jan 2018 10:12:18 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    ELEX:32014L0068

    > Wiedziałem że nie zrozumiesz, ale nie szkodzi. Na niebie świecił będzie i tak
    wielki wóz...

    szkoda ze nie rozumiem o co chodzi, ale trudno.

    powinny-byc-powolywane-normy-w-przepisach-

    > Jak zacznie pisać dobrej jakości normy, to CEN je opublikuje i
    > będzie kasa z praw autorskich.

    Ale po co ma pisac ? Przetlumaczy, sprzeda i tez jest kasa :-)

    Poza tym mam nadzieje ze czlonkiem CEN jest, i wspoluczestniczy w
    pisaniu.

    > W Twoim rozumieniu świata- być może nie.

    Kupuje komputer, drukarke czy samochod, to nie musze wiedziec co tam w
    srodku. Linia lotnicza kupuje samolot, to tez nie musi ..

    > Wszystko gra. Każdy kraj ma takie same prawa, każdy może pisać te dyrektywy,
    znaleźć poparcie wśród innych i je przepchnąć.

    Mam wrazenie, ze teraz to Ty nie rozumiesz o co mi chodzi.

    > Wzorek wkompilowali pomiędzy linijki z tekstem opisującym co w tym wzorku jest
    czym? Wszędzie spisek!

    Ale wzorek z rozporzadzenia, "Warunkow UDT", z ksiazeczki wydanej
    przez UDT, czy z norm ?

    > Próbowałem dojść czy faktycznie coś majstrujesz, czy tylko
    > fantazjujesz. Fantazjować możesz ile chcesz, ale jak ktoś zaczyna
    > majstrować potencjalnie niebezpieczne urządzenia, to lepiej go
    > wypytać czy potrzebuje jakiejść pomocy, czy lepiej mu to
    > wyperswadować.

    Nie, zadnego zbiornika nie robie.
    Ale jakbym robil 15 lat temu ... to by mi chyba UDT zatwierdzil, skoro
    zgodnie z ksiazeczka :-)

    > Zastanów się kiedyś jakie jest fizyczy sens tej liczby i czemu raz

    Zapas wytrzymalosci daje.
    Problem dla mnie w tym, ze jakis taki niewielki.
    A nawet bardzo niewielki, jesli dodac naprezenia w drugim kierunku.

    Nawiasem mowiac - w tej dyrektywie SPV co cytowalem niedawno, to jest
    "naprężenie błonowe", wiec chyba powinno sie uwzglednic maksymalne
    wypadkowe naprezenie ?

    > jest większa, raz mniejsza.

    Poniewaz to zalezy od rodzaju stali, to zakladam, ze z jakis
    wlasciwosci/rozrzutu wlasciwosci sie bierze.

    > W zbiorniku ciśnieniowym zawsze są trzy naprężenia główne, zastanów się nad ich
    znakami (plus/minus)

    To trzecie wydaje mi sie pomijalnie male, przynajmniej w tym
    przykladzie co daje/cienkosciennym zbiorniku.

    > Jakie?

    No wlasnie te, co teraz sa w przepisach/normach :-)

    Nawiasem mowiac - w tej SPV jest alternatywna metoda. Nie musisz nic
    obliczac, wystarczy ze

    "2.1.2. Metoda doświadczalna
    Grubość ścianki wyznacza się w ten sposób, aby zbiornik mógł wytrzymać
    w temperaturze otoczenia ciśnienie równe co najmniej pięciokrotnemu
    najwyższemu ciśnieniu roboczemu, przy trwałym odkształceniu obwodowym
    nie większym niż 1 %."

    Ale kto musial dojsc do tego, ze 5x i 1% wystarczy, mozliwe ze tez
    doswiadczalnie :-)

    > Dobre :-)

    Potwierdzasz czy nabijasz sie ?

    Bo sytuacja gdy sa w proste przepisy/metody obliczeniowe,
    z namaszczeniem prawnym, i w dodatku dajace bezpieczne produkty,
    to mi sie wydaje bardzo dobra :-)

    J.