  • 11. Data: 2020-02-19 12:08:26
    Temat: Re: Regulator obrotów jednofazowego silnika AC
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 18.02.2020 um 13:10 schrieb Atlantis:
> [...]
    >
    > Zależy mi przede wszystkim na:
    > 1) Liniowej pracy. Tanie kontrolery oparte na wykrywaniu przejścia przez
    > zero i obcinaniu fragmentu półokresu nie biorą poprawki na sinusoidalną
    > charakterystykę przebiegu, w związku z czym przekręcenie potencjometru o
    > tyle samo stopni w różnych punktach potrafi dać zupełnie odmienny efekt.
    > 2) Stabilnej pracy i pewnym starcie silnika, niezależnie od aktualnego
    > ustawienia regulatora.
    > 3) Wysokiej jakości wykonania.
    > 4) Mile widziana możliwość ustawienia minimalnych i maksymalnych obrotów.

    https://www.astor.com.pl/sklep/napedy/falowniki-prze
    mienniki-czestotliwosci/falowniki-jednofazowe.html

    Waldek

  • 12. Data: 2020-02-19 12:34:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak można nie doczytać jak to jest pierwsze w opisie że to nie falownik? Jak taki
    głupi jesteś ze nie zauważyłeś to nie ma sensu Ci pomagać bo znowu nie doczytasz.
    Sprawdzilem i nie mam cie wpisanego do dowodu, możesz że swoimi pytaniami udać się do
    biologicznego ojca. Pytanie wygląda mi na chęć zrobienia innych w chuja.

  • 13. Data: 2020-02-19 12:58:48
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.02.2020 o 09:35, Atlantis pisze:

    > Fakt, nie doczytałem. Nasuwa się kilka pytań:
    > 1) Czym w takim razie jest ten sterownik?

    Przecież wyraźnie napisali: sterownik fazowy.

    P.P.

  • 14. Data: 2020-02-19 14:02:08
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.02.2020 o 09:21, Piotr Dmochowski pisze:

    > https://www.sklepfalowniki.pl/falowniki-do-silnikow-
    1f,236.html?sSort=price

    > https://www.falownik.eu/show,54,157,3,wyjscie_1_fazo
    we_230v.html

    > Tanio nie będzie ale da się kupić

    Przeczytałem instrukcję falownika EATON DC1-S27D0FN-A20N (P: 0,75kW, U:
    1x230V, I: 7,0A). Wynika z niej, że jego jednofazowość polega na tym, że
    zasilany jest z sieci jednofazowej, steruje jednak silnikiem
    trójfazowym. Chyba nie o to chodziło wątkotwórcy.

    P.P.

  • 15. Data: 2020-02-19 14:40:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Falownik taki regulator się nazywa.

    A to zalezy, czy silnik indukcyjny, czy z komutatorem.

    2kW ... moze lepiej silnik 3f ?
    A falownik moze byc zasilany 1f

    J.

  • 16. Data: 2020-02-19 15:10:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >tym, że zasilany jest z sieci jednofazowej, steruje jednak silnikiem
    >trójfazowym. Chyba nie o to chodziło wątkotwórcy.

    Ten drugi link ma niby "wyjscie_1_fazowe"

    na 1.5kW to ten
    https://www.falownik.eu/view,1357,54,157,sxe0037t2b_
    1_5kw_1x230v.html

    silnik 1f.

    J.

  • 17. Data: 2020-02-19 16:17:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 15:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ten drugi link ma niby "wyjscie_1_fazowe"

> [...]
    Chyba zacznę falowniki robić 1F :)

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2020-02-19 17:48:08
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.02.2020 o 15:10, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ten drugi link ma niby "wyjscie_1_fazowe"

> [...]

    A jak to się zachowa w przypadku silnika z kondensatorem?

    P.P.

  • 19. Data: 2020-02-19 17:54:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 19.02.2020 o 15:10, J.F. pisze:

    1_5kw_1x230v.html

    >A jak to się zachowa w przypadku silnika z kondensatorem?

    Zakladam, ze dobrze ... bo jaki inny silnik mieliby na mysli ? :-)

    Natomiast .. ciekawe jaki tam maja kondensator, bo wypada przechowywac
    energie z sieci na czas niskiego napiecia ...

    Tak sobie licze, ze potrzebne 330uF/300V aby dostarczyc 1.5kW przez
    10ms,
    ale to przy wydojeniu kondensatora do konca.
    Przy przetwornicach - czemu nie, ale moze przydalaby sie mniejsza
    zmiana napiecia.
    No i przy PFC starczy mniej ...

    J.

  • 20. Data: 2020-02-19 19:46:15
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > zasilany jest z sieci jednofazowej, steruje jednak silnikiem
    > trójfazowym. Chyba nie o to chodziło wątkotwórcy.

    Tytuł listy : Najpopularniejsze Serie Falowników Dla Silników 1-Fazowych
    więc powinny być tam falowniki takie jakich szuka wątkotwórca.
    Nie sprawdzałem wszystkich modeli i co mogą a co nie, uwagi najlepiej
    kierować do sklepu, jeżeli im zależy to poprawią.
    Piotrek