  • 121. Data: 2014-01-24 15:28:03
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Jan 2014 14:24:18 +0000 (UTC), w <lbtt2h$vc0$4@dont-email.me>, Tomasz
    Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):

    > Pisałem o tym wcześniej, na podstawie wskazań spalania chwilowego
    > komputera w samochodzie z silnikiem diesla.

    Chwilowe wskazanie możesz sobie... wsadzić w ramkę. Jedź na autostradę albo
    jakąś dłuższą drogę.

  • 122. Data: 2014-01-24 15:32:22
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 15:26:23 +0100, J.F wrote:

    > A slyszales pojecie "zasiarczenie" ?

    Słyszałem, co więcej nawet wiem kiedy i z jaką intensywnością występuje.
    A dlaczego pytasz? Czyżby interesowało Cię jak bardzo ulega zasiarczeniu
    akumulator naładowany w 70%?

    Tomek

  • 123. Data: 2014-01-24 15:35:22
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 15:28:03 +0100, r...@k...pl wrote:

    > Chwilowe wskazanie możesz sobie... wsadzić w ramkę. Jedź na autostradę
    > albo jakąś dłuższą drogę.

    Pisałem już wcześniej na jakim odcinku robiłem ten pomiar i w jakich
    warunkach. Zerknij kilka postów wyżej, to się dowiesz dlaczego taki
    pomiar jest wiarygodny.

    Na dłuższej drodze to dopiero można sobie taki pomiar wsadzić w ramkę.
    Wystarczy, że będzie wiało z innego kierunku i już taki pomiar można
    sobie wsadzić...

    Czy na prawdę tak trudno zrozumieć, że silnik pracujący w optymalnych
    warunkach spala jednostkowo mniej paliwa? To na prawdę nie jest fizyka
    rakietowa, wystarczy umiejętność czytania wykresów jakie dostarcza
    producent silnika :)

    Tomek

  • 124. Data: 2014-01-24 15:43:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Jan 2014 14:35:22 +0000 (UTC), w <lbttna$vc0$6@dont-email.me>, Tomasz
    Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Na dłuższej drodze to dopiero można sobie taki pomiar wsadzić w ramkę.
    > Wystarczy, że będzie wiało z innego kierunku i już taki pomiar można

    Nie no pewnie, krótka droga to idealne warunki do badań -- wiatr nawet nie
    zdąży zawiać.
    Ergo: czyli trollujesz.

  • 125. Data: 2014-01-24 15:46:06
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 14:26:16 +0000, AZ wrote:

    > Ja pierdole...

    Co pierdolisz kolego?

    Producent silnika pisze, że do wyprodukowania 1kWh silnik potrzebuje

    230g przy 1400 obr/min,
    190g przy 1700 obr/min,
    171g przy 2300 obr/min,

    To są dane z uwzględnieniem strat własnych silnika. Jazda ze stałą
    prędkością potrzebuje stałej ilości energii. Tu już nie potrzeba fizyki,
    tylko prosta matematyka się kłania.

    Tomek

  • 126. Data: 2014-01-24 15:46:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):

    > Czy na prawdę tak trudno zrozumieć, że silnik pracujący w optymalnych
    > warunkach spala jednostkowo mniej paliwa?

    Oczywiście, że tak. Szkoda tylko, że na obrót tłoka, a nie na odległość (chyba
    że odległość pokonaną przez tłok).

  • 127. Data: 2014-01-24 15:55:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 3:32:22 PM, you wrote:

    > Słyszałem, co więcej nawet wiem kiedy i z jaką intensywnością występuje.
    > A dlaczego pytasz? Czyżby interesowało Cię jak bardzo ulega zasiarczeniu
    > akumulator naładowany w 70%?

    Nawet nie potrafisz poprawnego pytania zadać. Bo poprawne pytanie
    brzmi - "jak szybko" a nie "jak bardzo". A akumulator naładowany w 70%
    ma napięcie spoczynkowe wyższe niż 12.3V.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 128. Data: 2014-01-24 16:00:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 3:35:22 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > warunkach spala jednostkowo mniej paliwa? To na prawdę nie jest fizyka
    > rakietowa, wystarczy umiejętność czytania wykresów jakie dostarcza

    Który producent silnika dostarcza wykresy przy różnych uchyleniach
    przepustnicy? Który dostarcza wykresy przy różnych obciążeniach?

    Dlaczego nie odniosłeś się do posta Jarka (J.F.), który wskazał ci ten
    wykres:
    http://ecomodder.com/wiki/index.php/File:Mercedes_Be
    nz_OM617_5cyl_turbo_diesel.jpg

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 129. Data: 2014-01-24 16:03:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 3:46:06 PM, you wrote:

    > Co pierdolisz kolego?
    > Producent silnika pisze, że do wyprodukowania 1kWh silnik potrzebuje
    > 230g przy 1400 obr/min,
    > 190g przy 1700 obr/min,
    > 171g przy 2300 obr/min,

    Przy jakiej mocy dostarczanej?

    > To są dane z uwzględnieniem strat własnych silnika. Jazda ze stałą
    > prędkością potrzebuje stałej ilości energii.

    Stałej MOCY!

    > Tu już nie potrzeba fizyki,

    Potrzeba znajomości fizyki, żeby moc od energii odróżniać.

    > tylko prosta matematyka się kłania.

    Tu masz rzeczywistość, teoretyku:

  • 130. Data: 2014-01-24 16:05:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 15:55:05 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nawet nie potrafisz poprawnego pytania zadać. Bo poprawne pytanie brzmi

    Ale wniesiesz coś do dyskusji, czy będziesz mnie personalnie atakował?

    Tomek