  • 191. Data: 2014-01-24 21:46:38
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 9:33:42 PM, you wrote:

    > Tam celowo nie ma mowy o mocy. 25% obciążenia to po prostu 25%
    > obciążenia. Chodziło właśnie o to, żeby wykazać zależność sprawności
    > względem obciążenia i prędkości obrotowej.

    Ale my nie mówimy o jakimś tam stałym obciążeniu, nieopisanym czego
    dotyczy, tylko o stałej mocy. I na wszystkich wykresach, na których
    uwzględniono moc widać wyraźnie, że przy małych mocach spalanie rośnie
    dla danej mocy z obrotami. i nie ma zmiłuj:
    http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_F
    uel_Consumption_%28BSFC%29_Maps

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 192. Data: 2014-01-24 21:47:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 9:39:31 PM, you wrote:

    > Ty mówisz o tym, o czym chcesz mówić, żeby Ci pasowało do teorii. Ja od
    > początku mówię o spalaniu jednostkowym.

    Od samego początku tej dyskusji chodzi o stałą, małą moc. To ty ciągle
    usiłujesz od tego uciec.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 193. Data: 2014-01-24 22:32:55
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 13:02:38 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
    <k...@l...eu.org> wrote:

    > Tylko to nie ma najmniejszego znaczenia. Silnik przy wciśnięciu na 1/8
    > będzie zawsze pracował mniej sprawnie w porównaniu do pracy z w pełni
    > otwartą przepustnicą.

    Acha. A te 80 to będziesz jechał z gazem w podłodze?

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 194. Data: 2014-01-24 22:38:31
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 18:48:13 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Ale ja mu zazdroszczę świeżej przesiadki z Warszawy albo Syreny czy
    > innego Trabanta...

    Wystarczył kwadrat, piątka tam przywędrowała dopiero z Poloneza.

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 195. Data: 2014-01-24 22:43:57
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 15:46:20 +0100, r...@k...pl
    <r...@k...pl> wrote:

    > Oczywiście, że tak. Szkoda tylko, że na obrót tłoka, a nie na odległość (chyba
    > że odległość pokonaną przez tłok).

    No jak raz, jednostkowe zużycie paliwa podaje się w g/kWh.

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 196. Data: 2014-01-24 22:49:24
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 15:07:37 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
    <k...@l...eu.org> wrote:

    > Większość producentów podaje teraz wykres spalania jednostkowego
    > przynajmniej dla 25/50/75/100% obciążenia.

    Ostatnio większość producentów stroni od charakterystyki
    zewnętrznej, wychodząc z założenia, że najpierw klient musiałby
    wiedzieć, co to jest wykres, a co dopiero mówić o
    charakterystykach dla obciążeń częściowych. Ssij paluch dalej.

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 197. Data: 2014-01-24 22:50:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Friday, January 24, 2014, 10:32:55 PM, you wrote:

    > Acha. A te 80 to będziesz jechał z gazem w podłodze?

    I zaciągniętym ręcznym, żeby obciążyć odpowiednio. Wtedy uzyska
    najwyższą sprawność.

    Niegłupi człowiek, wydawałoby się. Ogólne wnioski wysnuł poprawne a
    poległ na szczególnych przypadkach. A wystarczyło pojechać te 80km/h
    pod stromą górę, żeby wyjść na swoje i udowodnić, że są warunki, w
    których rzeczywiście redukcja daje oszczędność. Brakło wyobraźni.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 198. Data: 2014-01-24 23:24:07
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2014-01-24 10:31, sqlwiel pisze:

    > To po co byłaby dwójka i trójka (czwórka...) ?

    Bo na piątce nie ruszysz. :)

    Oczywiście, że nie można przesadzić - typowy silnik samochodowy nie jest
    przystosowany do pracy z obrotami poniżej powiedzmy 1000. Ani to mocy w
    tym zakresie nie ma, ani nic. Więc w końcu zredukować trzeba.

    Ale w normalnym zakresie obrotów zasada jest prosta.

    MJ

  • 199. Data: 2014-01-24 23:25:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Friday, January 24, 2014, 10:38:31 PM, you wrote:

    > Wystarczył kwadrat, piątka tam przywędrowała dopiero z Poloneza.

    Pisał o przesiadce na IV nie na V :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 200. Data: 2014-01-24 23:37:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 19:35:19 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Proszę bardzo, oto wykres z ładnie naniesionym pomiarem przy trzech
    > różnych obciążeniach 25%/50%/100%
    >
    > http://us1.webpublications.com.au/static/images/arti
    cles/i1126/112611_6mg.jpg

    > Jednostki co prawda nie metryczne, ale to nie przeszkadza prawda?

    Jednostki przede wszystkim jakies malo wymierne - co to znaczy "50%
    load" ?

    > Co widać na wykresie?
    > Otóż wychodzi na to, że szczególnie przy małym obciążeniu warto ten
    > silnik kręcić dość wysoko, bo różnica w zużyciu paliwa sięga 30%.

    Co widac ? Widac ze nie rozumiesz zagadnienia.

    Mozna sobie jechac na 2 biegu przy 2800 rpm i obciazeniu np 25%.
    Zuzycie bedzie wtedy najmniejsze i wyniesie 0.7.

    Tylko ze "rozsadny" czlowiek wrzuci czworke, obciazenie silnika
    wzrosnie do 50%, obroty spadna do 1400, i silnik w bardzo
    nieoptymalnym punkcie bedzie palil 0.6

    > Przy większym obciążeniu zysk jest mniejszy, ale nadal warto.

    No istotnie przejscie z 50% @ 3200 na 100% @ 1600 nie jest dobrym
    pomyslem..

    J.