  • 201. Data: 2014-01-24 23:40:59
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 24.01.2014 17:35, Artur Maśląg pisze:

    > Ogólnie tak będzie, ale takiemu nie przetłumaczysz, w żaden sposób.
    > Już nie napiszę, że stwierdziłem to organoleptycznie na wielu
    > samochodach przez ostanie kilkadziesiąt lat ( ;) ), ale nawet
    > w instrukcjach do samochodów takie zalecenia się znajdują (nie wiem
    > czy we wszystkich, nie czytam tego wszystkiego dokładnie).

    Nie jest to zawsze prawdą. Robiłem testy swojego czasu, dokładnie ta
    sama droga (pętla o długości ~10km) i przejazd nocą z tą samą prędkością
    na różnych biegach. Prędkość 50 km/h, biegi III,IV,V. Mimo, że na V
    całkiem ładnie sobie radził przy 50km/h najmniej spalił według komputera
    pokładowego na IV. Niewiele więcej na III a najwięcej na V.

    --
    anacron
    aba/

  • 202. Data: 2014-01-25 00:37:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 11:36:45 +0100, sqlwiel napisał(a):
    > Założę się, że 90% (98%) posiadaczy 6-biegowych skrzynek nagle
    > trafionych pytaniem "na którym biegu jedziesz?" nie odpowie prawidłowo
    > bez spojrzenia na wajchę (albo displej).

    Ale przeciez nie musi wiedziec.
    To sie czuje, slyszy i widzi na obrotomierzu ze na dobrym :-)

    J.

  • 203. Data: 2014-01-25 01:01:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 24.01.2014 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ale przeciez nie musi wiedziec.
    > To sie czuje, slyszy i widzi na obrotomierzu ze na dobrym :-)

    Dokladnie. Ja to bym chcial miec w samochodzie sekwencyjna skrzynie tak
    jak w motocyklu, piekna sprawa :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 204. Data: 2014-01-25 09:08:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup

    > I będę to robił za każdym razem jak będziesz mnie personalnie atakował,

    Prawidłowo.

  • 205. Data: 2014-01-25 20:04:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-24 23:40, anacron pisze:

    > Nie jest to zawsze prawdą.

    Znaczy co nie jest prawdą? To że ogólnie to co Michał napisał jest
    prawdą? Nieprawda, to ogólnie jest prawdą.

    > Robiłem testy swojego czasu, dokładnie ta

    Zrobiłeś test, z którego nic nie wynika, poza kolejnym
    bajkopisarstwem...

  • 206. Data: 2014-01-26 15:45:22
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-01-23 07:13, J.F. pisze:

    > Zazwyczaj gdzies przy srednich obrotach i srednio-wysokim obciazeniu
    > jest to maksimum sprawnosci.

    ATSD, jak jest w realu ? Żaden producent nie chwali się Eta(P).

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 207. Data: 2014-01-27 19:17:58
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2014-01-23 01:38, anacron pisze:
> [...]
    > biegami, myślałem, że ten ostatni jest nadbiegiem, na którym auto będzie
    > mniej palić przy prędkościach autostradowych, okazało się to nieprawdą.
    > Zastanawiam się teraz, czy ma to służyć mniejszemu spalaniu czy lepszej
    > dynamice? W końcu są już auta z 8 biegami nawet. A może jest to tylko
    > chwyt marketingowy, po to, aby zachęcić czymś klienta do zmiany auta? W
    > końcu parę lat temu motoryzacja (ta dla zwykłych) spowolniła, czy wręcz
    > się zatrzymała. Nowe samochody nie oferują praktycznie nic więcej ponad
    > rosnącą liczbę zbędnych bajerów, ponad to co miały auta u schyłku XX wieku.

    IMHO jeśli to automat to niech tych biegów ma nawet srylion, jego
    broszka. Przy manualu 6 to jest dla mnie za dużo wachlowania. Z takich
    moich obserwacji:
    Golf VI 140 KM DGS według mnie właśnie dzięki 6 biegom można dawać w
    palnik a max. spalanie wychodzi nie więcej niż 7.5.
    Audi A4 150 KM skrzynia multitronik i teraz nie dam sobie głowy obciąć
    czy 7 czy 8 biegowa. Nie mniej 1,2,3,4 przyspieszenie lepsze niż w
    golfie ale na reszcie biegów golf odchodzi.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 208. Data: 2014-01-28 09:33:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2014 22:00, twardziejszy pisze:

    > marzeń (wersja z turbinami oczywiście) ;) Reszta - sama smutna
    > eko-hüjnia na baterie, którą na siłę chcą nas zainteresować spece od
    > marketingu.

    pseudo-eko

    Bo ani toto ekonomiczne, ani ekologiczne.