  • 41. Data: 2019-05-15 17:25:28
    Temat: Re: Ruch prawostronny, ale czy zawsze?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 maja 2019 15:59:00 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ciekawy wymog. Wydaje sie nieuzasadniony.
    > Jakies zaszlosci historyczne ?

    1,5m odległości w przepisach ponoć jest

    > Moze faktycznie w odleglosciach problem.

    Głównie pewnie

  • 42. Data: 2019-05-15 21:56:41
    Temat: Re: Ruch prawostronny, Możliwie blisko.
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-15 o 06:46, JaLa pisze:

    > Bo decyzja o jeździe takim zrujnowanym pasem, to jest brak ostrożności.
    >
    > Jadąc zrujnowanym pasem możesz doprowadzić do wypadku,
    > bo możesz nie zauważyć dziury/nierówności.

    Hmmm... mnie w jakimś stopniu przekonuje taka interpretacja.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 43. Data: 2019-05-18 15:41:29
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-10 o 22:07, Marek S pisze:

    > Następująca sytuacja: środek miasta, droga dwujezdniowa po dwa pasy w
    > każdym kierunku.
    >
    > Z jednej strony należy zawsze jeździć prawym pasem, o ile nie
    > wyprzedzamy.

    Przykład miejsca, w którym dla rowerzysty "możliwie blisko prawej" w
    czasie obowiązywania BUS-pasa oznacza jazdę przy lewej krawędzi lewego
    pasa, przy samych torach tramwajowych:
    https://goo.gl/maps/335Jxv9AxgCwFjfm9
    Tak że "możliwie blisko prawej" nie jest tożsame z "przy prawej krawędzi
    prawego pasa".

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 44. Data: 2019-05-18 16:39:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2019 o 15:41, Akarm pisze:

> [...]
    > https://goo.gl/maps/335Jxv9AxgCwFjfm9
    > Tak że "możliwie blisko prawej" nie jest tożsame z "przy prawej krawędzi

    Ani rozsądnie anie "prawo". Rozumiem twoją intenecję, ale po pierwsze to
    nic nie zmienia, bo samochód dalej się nie zmieści i bedzie musiał
    "pożyczyć" buspas. Więc skoro i tam ma łamac przepisy, to bez różnicy -
    może sobie buspasem wyprzedzić w całości - przynajmniej ty mandatu nie
    dostaniesz, a i możesz być pewny że kierowcy cię nie zrozumieją;)

    Rozsądnie to byłoby dopuścić rowery po busasie, skoro inaczej się nie da
    i niech autobusy legalnie pożyczają sobie zwykły pas. Tym bardziej, że w
    Warszawie genralnie z ustępowaniem autobusom problemów nie ma - wrzucają
    kierunek i za chwilę ktoś robi miejsce - często w szczycie bez problemów
    przebijają się trzy pasy, jak po przystanku skręcają w lewo.

    Shrek.

  • 45. Data: 2019-05-18 17:51:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-18 o 16:39, Shrek pisze:

    > Ani rozsądnie anie "prawo". Rozumiem twoją intenecję, ale po pierwsze to
    > nic nie zmienia, bo samochód dalej się nie zmieści i bedzie musiał
    > "pożyczyć" buspas.

    Zmienia. Samochód bez problemu wyprzedzi mnie wykorzystując BUS pas.
    Gdybym jechał przy prawej krawędzi lewego pasa, to ani żaden samochód,
    ani autobus nie mógłby koło mnie przejechać, bo wymagane jest minimum
    jeden metr odstępu. Bywają bezmózgi, które właśnie w ten sposób rowerem
    jadą, tfu!

    > Rozsądnie to byłoby dopuścić rowery po busasie, skoro inaczej się nie da
    > i niech autobusy legalnie pożyczają sobie zwykły pas.
    Nie tam. Jeśli samochody na lewym pasie jadą(?) ścisło jeden za drugim w
    korku, to autobus ni huhu się nie wciśnie.
    Jedyne i właściwe rozwiązanie dla rowerzystów, to właśnie taka jazda jak
    ja jeżdżę.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 46. Data: 2019-05-18 18:11:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2019 o 17:51, Akarm pisze:

    > Zmienia. Samochód bez problemu wyprzedzi mnie wykorzystując BUS pas.

    Tyle, że mu nie wolno, a jak już się ładuje na buspas, to bez problemu
    cię wyprzedzi i jak jedziesz prawą stroną pasa.

> [...]
    > ani autobus nie mógłby koło mnie przejechać, bo wymagane jest minimum
    > jeden metr odstępu. Bywają bezmózgi, które właśnie w ten sposób rowerem

    Dlaczego uważasz, że jazda zgodnie z PoRD to objaw braku mózgu?

    > Nie tam. Jeśli samochody na lewym pasie jadą(?) ścisło jeden za drugim w
    > korku, to autobus ni huhu się nie wciśnie.

    Widocznie po innej warszawie jeżdzę - w mojej autobusy nie mają problemu
    ze zmianą pasa - kierunek i najdalej trzeci zdejmie noge z gazu.

    > Jedyne i właściwe rozwiązanie dla rowerzystów, to właśnie taka jazda jak
    > ja jeżdżę.

    Jeszcze raz - co to daje, skoro samochody i tak muszą zjeżdzać na
    buspas, żeby cię wyprzedzić? Jak tam będzie autobus to nie zjadą
    fizycznie. Jak nie będzie to skoro i tak łamią przepis, to niby czemu
    nie moga po całości buspasa pojechać?

    Shrek

  • 47. Data: 2019-05-18 18:51:07
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-05-18 o 18:11, Shrek pisze:

> [...]
    > buspas, żeby cię wyprzedzić? Jak tam będzie autobus to nie zjadą
    > fizycznie. Jak nie będzie to skoro i tak łamią przepis, to niby czemu

    Zgoda.
    Ty masz rację, ja mam spokój.

    --
    Akarm