  • 11. Data: 2017-01-18 17:24:59
    Temat: Re: SSD używany - warto?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-01-18 09:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mój 3 tys. włączeń, 9 tys. godzin, 6,7 TB zapisanych danych, 'Timed Workload-Media
    Wear'=43
    > tys. (cokolwiek by to miało znaczyć), 'Re-allocated Sector Count'=4, sprawność 100%
    (wg
    > Intel SSD Toolbox).

    Zapytałem, bo ten dysk ma mało włączeń i godzin, a już prawie 900 GB
    nabite. Stąd i moje pytanie, czy to nie za dużo na tak mało włączeń.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 12. Data: 2017-01-18 17:42:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-18 o 17:24, Krystek pisze:

    > Zapytałem, bo ten dysk ma mało włączeń i godzin, a już prawie 900 GB
    > nabite. Stąd i moje pytanie, czy to nie za dużo na tak mało włączeń.
    >
    > K.

    Jak pracował w serwerze to nie był wyłączany.

  • 13. Data: 2017-01-18 19:58:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-01-18 o 09:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mój 3 tys. włączeń, 9 tys. godzin, 6,7 TB zapisanych danych, 'Timed Workload-Media
    Wear'=43 tys. (cokolwiek by to miało znaczyć), 'Re-allocated Sector Count'=4,
    sprawność 100% (wg Intel SSD Toolbox).

    U mnie 3320 godzin i 1600 włączeń, Wear Leveling Count = 8 co by to nie
    miało znaczyć. Zapisane 5.26TB. Samsung 840 Evo 500GB

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2017-01-18 22:17:36
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-01-18 o 09:00, Jan Stożek pisze:
    > A ile byłoby "dużo"?
    http://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/do
    wnloads/warranty/SAMSUNG_SSD_Limited_Warranty_Polish
    .pdf

    A samsung ma dość restrykcyjną gwarancję, chyba Goodram ma dużo lepsze
    warunki przynajmniej dla serii PRO, która już konkurować z samsungiem może.
    Z tego wynika, że lata miną zanim wyczerpiesz limit.

  • 15. Data: 2017-01-18 22:19:31
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-01-18 o 17:24, Krystek pisze:
    > bo ten dysk ma mało włączeń i godzin

    W przypadku SSD mało istotny parametr.
    Te 900GB to nie dużo,

  • 16. Data: 2017-01-19 12:07:10
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

> [...]
    Wear'=43 tys. (cokolwiek by to miało znaczyć), 'Re-allocated Sector Count'=4,

    U mnie Samsung 840 Pro 512 GB:

    Suma zapisów hosta: 11TB
    Ilość włączeń dysku: 3790
    Czas pracy: 8787 godzin.

    Często usypiam komputer z klawiatury.

    Dysk kupiony w kwietniu 2014

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2017-01-19 14:48:01
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Krystek <s...@k...art.pl>
    w artykule <news:o5ml6a$6gd$1@node1.news.atman.pl> pisze:

    > Suma odczytów hosta: 858 GB
    > Suma zapisów hosta: 507 GB
    > Suma zapisów NAND: 816
    > Włączenia dysku: 292 razy
    > Czas pracy: 61 godzin

    Średnio 12,5 minuty pracy na jedno włączenie. Wygląda na to, jakby ktoś
    włączał dysk tylko po to, żeby skopiować na niego dane i przenieść je w inne
    miejsce. Nie wydaje mi się to najwłaściwsze zastosowanie dla SSD, więc może
    dlatego ktoś się chce dysku pozbyć (czyżby chybiony prezent?).

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 18. Data: 2017-01-19 16:21:44
    Od: atm <...@v...pl>

    Z nieco innej beczki:czy komus tutaj padl SSD z powodu wyekploatowania?
    A jak czeste sa przypadkowe usterki?
    Odnosze wrazenie, ze wciaz pokutuje przeswiadczenie, ze z tymi
    urzadzeniami trzeba jak z jajkiem. A zapewne szybciej sie zuzyje
    morlanie niz fizycznie w zdecydowanej wiekszosci przypadkow.

  • 19. Data: 2017-01-19 16:31:40
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mnie dotychczas padały tylko karty SD (i to może jedna? ew. dwie :-o).
    Przy czym było w początkach kart pamięci, np. nie miałem pojęcia, że plików na karcie
    nie powinno się defragmentować, i defragmentowałem dość często (bo czytały się z
    aparatu cholernie powoli, to mogło być jeszcze USB 1.0?).
    Ciekawe wyczytałem ostatnio, że NTFS jest niedobry dla 'flash memory' (czyli dla kart
    i pendrajwów), a doskonały jest ponoć exFAT..
    Skoro NTFS jest niedobry dla 'flash memory', to chyba jest też niedobry dla SSD? A
    doskonały exFAT??
    I tak formatuję jako NTFS, żeby filmy dłuższe niż 4 GB (o co przy HD + reklamy
    nietrudno) się mieściły bez szatkowania.

    -----

  • 20. Data: 2017-01-19 16:45:36
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 19.01.2017 o 16:21, atm pisze:
> [...]
    > urzadzeniami trzeba jak z jajkiem. A zapewne szybciej sie zuzyje
    > morlanie niz fizycznie w zdecydowanej wiekszosci przypadkow.

    Jak kupiłem SSD to od razu padł, potem wymieniłem bo był na gwarancji i
    trzyma się.