  • 21. Data: 2017-01-19 17:03:15
    Temat: Re: SSD używany - warto?
    Od: atm <...@v...pl>

    On 19.01.2017 16:45, Borneq wrote:

    > Jak kupiłem SSD to od razu padł, potem wymieniłem bo był na gwarancji i
    > trzyma się.

    Mam dwa firmy Crucial, jeden pracuje w starszym laptopie pod Vista a
    drugi jest dosc mocno eksploatowany w stacjonarnym pod W10, zdarza sie
    ze wirtualna zaczyna na nim mielic przez kilka godzin. Jesli kiedys
    padnie kupie nowy, jestem jednak niemal pewny ze szybciej zdecyduje sie
    na zakup pojemniejszego.

    Power On Hours : 3977 godzin
    Power On Count : 382 razy
    Host Writes : 6488 GB
    Wear Level Count : 99
    Temperature : 31 C (87 F)
    Health Status : dobry (97 %)

  • 22. Data: 2017-01-19 17:09:40
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-01-19 14:48, Andrzej P. Wozniak wrote:

    > Średnio 12,5 minuty pracy na jedno włączenie. Wygląda na to, jakby ktoś
    > włączał dysk tylko po to, żeby skopiować na niego dane i przenieść je w
    > inne
    > miejsce. Nie wydaje mi się to najwłaściwsze zastosowanie dla SSD, więc może
    > dlatego ktoś się chce dysku pozbyć (czyżby chybiony prezent?).

    Albo uzywal dysku do jakiegos deploymentu albo szeregu innych prac IT
    na grupie komputerow, wkladajac dysk w obudowe USB albo podpinajac
    przez mostek albo SATA/e-SATA, a przenoszac duzo dysk i potencjalnie
    narazajac go na wstrzasy, wolal uniknac mechanicznego ;)

    Innymi slowy, moze po prostu potraktowal go jako pendrive, tyle ze
    z szybszym interfejsem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 23. Data: 2017-01-19 17:23:13
    Od: MB <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 18.01.2017 o 03:50, Krystek pisze:
    > Hejka. Mam możliwość nabycia drogą kupna dysku SSD po okazyjnej cenie -
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    LOL

    > Crucial model CT240BX200SSD1, czyli BX200 z 240GB Flash RAM. Sprzedający
    > zaprezentował stan zużycia tego dysku, który wygląda następująco
    > (przepraszam za jakość obrazka) -
    > <http://i64.tinypic.com/zujwis.jpg>

    Powiedz znajomemu, że do tego rodzaju grafiki zdecydowanie lepiej
    nadaje się bezstratny PNG. JPG to raczej do zdjęć z przejściami
    tonalnymi itp. Przecież na tym screenie prawie nic nie widać.

    > Suma odczytów hosta: 858 GB
    > Suma zapisów hosta: 507 GB
    > Suma zapisów NAND: 816
    > Włączenia dysku: 292 razy
    > Czas pracy: 61 godzin
    > Warto? Nie warto? Nie jest to zajechany dysk?

    To jest dysk praktycznie nie używany. Pytanie dlaczego tak mało używany
    i dlaczego tak mało godzin pracy w stosunku do ilości włączeń.
    To był dysk w kieszeni USB czy ktoś edytował dane SMART?

    Bla porównania dane z dzisiaj mojego Samsunga 830 128 GB:

    https://www.techpowerup.com/ssdz/details/3305/

    W skrócie:
    Power-on Hours (POH) 25970 (1082d 2h)
    Power Cycle Count 940
    Total LBAs Written 17,063 TB

    Działa jak złoto. No ale to SSD z czasów przed wynalazkami w stylu TLC
    (27 nm MLC NAND).

  • 24. Data: 2017-01-19 17:51:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    > I tak formatuję jako NTFS, żeby filmy dłuższe niż 4 GB (o co przy HD + reklamy
    > nietrudno) się mieściły bez szatkowania.

    To formatuj na exFAT

  • 25. Data: 2017-01-19 18:50:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-01-19 14:48, Andrzej P. Wozniak pisze:

> [...]
    > inne miejsce. Nie wydaje mi się to najwłaściwsze zastosowanie dla SSD,
    > więc może dlatego ktoś się chce dysku pozbyć (czyżby chybiony prezent?).

    Być może, dlatego chciałem skonfrontować dane z danymi użytkowników SSD,
    korzystającymi na co dzień z dysków SSD.

    Bo gdy Piotr Rezmer pisze, że ma 11TB po prawie 9 tys. godzin i prawie 4
    tys. włączeń, to przy inkryminowanym dysku jest to lekko podejrzane.

    No nic, już się nie dowiem, bo ktoś już kupił ten dysk. Była to lokalna
    oferta sprzedaży, z ceną 200 zł i ten konkretny SSD znalazł swojego amatora.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 26. Data: 2017-01-19 19:37:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie każde urządzenie rozpoznaje exFAT.
    Np. Linuks wszechobecny w urządzeniach (routery, tunery, odbiorniki, sprzęt AV itp.)
    ma kłopoty z exFAT.

    -----

  • 27. Data: 2017-01-19 20:17:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Jan 2017 18:50:00 +0100, Krystek napisał(a):

    > No nic, już się nie dowiem, bo ktoś już kupił ten dysk. Była to lokalna
    > oferta sprzedaży, z ceną 200 zł i ten konkretny SSD znalazł swojego amatora.

    No to wtopiłeś :) Warto było brać za tą cenę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2017-01-19 20:35:10
    Od: atm <...@v...pl>

    On 19.01.2017 20:17, Jacek Maciejewski wrote:

    > No to wtopiłeś :) Warto było brać za tą cenę.

    Zrobil blad i zapytal na grupie ;)

  • 29. Data: 2017-01-19 22:31:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-19 o 19:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie każde urządzenie rozpoznaje exFAT.
    > Np. Linuks wszechobecny w urządzeniach (routery, tunery, odbiorniki, sprzęt AV
    itp.) ma kłopoty z exFAT.

    > -----

    To może jakiś EXT3?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2017-01-20 19:27:44
    Od: s...@g...com

    > To może jakiś EXT3?

    ext4 jak juz, byle z wylaczonym journalingiem.