  • 81. Data: 2011-12-29 19:53:52
    Temat: Re: Samochód na "2 lata" ?!
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Zapytalbym jaki pali? Uzytkowalem juz pare sztuk i zaden powyzej 10 litrow
    > nie bral w miescie. Silniki od 1.5 do 2.0 benzynowe.

    Np. Escort 1.6 16v łykał mi w zimie pod 13l benzynki - dodać należy, że
    to wszystko w dużym mieście, zakorkowanym, jazda zazwyczaj po
    "trójkącie", praca, sklep, dom. Odcinki do ~12km do tego przemieszczanie
    się z naciskiem na dynamiczne gdzie to tylko możliwe. Z Focusem 1.8 jest
    podobnie +1l do przedstawionych wartości.

  • 82. Data: 2011-12-29 19:59:27
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "XWindowsMen" <x...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jdhb5s$9kr$1@inews.gazeta.pl...

    > Sami widzicie o co mi chodzi...generalnie.
    >
    > 1) Ma jeździć - nie wyglądać.
    > 2) Osiągi mnie nie interesują...niech tylko będzie ciut szybszy od mojego
    > roweru.
    > 3) Chciałbym coś w gazie... aczkolwiek przy moich przebiegach nie będę się
    > upierał. Byle nie chlał więcej jak 6-7l/100km
    > 4) Tak... wiem, za 3ooo PLN to mogę co najwyżej dobry rower kupić a nie
    > samochód... ale naprawdę, mogę "zdzierżyć" że tu "trochę" rdzy i tam coś
    > do poklepania...byle nie był klejony z 3w1 auto.

    Za 4tys zł moge sprzedać Ci Megane '97
    1,6 8V LPG
    Klima (sprawna)
    Centralny, el szyby
    Samochód sprawny, jeżdzący na codzien, spala ok 8l LPG/100km
    Dwa komplety opon.

    Do zrobienia - reperaturki tylnych nadkoli.
    Cena 4000 bez negocjacji. Generalnie nie mam planów sprzedaży, wiec zupełnie
    mi nie zależy. Samochód należy do mojej dziewczyny. Przebieg ~230tys

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 83. Data: 2011-12-29 20:04:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > (...)
    >
    > Popieram. Bardzo dobry pomysł. Nawet gdyby (odpukać!) dany egzemplarz był
    > już mocno sfatygowany, da się go tanio (w porównaniu do 'zachodnich') aut
    > doprowadzić do używalności. Tanie części, tani serwis.
    > pwz

    już widze, jak mu Lanos pali 6-7 litrów LOL
    W mieście zeźre spokojnie 10litrów, a na trasie wcale nie wiele mniej, jeśli
    będzie chciał jechać ~120km/h

  • 84. Data: 2011-12-29 20:19:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kuba,

    > już widze, jak mu Lanos pali 6-7 litrów LOL

    W trasie pokonywanej płynnie? Bez problemów. Mój rekord to 6.24l/100km
    przy wakacyjnym przejeździe z Bieszczad na Mazury. Jazda prawie stale
    niemal pustymi drogami wojewódzkimi. Przy jeżdżie normalnej: Głubczyce
    (ostatnie tankowanie) - Wiedeń - Opole (znów tankowanie) przejechane
    równo 700km i zatankowane po powrocie pod korek 49 litrów - wychodzi
    7l/100km. W Czechach trochę autostrad - ogólnie jazda z prędkościami
    przepisowymi do +10km/h.

    > W mieście zeźre spokojnie 10litrów,

    Niespokojnie - 10l/100km to już dynamiczna jazda. Ale mozna spalić i
    więcej, tylko szkoda opon ;)

    > a na trasie wcale nie wiele mniej, jeśli będzie chciał jechać
    > ~120km/h

    120km/h to własnie 7l/100km. 13l/100km to _średnia_ na autostradzie,
    przy normalnym ruchu w dzień powszedni i jeździe jak tylko się da
    mozliwie najszybciej.
    Maksymalnie 16.5l/100km na autostradzie przy pedale w podłodze i
    prędkości maksymalnej.

    Stosunkowo mało jeździłem po zwykłych drogach, żeby podać średnie
    spożycie przy dynamicznej jeździe na nich - moje trasy, to była
    głównie A4 :( Ale na trasie Opole - Szczecin - Opole (kawałek A4,
    reszta 3 i S3) przy jeździe dynamicznej (szczecin-Opole 4h45m) było to
    ok. 10l/100km.

    Średnia wieloletnia (8 lat) z czasów gdy jeździłem głównie w trasy i
    robiłem rocznie ok. 30kkm, wynosiła 9.3l/100km.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 85. Data: 2011-12-29 20:22:38
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Czyli moje odczucia co do tego czegoś (bo autem tego nie nazwę)
    > były właściwe. A kiedyś tutaj chcieli mnie zjeść, jak napisałem,
    > że to bardzo drogi w naprawach samochód. I też co chwilę z nim
    > w serwisie byłem.

    Właśnie mam bardzo ambiwalentny stosunek do Focusa. Super się trzyma drogi,
    bardzo przyjemnie się prowadzi i jest wygodny dla wysokiego kierowcy (dużo
    porównania nie mam, wg ilości przejechanych km: Peugeot 106, Toyota Corolla
    kombi 1999, Peugeot Partner, Peugeot 206, Toyota Yaris, Ford Ka, Fiat
    Panda). Ale co z tego jak psują się w nim rzeczy, które można zdiagnozować
    chyba tylko magicznie. Żeby naprawić pierdołę z ładowaniem (diody
    prostownicze w alternatorze, jak się okazało), musiałem zostawić auto u
    różnych mechaników 3 razy i wymieniali rzeczy w ciemno, aż trafili (komputer
    nic nie sugerował).

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 86. Data: 2011-12-29 20:27:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 15:30:49 +0100, Dysiek napisał(a):

    > Zapytalbym jaki pali?

    Kazden jeden benzyniak, z wyjatkiem malucha

    > Uzytkowalem juz pare sztuk i zaden powyzej 10 litrow
    > nie bral w miescie. Silniki od 1.5 do 2.0 benzynowe.

    do * takie uzytkowanie :-)

    J.

  • 87. Data: 2011-12-29 20:37:52
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Średnia wieloletnia (8 lat) z czasów gdy jeździłem głównie w trasy i
    > robiłem rocznie ok. 30kkm, wynosiła 9.3l/100km.

    to tylko potwierdza moją teze. Oczywiście wszystko co powyżej napisałeś jest
    pewnie prawdą, ale wszystko zależy od stylu jazdy.
    Skoro jednak średnia wyszłą Ci >9 litrów, a 6,24 jest rekordem na trasie -
    to jakby na ten samochód nie patrzeć, ale do najoszczędniejszych nie należy,
    biorąc pod uwage, ze nie jest specjalnie ciężki, duży, czy mocny...
    Jako samochód do tłuczenia - nie mam nic przeciwko, ale mimo wszystko jest
    wiele ciekazwszych samochodów, przy okazji wygodniejszych i
    oszczędniejszych.

  • 88. Data: 2011-12-29 20:51:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Kuba,

    > to tylko potwierdza moją teze. Oczywiście wszystko co powyżej napisałeś jest
    > pewnie prawdą, ale wszystko zależy od stylu jazdy.
    > Skoro jednak średnia wyszłą Ci >9 litrów,

    Przy ponad połowie jazdy na A4 - nie zapominaj. To znacząco podnosi
    spożycie.

    > a 6,24 jest rekordem na trasie - to jakby na ten samochód nie
    > patrzeć, ale do najoszczędniejszych nie należy,

    Spokojnie - podalem Ci inną trasę - 7l/100km bez specjalnych wyrzeczeń
    - jazda przepisowa.

    > biorąc pod uwage, ze nie jest specjalnie ciężki, duży, czy mocny...

    Jest zdecydowanie za mocny jak na swoją malutka masę i jednak bardzo
    klasyczne zawieszenie.

    > Jako samochód do tłuczenia - nie mam nic przeciwko, ale mimo wszystko jest
    > wiele ciekazwszych samochodów, przy okazji wygodniejszych i
    > oszczędniejszych.

    I znacznie droższych. W 1999 roku nowego samochodu kompaktowego z
    silnikiem 106KM za 34450PLN poza Lanosem nie kupiłeś. Wtedy te lepsze
    kosztowały 50-60+ kPLN.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 89. Data: 2011-12-29 21:05:52
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Dysiek wrote:

    > Zapytalbym jaki pali? Uzytkowalem juz pare sztuk i zaden powyzej 10
    > litrow nie bral w miescie. Silniki od 1.5 do 2.0 benzynowe.

    Fiatowskim 1.6 nie trzeba sie specjalnie starac, zeby wyjsc ponad 10l.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 90. Data: 2011-12-29 21:13:17
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > I znacznie droższych. W 1999 roku nowego samochodu kompaktowego z
    > silnikiem 106KM za 34450PLN poza Lanosem nie kupiłeś. Wtedy te lepsze
    > kosztowały 50-60+ kPLN.

    dobra dobra ... teraz rozmawiamy o samochodach za jedną wypłątę...