eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Silnik wspomagany wodorem?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 94

  • 91. Data: 2012-03-13 17:41:13
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-03-11 20:07, J.F. pisze:
    >>> Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW
    >>> to znaczy że
    >>> silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na
    >>> sto
    >>> kilometrów. Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku
    >>> kilowatów.
    >
    >> Kogutku, nie p* o czyms, o czym nie masz zielonego pojecia.

    >Wiesz, zawsze ceniłem cię za dystans i łagodną uprzejmość, ale widzę
    >że tym razem nie zdzierżyłeś ;)

    No sa jakies granice ignorancji :-)

    J.


  • 92. Data: 2012-03-13 17:44:20
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:3730567037$2...@s...com.
    ..
    Hello J.F.,
    >>>>>Tyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnym
    >>>>>silnikiem. Przy 185/h palił prawie 40 litrów na 100 kilometrów.
    >>>>>A`przy 90 niecałe 8/100 kilometrów. Tyle praktyka.
    >>>> No i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic
    >>>> silnik.
    >>> Gdyby samochody miały palić 40l/100km przy 185km/h, to wielu
    >>> Niemców by nie
    >>> dało rady na autostradzie od stacji do stacji dojechać :)
    >> Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)

    >Co tak wyglada? 40l/100km@185kmph? Chyba w Veyronie...

    No tak, juz mnie swoimi bzdurami wmanewrowal na manowce.
    40l/h, 20l/100km, no i raczej przy 200 niz przy 185 ..

    A swoja droga Veyrona to jestem ciekaw ... niewykluczone ze akurat
    pracowalby w dobrym punkcie i spalil mniej niz inne ..

    J.


  • 93. Data: 2012-03-13 21:20:52
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 13 Mar 2012 17:44:20 +0100, J.F wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:3730567037$2...@s...com.
    ..
    > Hello J.F.,
    >>>>>>Tyle grupowa teoria. Miałem opla ze stu pięćdziesięcio konnym
    >>>>>>silnikiem. Przy 185/h palił prawie 40 litrów na 100 kilometrów.
    >>>>>>A`przy 90 niecałe 8/100 kilometrów. Tyle praktyka.
    >>>>> No i w czym problem ? Ze ci za duzo palil ? Bylo naprawic
    >>>>> silnik.
    >>>> Gdyby samochody miały palić 40l/100km przy 185km/h, to wielu
    >>>> Niemców by nie
    >>>> dało rady na autostradzie od stacji do stacji dojechać :)
    >>> Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)
    >
    >>Co tak wyglada? 40l/100km@185kmph? Chyba w Veyronie...
    >
    > No tak, juz mnie swoimi bzdurami wmanewrowal na manowce.
    > 40l/h, 20l/100km, no i raczej przy 200 niz przy 185 ..
    >
    > A swoja droga Veyrona to jestem ciekaw ... niewykluczone ze akurat
    > pracowalby w dobrym punkcie i spalil mniej niz inne ..

    Veyron w sumie żaden szał jeżeli chodzi o wysilenie.
    1000KM (czy nawet 1200KM w super-sport) z 8.0l to nie jest jakoś
    szczególnie dużo - w czasach róznych TFSI tak wysilony silnik to już niemal
    codzienność.

    Honda 120KM z litra wyciągała ponad 10 lat temu z silników wolnossących :)


  • 94. Data: 2012-03-14 15:37:38
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    kogutek wrote:
    > AZ <a...@g...com> napisał(a):
    >
    >> On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:
    >>> Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
    >>> ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
    >>> wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałe
    >> k
    >>> równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
    >>> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
    >>> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
    >>> paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
    >>> temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada
    >> z
    >>> nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
    >>> pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
    >>> potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
    >>> miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
    >>> 50kW .......
    >>>
    >> Słabo przyłożyłeś się do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy pedałem
    >> gazu, pedał w opór 100% mocy, pedał 50% to 50% mocy... Tu istotne jest
    >> na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc
    >> maksymalna jaką silnik jest w stanie wygenerować i jest podane przy
    >> jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, więc
    >> żeby to oszacować to trzeba by mieć charakterystykę krzywej momentu dla
    >> danego silnika.
    >>
    > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
    > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną.

    Bzdura.

    > Jak podaje 100kW to znaczy że
    > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    > kilometrów.

    Bzdura.

    > Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.

    Bzdura.

    > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
    > rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
    > przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
    > czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
    > jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
    > maksymalną jakaś wartość,

    Bzdura. JAzda z prędkością maksymalną pojazdu nie jest jazdą z mocą maksymalną
    pojazdu.

    > to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
    > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    > większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
    > przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
    > nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
    > oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
    > Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
    > pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć
    > kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
    > 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.
    >

    Well, to co ty piszesz to takie pomieszanie bzdur z odrobinami prawdy że nie
    wiadomo gdzie się kryć...

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

strony : 1 ... 9 . [ 10 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: