  • 81. Data: 2012-03-13 00:15:05
    Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 12 Mar 2012 23:09:28 +0100, J.F. wrote:

    > Ale to mniej wiecej tak wyglada :-)

    No bez przesady... Nie przy 185km/h.

    Skoro kogutkowe auto przy 90 paliło 8, a przy 185 paliło 40, to przy
    250km/h paliłby pewnie 70l/100km...
    A tyle to pali Veyron przy ponad 400km/h (78l/100km przy 1000KM).

    Mój samochód przy 200km/h pali 18-19l/100km.

  • 82. Data: 2012-03-13 10:59:08
    Temat: Re: Silnik wspomagany wodorem?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > czy technologie produkcji tego wodoru z wody kolega opisał, czy milcząco pominął?

    W artykule który zlinkował Krzysztof fizyk "z zamiłowania" opisuje "drgania
    cząsteczek
    wody zdemineralizowanej (sic!) zmieszanej z wodoretelnkami (sic!) gdy przepływa przez
    nie prąd"
    Osz k... :)

  • 83. Data: 2012-03-13 11:04:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-11 12:36, kogutek pisze:

    > Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
    > 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną.

    Fałszywe wynikanie.

  • 84. Data: 2012-03-13 11:17:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-11 21:48, kogutek pisze:

    > Taki co ma 100kW mocy mechanicznej musi mieć ponad 300kW mocy cieplnej i
    > przepalać ponad 30 litrów paliwa na godzinę.

    Dokładnie tak.

  • 85. Data: 2012-03-13 11:20:32
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-11 19:46, kogutek pisze:

    > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
    > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną.

    Krótko i węzłowato: nie.

    To moc mechaniczna na wale silnika. Sorry że piszę oczywistości, ale różni to
    czytają, jeszcze kto uwierzy.

  • 86. Data: 2012-03-13 11:43:53
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-11 19:50, kogutek pisze:

    > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną. Jak podaje 100kW to znaczy że
    > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    > kilometrów.

    Średni samochód z silnikiem o mocy 100kW (jakieś 140kM) zwykle jest w stanie rozbujać
    się
    do 200km/h na autostradzie. No i jadąc 200km/h spala, wg ciebie, max 10L/h. Czyli
    5L/100km.

    Przekonałeś mnie :)

    PS Ale jeśli jednak spali 15L/100km, to wyjdzie raczej 30L/h, no nie?

  • 87. Data: 2012-03-13 11:50:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-11 20:07, J.F. pisze:

    > Kogutku, nie p* o czyms, o czym nie masz zielonego pojecia.

    Wiesz, zawsze ceniłem cię za dystans i łagodną uprzejmość, ale widzę że tym razem nie
    zdzierżyłeś ;)

  • 88. Data: 2012-03-13 11:57:06
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 3/11/2012 7:50 PM, kogutek pisze:
    > W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
    > oddać ją później.

    Rozwalil mnie tym..

  • 89. Data: 2012-03-13 12:02:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-11 14:38, Czeslawek pisze:

    > +++
    >
    > Wg normy amerykańskiej podaje się moc na kołach, a więc moc silnika pomniejszoną o
    sprawność układu przeniesienia napędu
    http://chevrolet.wieszjak.pl/prezentacje-modeli-chev
    roleta/297747,4,Chevrolet-Suburban--czyli-jak-powsta
    ly-SUVy.html

    > Wg normy europejskiej podaje się moc samego silnika, a więc większą niż jest na
    kołach.

    Co nie przeszkadza amerykańcom zawyżać nieraz moc w nieprzyzwoity sposób, zwłaszcza
    dla auto pseudosportowych :)
    Tak że nawet jakby zmierzyć na wale, to by tyle nie wyszło katalogowo na niby
    kołach...

  • 90. Data: 2012-03-13 13:35:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 11 Mar 2012 11:36:45 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
    > 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia

    Założenie nieprawdziwe.
    --