  • 101. Data: 2019-03-28 12:41:29
    Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2019 12:39:49 +0100, Akarm napisał(a):

    > Nie mogę powściągnąć swego plugawego jęzora, albowiem mam zwyczaj
    > nazywać rzeczy po imieniu.

    To zmień swoją stopkę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 102. Data: 2019-03-28 13:01:28
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > To zmień swoją stopkę.

    Ciekawi mnie, w czym Ci przeszkadza nazywanie przeze mnie kretyna
    kretynem? Jak powinienem nazywać kretyna?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 103. Data: 2019-03-28 13:02:48
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 28 Mar 2019 12:22:38 +0100, r...@k...pl wrote:
    > "Przyczyną wypadku było przydrożne drzewo, które nie udzieliło
    > pierwszeństwa nadlatującemu samochodowi".

    To dość powszechna przypadłość drzew. Również w ruchu powietrznym.

    Mateusz

  • 104. Data: 2019-03-28 13:34:02
    Od: "JulKo" <o...@s...pl>

    Thu, 28 Mar 2019 11:27:11 +0100, w
    <5c9ca180$0$478$65785112@news.neostrada.pl>,

    > "Przyczyną wypadku było przydrożne drzewo, które nie udzieliło
    > pierwszeństwa nadlatującemu samochodowi".

    Kretyn i tak tego nie zrozumie.
    Kretyn nigdy nie przyzna się, że pomylił się, lub czegoś nie wie.

  • 105. Data: 2019-03-28 19:40:53
    Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > A teraz wyobraź sobie że wyeliminowaliśmy całkowicie samochody z jezdni
    > zostawiając rowery. Wtedy 100% wypadków będzie powodowanych przez
    > rowery...

    Jeśli w ruchu drogowym rowery stanowią 100% pojazdów i uczestniczą w
    100% wypadków - jest to oczekiwana wartość.

    Podobnie jeśli stanowią 50% ruchu i uczestniczą 50% wypadków.

    Natomiast jeśli rowery stanowią 2% ruchu i uczestniczą w 18% wypadków -
    no to jednak powinno dać do myślenia że z jakiegoś powodu odstają.

    I oczywiście - niekoniecznie oznacza to wprost że jeżdżą źle, rowerzyści
    są po prostu bardzo "krusi" i sytuacja która między samochodami nazywana
    jest kolizją czy stłuczką, jeśli bierze w niej udział rower -
    najprawdopodobniej będzie wypadkiem z osobą ranną.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 106. Data: 2019-03-28 19:51:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-03-24 o 19:58, Shrek pisze:

    > To jak już jedziemy statystyką to:
    >
    > To są wypadki w których uczestniczyli rowerzyści - czyli po pierwsze na
    > ogół uczestniczył w nich ktoś jeszcze (kierowca?), po drugie wartałoby
    > sprawdzić kto jest winien

    Kto jest winien jest tu wbrew pozorom zupełnie bez znaczenia.
    Zarówno jeśli przyjmiemy wersję że "100% wszystkich wypadków spowodowali
    rowerzyści" jak i "rowerzyści nie spowodowali żadnego wypadku", nie
    zmienia to faktu że uczestnictwo w 18% wypadków będąc 2% ruchu jest po
    prostu ogromną nadreprezentacją.

    > BTW - raport podaje też liczbę wypadków z udziałem nietrzeźwych.
    > Zaskakująco dużą - ale po pierwsze prawie połowa byłaby trzeźwa według
    > cywilizowanych norm, po drugie nie jest podane kto jest sprawcą (na
    > przykład w tą kategorię wpada człowiek po piwie zdjęty na zielonym
    > świetle), po trzecie to wypadki _z_udziałem_ a więc na przykład...
    > pasażerem taksówki.

    W raporcie jest kilka różnych liczb dotyczących nietrzeźwych - i
    uczestników i sprawców i kierujących sprawców.

    Natomiast niezależnie czego dotyczy statystyka, istotne jest zestawienie
    udziału procentowego z reprezentacją w populacji.

    > Równie dobre pytanie jak że 95% (dane z dupy) procent ofiar gwałtów to
    > kobiety i jak ma się to do tego, że tego kwiatu jest pół światu;)

    No tak się ma, że oznaczałoby to że kobiety mają znacznie większą szansę
    na bycie ofiarą gwałtu niż ogół populacji.

  • 107. Data: 2019-03-28 20:27:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-27 o 10:59, Budzik pisze:

    > Och, to cała historia...
    > Ja jakos specjalnie nie potepiam 180km/h na autostradzie,

    To jesteś jednym z nielicznych tutaj.

    > Jezdziłem na rowerze bardzo duzo po miescie. Jezdziłem sprawnie :)
    > I wierz mi ze wszystkie niebezpieczne historie jakie przerabiałem były
    > zwiazane z tym ze to Pan kierowca mnie na tej drodze nie szanował.

    To jest inna sprawa i tego nie chcę omawiać teraz. Czy nie uważasz, że
    trudno o "szacunek" do rowerzysty jadącego po ulicy obok gładziutkiej
    DDR lub biegacza na ulicy biegnącego obok równego/pustego chodnika? Bo o
    tym mowa.

    > P.S. Mam natomiast wrazenie (i pisze to nie po raz pierwszy) ze ty po
    > prostu patrzysz wybiorczo na ruch na drodze dostosowujac swoje poglądy do
    > swojej wygody.

    A ta wygoda na czym miałaby polegać? Zanim odpowiesz, dodam, że w
    sezonie regularnie z roweru korzystam.

    > Zabici w samochodach ci nie przeszkadzaja?

    Zaraz zaraz - trzymając się wątku, chcesz powiedzieć, że skoro jest
    mnóstwo trupów w samochodach, to niniejszym biegacze i rowerzyści mogą
    beztrosko poruszać się ulicami obok przeznaczonych dla nich chodników/DDRów?

    Albo czy w związku z tym, że nie ginie ich tak dużo jak kierowców, to
    należy ich wszystkich zgarnąć na jezdnię by przestali deptać chodniki i
    rozjeżdżać DDRy?

    Nie nadążam...

    > Umiesz ocenic
    > czy ci zabici rowerzysci zgineli przez własny bląd czy zabił ich ktos w
    > samcohodzie?

    Nigdy nie widziałem samego zdarzenia. Jednakże skoro mamy DDR, szeroki
    trawnik z drzewami i dopiero wtedy jezdnię, a połamany rower leży na
    środku ulicy, to scenariusz potrafię sobie wyobrazić.

    P.S.
    Wyjaśnię, że jestem zagorzałym rowerzystą (zwykle ostro cisnę by kalorie
    spalać), przynajmniej sezonowo nim jestem. Nigdy mi do łba nie przyszło
    aby jechać ulicą mając DDR obok. Podobnie nigdy mi do łba nie przyszło
    by jechać samochodem po chodniku, mając jezdnię obok.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 108. Data: 2019-03-28 20:31:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-27 o 13:48, p...@g...com pisze:

    > nic nie pisal o pustej :-)

    Masz rację, 180km/h na autostradzie jeżdżę wyłącznie w korkach. Gdy jest
    pusto, to góra 40km/h. :-D :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 109. Data: 2019-03-28 20:54:58
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-28 09:13, WS wrote:

    > Samo ograniczenie predkosci jest jakims tam kompromisem. Droga to nie tor wyscigowy
    dla zawodowcow, jadacych w 100% skupieniu na jezdzie. Trzeba brac pod uwage, ze nasz
    (i nie tylko nasze) spoleczenstwo sie starzeje i coraz wiecej starszych ludzi jezdzi
    - potrzebujawiecej czasu na reakcje.
    > No i mniejsza predkosc zdecydowanie ogranicza skutki wypadku jesli juz do niego
    dojdzie. Np. ponizej 50km/h potracony pieszy ma spore szanse na przezycie.

    50km/h?! Chyba z byka spadłeś

  • 110. Data: 2019-03-28 20:59:14
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-28 20:27, Marek S wrote:

    > To jesteś jednym z nielicznych tutaj.

    ???

> [...]
    > tym mowa.

    > A ta  wygoda na czym miałaby polegać? Zanim odpowiesz, dodam, że w

    A ja to mam rower w pokoju. Mam tam też taki mały globusik...