  • 161. Data: 2019-04-01 10:16:58
    Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-04-01 o 00:07, r...@k...pl pisze:

    > Ponieważ to główny powód wprowadzenia ograniczeń w mieście, a nie "zdolność do
    > utrzymania się samochodów na zakręcie".

    Aha, dwujezdniowa, trzypasmowa arteria bez kolizyjnych skrzyżowań, tylko
    z powodu znajdowania się w granicach administracyjnych miasta, nagle
    zmienia się w trasę, na której należy używać hamulców?

    > Trudno mi określić kogoś kto tego nie rozumiem, może von Nogay powie jak jego
    > określono ;)

    Tak jest.
    Najpierw należy zrozumieć, o czym jest mowa.
    Wiem, dla niektórych nie do przeskoczenia.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 162. Data: 2019-04-01 12:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Oczywiście, że nie daje. Nie daje też często szansy zauważenia
    > motocyklisty. I pytanie czy w takiej sytuacji powodem jest
    > nieustąpienei pierwszeństwa, czy nadmierna prędkość. Coraz cześciej
    > sądy uznają to drugie - i słusznie.

    Trzbea sobie zdac sprawe z prostej rzeczy. Ludzie maja prawo jechac
    zmeczeni np po pracy do domu. nie musza miec cały czas uwagi skupionej
    jakby jechali w wyscigu f1.
    I ruch ma byc dostosowany do takich kierowców- ma byc mozliwie płynny,
    spokojny. Nie ma byc szalencza pogonia za adrenalina i sekundami!

    Te 200km/h na motorze Akarma to w miescie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 163. Data: 2019-04-01 13:22:59
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Shrek Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 31.03.2019, 21:59:43

    > Zawsze mnie zastanawia znak "niebezpieczny
    > zakręt" przed normalnymi zakrętami - znaczy jakby znaku nie było to by
    > prosto pojechali?

    Ale tu nie chodzi tylko o to, żeby utrzymać się na czarnym. :P
    To też jest informacja, że coś jest nie halo z widocznością tych,
    którzy jadą z naprzeciwka. Taki zakaz wyprzedzania połączony
    z informacją o jego przyczynie. ;)

    BTW:
    <https://znaki-drogowe.dlakierowcy.info/s/4089/77039
    -lista/241143-Znak-A-1-Niebezpieczny-zakret-w-prawo.
    htm>

  • 164. Data: 2019-04-01 13:45:18
    Temat: Re: Skutki . Art. 4 [OT]
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: JulKo Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 01.04.2019, 07:17:45

    > [...]

    Cześć, nikt ci jeszcze nie powiedział, że w usenecie tematów się
    nie zmienia?

  • 165. Data: 2019-04-01 17:26:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.04.2019 o 12:59, Budzik pisze:

    > I ruch ma byc dostosowany do takich kierowców- ma byc mozliwie płynny,
    > spokojny. Nie ma byc szalencza pogonia za adrenalina i sekundami!
    >
    > Te 200km/h na motorze Akarma to w miescie?

    Przede wszystkim to znaczy, że często nawet jak jesteś spięty n jeździe
    to mmasz szansę nie zauważyć ściganta - ponieważ zwykle nie jedzie po
    postej drodze tylko musi zmieniać pasy, żeby wyprzedzić tych co jadą
    rozsądną setką, to znaczy że możesz dwa razy zgodnie ze sztuką spojrzeć
    w lusterko i jego w nim nie ma. A potem jednak jest.

    200km/h to 55,5m/s różnica między tym czego się podswiadomie spodziewają
    inni to jakieś 20m/s - pięć długości aut na sekundę.

    Shrek

  • 166. Data: 2019-04-01 17:55:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.04.2019 o 13:22, Lort pisze:

    > Ale tu nie chodzi tylko o to, żeby utrzymać się na czarnym. :P
    > To też jest informacja, że coś jest nie halo z widocznością tych,
    > którzy jadą z naprzeciwka.

    No właśnie często nie:

    https://www.google.com/maps/@52.2531678,20.9544825,3
    a,75y,5.4h,86.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGdKUyq7ZOFqEzB
    BjJmuslQ!2e0!7i16384!8i8192

    Przejedź sobie w przód - niebezpieczny jest następny.

    I porównaj widoczność z z tym

    https://www.google.com/maps/@52.2437228,20.9582193,3
    a,75y,24.23h,83.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sutsYEeftngYS
    rFRWqb9Pgw!2e0!7i13312!8i6656

    > BTW:
    > <https://znaki-drogowe.dlakierowcy.info/s/4089/77039
    -lista/241143-Znak-A-1-Niebezpieczny-zakret-w-prawo.
    htm>

    Zakręt o 5 stopni i promieniu 750metrów - przecież to parametry kolejowe!

  • 167. Data: 2019-04-01 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    >
    > 200km/h to 55,5m/s różnica między tym czego się podswiadomie
    > spodziewają inni to jakieś 20m/s - pięć długości aut na sekundę.

    OK, to była bardziej ogólna zasada.
    Jadac jak w F1, machajac oczami i głowa w lewo i w prawo zauwazysz pewnie
    wiecej. Ale z uwaga nie mozna przesadzac bo nikt nie jest w stanie byc
    maksymalnie skupionym przez kilka godzin.
    Dlatego czym ruch bardziej płynny i przewidywalny tym bezpieczniejszy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 168. Data: 2019-04-01 18:09:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.04.2019 o 17:59, Budzik pisze:

    > Dlatego czym ruch bardziej płynny i przewidywalny tym bezpieczniejszy.

    Bezpieczny i nudny. Powiem tak - jeżdzę motocyklem, samochód mam 200KM+
    więc zdarza się czasem zapierdalać (bo nei ukrywam, że lubię). Ale
    trzeba być pozbawionym rozumu i godności człowieka, żeby twierdzić, że
    to bezpieczne i jak się w kogoś wpasujesz przy 200+ szukać w tym (raczej
    pośmiertnie) jego winy.

    Shrek

  • 169. Data: 2019-04-01 22:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Bezpieczny i nudny.

    Tak jest! Ruch ma być nudny! Bezpieczenstwo nie ma wynikac wprost
    proporcjonalnie zi losci wyprodukowanej adrenaliny!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 170. Data: 2019-04-01 23:20:22
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-01 22:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Tak jest! Ruch ma być nudny! Bezpieczenstwo nie ma wynikac wprost
    > proporcjonalnie zi losci wyprodukowanej adrenaliny!

    Taki ruch to automatyczny. Ludzie mają samochody jednak ze swojej
    aktywności a nie jej braku.