  • 101. Data: 2019-09-18 13:59:32
    Temat: Re: Sławek Solak (HF5BS) nie żyje
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-18 o 12:23, viktorius pisze:

    > No chyba że zadziała na szerszą skale to:
    > https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/doda
    tkowa-identyfikacja/
    > Prezentacja działania:
    > https://www.youtube.com/watch?v=y-zKCDqnP3k
    >
    > Wtedy nawet po pijaku będą problemy z dostępem do własnego konta ;)
    > Ale można to tak zrobić, że jak taka żaróweczka się zapali na czerwono,
    > to nie zablokuje dostępu do konta, tylko uruchomi dodatkowy sposób
    > uwierzytelnienia, np właśnie sms, albo potwierdzenie mobilną aplikacją.
    > :)
    >
    > Wtedy wilk syty i owca cała, nie ma komplikacji dla usera że trzeba coś
    > za każdym razem potwierdzać, a w razie "W" od wielkiego dzwony user
    > przepisze ten sms i pożar ugaszony :)

    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/jak-bankowi-zlo
    dzieje-szybko-dostosowali-sie-do-zmian-w-logowaniu/

    Czyli ładnie żarło, ale szybko zdechło. Chyba faktycznie bez tego
    digital fingerprint każdy sposób zabezpieczenia konta oparty na danych
    podawanych przez człowieka będzie skazany na porażkę. Ile by stopni
    zabezpieczeń nie było, zawsze znajdzie się user, który będzie ślepo
    podawał wszystkie potrzebne dane do autoryzowania.

    --
    viktorius

  • 102. Data: 2019-09-18 15:11:06
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Chyba ktoś nie rozumie koncepcji maila. Mail można pisać zawsze i do
    > każdego bez względu na bliskość.

    Ale nie korespondujesz przecież z każdym, ani nawet nie ma na to czasu.

    > Skoro ludzie lubią komunikację synchroniczną to niech nauczą się
    > odbierać telefon.

    To prawda. Z drugiej strony bardzo nie lubię tego, że telefon obecnie stał
    się smyczą. Sam staram się od tego uciekać i często mam włączony tryb
    samolotowy.

  • 103. Data: 2019-09-18 23:16:54
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 18.09.2019 o 10:47, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > dodatkowego uwierzytelnienia to moje pierwsze skojarzenie było właśnie z
    > tą sprawą. Uznałem, że ktoś zrozumiał, że takie rozdawanie loginów i
    > haseł jest łagodnie mówiąc idiotyzmem i postanowił to zablokować innym
    > kanałem. Teraz klient będzie musiał nie tylko podać login i hasło, ale
    > jeszcze zainstalować na smartfonie jakąś aplikację, która odeśle sms do
    > takiej firmy. Zapewne mniej ludzi się na to zdecyduje, ale wiadomo:
    > "Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota,
    > choć nie jestem pewien co do tej pierwszej." Albert Einstein

    Nie trzeba telefonu, jeszcze są banki z tokenem. Ale trudno taki
    znaleźć.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 104. Data: 2019-09-19 02:10:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-17, Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Może poleca = kliknęła kiedyś "lubię to" i już nie pamięta?

    Może, ale prawdę mówiąc nie sądzę, bo zwyczajnie, nie pasowało mi to
    (tematyka strony) do jej profilu.

    --
    Marcin

  • 105. Data: 2019-09-19 02:15:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-17, sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > a może posty wysyłane w imieniu szwagierki? były szkodliwe programy (nie
    > znam źródła co to dokładnie było) ale wieszało na stronach zaatakowanych
    > osób linki do szkodliwej treści albo spam reklamowy

    To były "zareklamowania" jakiś w sumie niskoprofilowych stron/firm
    polskich tematycznie podobnych do niczego czym się i szwagierka i ja
    interesujemy. To juz może jakiś błąd, bo FB wydaje się mieć w tych
    swoich patologicznych aplikacjach mocno nasrane i może się sami gubią.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2019-09-19 04:04:09
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 17 września 2019 20:22:22 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:
    > Napisałeś emulator GameBoya i na tej podstawie uznali, że jesteś bandytą,
    > bo niby nie wolno? o.O
    To akurat nie wina Facebooka tylko Nintendo. To firma, ktora jeszcze kilka
    lat temu miala na oficjalnej stronie informacje, ze emulatory ich konsoli
    sprzed 20 lat to piractwo i ze pojdziesz za to do wiezienia.
    To taki Disney gier komputerowych.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 107. Data: 2019-09-19 09:33:32
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.telefonia sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > smutne, bo prawdziwe.
    > smutniejsze, bo ludzie nie zdają sobie z tego sprawy.

    Jeszcze smutniejsze, że jest cała masa takich, którzy sobie zdają, ale im
    to nie przeszkadza na tyle, żeby skorzystać z łatwo dostępnych alternatyw.

  • 108. Data: 2019-09-19 11:24:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jeszcze smutniejsze, że jest cała masa takich, którzy sobie zdają, ale im
    > to nie przeszkadza na tyle, żeby skorzystać z łatwo dostępnych alternatyw.

    Ale to już jest kalkulacja wynikająca z oszacowania ryzyka. Co innego
    jak robisz to świadomie znając konsekwencje i aktywnie szukając zagrożeń
    a co innego totalne wywalenie na swoją prywatność, prywatność znajomych itd.
    Jednym z problemów przy założeniu sobie prawdziwego konta jest
    oznaczanie na zdjęciach.... nawet jak nie masz zdjęcia to zawsze
    znajdzie się ktoś kto ci zrobi, powiesi w sieci i oznaczy - i
    pozamiatane. Numer ze zdjęciem owcy nie wyjdzie ;)