  • 91. Data: 2019-09-18 09:23:00
    Temat: Re: Sławek Solak (HF5BS) nie żyje
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po co Ci bank, posługuj się kartą, karta ma zwykle lepsza ochronę przed
    nieuprawnionymi transakcjami niż rachunek w banku.
    PayU to dopiero złodzieje.
    Dzięki PP sporo pieniędzy odzyskałem za towary zapłacone a niedoręczone (coraz
    częściej Chińczycy nawalają) lub podróbki.

    -----
    > Zasada działania - nie korzysta z api banku (np payu czy przelewy24 to logujesz się
    do banku a nie do tych serwisów).
    > W trustly podajesz POŚREDNIKOWI dane logowania do banku i on w twoim imieniu się
    loguje i definiuje przelew.

  • 92. Data: 2019-09-18 09:36:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-09-18 o 09:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Po co Ci bank, posługuj się kartą, karta ma zwykle lepsza ochronę przed
    > nieuprawnionymi transakcjami niż rachunek w banku.

    Ale właśnie tak obecnie korzystam (no...korzystałem bo dawno paypal nie
    był mi potrzebny). Nawet nie wiem czy aktualną kartę mam podpiętą:D

    > PayU to dopiero złodzieje.

    ale że prowizja? bo oni korzystają z api

    > Dzięki PP sporo pieniędzy odzyskałem za towary zapłacone a niedoręczone
    > (coraz częściej Chińczycy nawalają) lub podróbki.

    Poza tym trustly to korzystałem dość często z paypala. Bez paypala też
    odzyskasz otwierając dyskusję.

  • 93. Data: 2019-09-18 10:47:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 22:14, sirapacz pisze:

    > W trustly podajesz
    > POŚREDNIKOWI dane logowania do banku i on w twoim imieniu się loguje i
    > definiuje przelew. No kiła okrutna.

    Jak kilka lat temu usłyszałem o tym (na p.b.b), że ludzie podają jakimś
    firmom dane do logowania do swojego konta to najbardziej mnie zaskoczyła
    informacja (chyba link prowadził do niebezpiecznik.pl) że jak któryś
    bank (na 90% w Niemczech) próbował zablokować taką możliwość to firma
    wystąpiła do sądu i wygrała. Że niby bank stosuje praktyki
    monopolistyczne i ogranicza konkurencji dostęp do świadczenia usług
    (poprawność polityczna - wolny dostęp do rynku i konkurencyjność to
    podstawowe prawa). Sąd nakazał bankowi umożliwić takie działanie firmom
    trzecim.
    Oni tam są chyba raczej zacofani w stosunku do nas i nie mają czegoś
    takiego jak płatności natychmiastowe więc jak firmy chciały coś w tym
    guście zrealizować to mogły to tylko tak.

    Jak pierwszy raz usłyszałem, że wkrótce wejdzie (wtedy to był czas
    przyszły) dyrektywa PSD2 i logowanie do banku będzie wymagało
    dodatkowego uwierzytelnienia to moje pierwsze skojarzenie było właśnie z
    tą sprawą. Uznałem, że ktoś zrozumiał, że takie rozdawanie loginów i
    haseł jest łagodnie mówiąc idiotyzmem i postanowił to zablokować innym
    kanałem. Teraz klient będzie musiał nie tylko podać login i hasło, ale
    jeszcze zainstalować na smartfonie jakąś aplikację, która odeśle sms do
    takiej firmy. Zapewne mniej ludzi się na to zdecyduje, ale wiadomo:
    "Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota,
    choć nie jestem pewien co do tej pierwszej." Albert Einstein
    P.G.

  • 94. Data: 2019-09-18 11:00:37
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-09-17 o 13:29, Piotr Gałka pisze:
    > Nie miałem pojęcia, że bez zdjęcia nie da się mieć konta.

    Mam kilka kont na lipne dane bez żadnego zdjęcia (ani twarzy, ani
    żadnego innego) i na razie działają. Jedno od kilku lat, jedno od kilku
    dni. Oczywiście co jakiś czas nagabują "dodaj zdjęcie aby znajomi cię
    rozpoznali", "dodaj iluśtam znajomych aby zobaczyć więcej wpisów" ale
    żadnych blokad czy grożenia nie było.
    Obowiązku wgrania zdjęcia chyba nie ma ale jest obowiązek podania
    prawdziwych danych więc jeśli ktoś lub coś nabierze wątpliwości...

    --
    SW3
    ----

  • 95. Data: 2019-09-18 11:03:54
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-18 o 10:47, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > "Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota,
    > choć nie jestem pewien co do tej pierwszej." Albert Einstein

    A mi kołata się informacja, że PSD2 wymusza dwie rzeczy: dwuskładnikowe
    uwierzytelnienie dla klienta, żeby strata loginy i hasła nie była
    wystarczająca do zalogowania się do banku. A druga rzecz, to nakazuje
    wystawić bankom API do komunikacji. Żeby właśnie taka firma obsługująca
    płatności wchodziła po API, a nie udając logowanie szeregowego klienta.

    --
    viktorius

  • 96. Data: 2019-09-18 11:13:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > "Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota,
    > choć nie jestem pewien co do tej pierwszej." Albert Einstein

    Wiecej ludzi sie zdecyduje, jesli to bedzie wygodniejsze.
    Albo jesli bedzie zmuszonych - w sensie - zainstaluj cos na telefonie,
    lub biegaj do banku ...

    Mam tez wrazenie, ze banki chca sie od SMS uwolnic - aplikacja sobie
    wymieni informacje przez internet ...
> [...]
    >rzecz, to nakazuje wystawić bankom API do komunikacji. Żeby właśnie
    >taka firma obsługująca płatności wchodziła po API, a nie udając

    Dokladnie.
    Przy czym celem dyrektywy jest raczej umozliwienie szerokiego
    zaistnienia takich firm ...
    Ale czym one przekonaly Unie, ze to jest potrzebne ... czyzby EU
    dostrzegla, ze Visa i Mastercard wymagaja konkurencji ?

    J.

  • 97. Data: 2019-09-18 11:39:33
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 18.09.2019 10:47, Piotr Gałka wrote:

    > jeszcze zainstalować na smartfonie jakąś aplikację, która odeśle sms do
    > takiej firmy.

    Nie ma potrzeby takiego kombinowania, bo ta sama dyrektywa zmusza banki
    do udostępnienia API firmom trzecim.

    https://fintek.pl/banki-spelnily-swoj-obowiazek-jest
    -pelna-lista-bankowych-api/

  • 98. Data: 2019-09-18 11:50:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.elektronika sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > Ale właśnie tak obecnie korzystam (no...korzystałem bo dawno paypal nie
    > był mi potrzebny). Nawet nie wiem czy aktualną kartę mam podpiętą:D

    Ja mam do takich celów wirtualną kartę przedpłaconą. Doładowuję sobie
    tyle, ile chcę wydać, i korzystam. Tylko zawsze mam tam trochę górki,
    bo parę rzeczy płaci się z niej automatycznie (VPS, Allegro Smart).

  • 99. Data: 2019-09-18 11:54:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Sep 2019 18:19:48 +0000 (UTC), q...@t...no1
    (Queequeg) wrote:
    > Mam wrażenie, że FB wypełnia niszę braku kontaktu z osobami, które
    > nie są
    > na tyle bliskie, żeby do nich dzwonić lub pisać indywidualne maile,
    > ale

    Chyba ktoś nie rozumie koncepcji maila. Mail można pisać zawsze i do
    każdego bez względu na bliskość.

    > ludzi woli komunikację synchroniczną od asynchronicznej. Ja nawet w
    > pracy

    Skoro ludzie lubią komunikację synchroniczną to niech nauczą się
    odbierać telefon.

    --
    Marek

  • 100. Data: 2019-09-18 12:23:42
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-09-18 o 11:13, J.F. pisze:

    > Dokladnie.
    > Przy czym celem dyrektywy jest raczej umozliwienie szerokiego
    > zaistnienia takich firm ...

    Jak dla mnie, to jest rozdzielenie kanałów komunikacji w celu większej
    kontroli nad nimi. User loguje się na konto po webie, instytucja
    finansowa po udostępnionym API. Jak taka firma wykorzystująca API banków
    dostanie z jakiegoś powodu bana, to wyłączasz jej dostęp do API i już
    sobie nie poszarżują. Gdy "po staremu" wchodzi logując się jako normal
    user do web GUI banku, bank nie ma możliwość zweryfikowania czy to user
    faktycznie czy ktoś "w imieniu" usera sie zalogował.

    No chyba że zadziała na szerszą skale to:
    https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/doda
    tkowa-identyfikacja/
    Prezentacja działania:
    https://www.youtube.com/watch?v=y-zKCDqnP3k

    Wtedy nawet po pijaku będą problemy z dostępem do własnego konta ;)
    Ale można to tak zrobić, że jak taka żaróweczka się zapali na czerwono,
    to nie zablokuje dostępu do konta, tylko uruchomi dodatkowy sposób
    uwierzytelnienia, np właśnie sms, albo potwierdzenie mobilną aplikacją.
    :)

    Wtedy wilk syty i owca cała, nie ma komplikacji dla usera że trzeba coś
    za każdym razem potwierdzać, a w razie "W" od wielkiego dzwony user
    przepisze ten sms i pożar ugaszony :)

    --
    viktorius