  • 81. Data: 2019-09-17 21:36:50
    Temat: Re: Sławek Solak (HF5BS) nie żyje
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 20:20, Queequeg pisze:

    > Trustly. Też pamiętam, jak mi kopara opadła.

    A jakieś szczegóły, bo mam paypala i korzystam z niego i nic nie
    zauważyłem złego.

    --
    Janusz

  • 82. Data: 2019-09-17 22:12:39
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Wyskakuje mi jakaś wiadomość, że np. szwagierka poleca taką i taką
    > stronę. Sprawdzam u niej bo mi do niej ta strona nie pasuje i słyszę, że
    > pierwsze słyszy. Nie zdarza się to często ale się zdarza. Jeszcze teścia
    > to bym może podejrzewał, że gdzieś mu się przez przypadek kliknie, ale
    > to były sformułowania właśnie typu poleca.

    Mnie znów wyskoczyło, że mnie ktoś zaprasza do znajomych, ale okazało
    się, że nie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 83. Data: 2019-09-17 22:14:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A jakieś szczegóły, bo mam paypala i korzystam z niego i nic nie
    > zauważyłem złego.

    Zasada działania - nie korzysta z api banku (np payu czy przelewy24 to
    logujesz się do banku a nie do tych serwisów). W trustly podajesz
    POŚREDNIKOWI dane logowania do banku i on w twoim imieniu się loguje i
    definiuje przelew. No kiła okrutna.

  • 84. Data: 2019-09-17 22:16:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > to bym może podejrzewał, że gdzieś mu się przez przypadek kliknie, ale
    > to były sformułowania właśnie typu poleca.

    a może posty wysyłane w imieniu szwagierki? były szkodliwe programy (nie
    znam źródła co to dokładnie było) ale wieszało na stronach zaatakowanych
    osób linki do szkodliwej treści albo spam reklamowy

  • 85. Data: 2019-09-17 22:18:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Instalowałeś FB albo (co gorsza) Messenger na telefonie?
    "neverever"
    Ba, zakładanie konta itd było z desktopa tylko i wyłącznie.

    > W dzisiejszych czasach to już nie paranoja tylko rozsądek...

    smutne, bo prawdziwe.
    smutniejsze, bo ludzie nie zdają sobie z tego sprawy.

  • 86. Data: 2019-09-17 22:51:13
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 17.09.2019 o 20:32, Queequeg pisze:
    > W dzisiejszych czasach to już nie paranoja tylko rozsądek...

    W głębokim stanie wojennym krążył dowcip, o nowej jednostce chorobowej,
    antyparanoja.
    Czyli zupełnie nieuzasadnione przekonanie o tym, że się nie jest
    śledzonym...

  • 87. Data: 2019-09-17 23:26:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-17 o 22:14, sirapacz pisze:

> [...]
    > logujesz się do banku a nie do tych serwisów). W trustly podajesz
    > POŚREDNIKOWI dane logowania do banku i on w twoim imieniu się loguje i
    No faktycznie ale ja podawałem tylko kartę, żadnego logowania nie daję.

    --
    Janusz

  • 88. Data: 2019-09-17 23:32:19
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    In pl.misc.telefonia Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> wrote:

    > Mnie znów wyskoczyło, że mnie ktoś zaprasza do znajomych, ale okazało
    > się, że nie.

    Może zaprosił, ale odkliknął albo mu konto zablokowali.

  • 89. Data: 2019-09-18 09:14:26
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 17.09.2019 o 23:32, Queequeg pisze:

    > Może zaprosił, ale odkliknął albo mu konto zablokowali.

    Nie zaprosił, zapytałem. Ewidentne narzucanie przez system.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 90. Data: 2019-09-18 09:18:16
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sirapacz wrote:

    > Ja też pewnie założę do utrzymywania kontaktów - jestem chyba jednym z
    > niewielu 'dinozaurów' w wieku 37 lat którzy nie mają konta na fb.

    Ja też nie mam i znam wielu, którzy nie mają. Wcale nie taka rzadkość,
    jak myślisz.

    Pozdrawiam, Piotr