-
Data: 2016-09-22 23:44:27
Temat: Smar do przegubów
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Czy zna ktoś jakieś lepsze smary do przegubów, niż takie, które można kupić
w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?
Zewnętrzne przeguby które normalnie chodzą idealnie przez długie przebiegi,
po założeniu do rajdówki, po przejechaniu sportowo 100km się zacierają.
Do tego stopnia, że po wymontowaniu nie ma szans na zgięcie go rękami -
potrzebne jest imadło i zginanie go za półoś.
Wewnętrzne przeguby też mają jakieś podejrzanie powycierane elementy
współpracujące.
Jeżdżąc normalnie (tym samym autem) się to nie dzieje.
Generalnie jest to przypadłość tego modelu i tak póki co to jedyna znana
opcja to nowe półosie co 2-3 rajdy, albo nowe-używane co każdy, ale cena
takiego rozwiązania jest trudna do zaakceptowania.
Każdy przegub kosztuje około 1000zł, a jedyna półoś z przegubami jakieś
2400zł. Używane w przyzwoitym stanie to też 300-500zł sztuka.
Winne myślę że są obciążenia - dyferencjał z blokadą powoduje przekazanie
na przegub 2x większego momentu niż normalnie (do tego nie zawsze w stronę
napędzającą), a przyczepne opony sportowe podnoszą ograniczenie momentu
wynikające z przyczypności opon.
No chyba że przyczyna jest jeszcze jakaś inna (np. bliskość gorących tarcz
hamulcowych, chociaż osłony hamulców mam).
Po mocnym rozruszaniu na wszystkie strony, przegub z wolna dochodzi do
siebie, czyli zakładam że duży nacisk wyciska smar z pomiędzy kulek i
bieżni przegubu i przegub się zaciera.
No i szukam rozwiązania.
Może być smar który trzeba często wymieniać, byle wytrzymał mi jeden rajd
(600km po drogach + 200km po odcinkach).
Przeguby muszą pozostać seryjne.
Opcje z tym żeby nie cisnąć na jedynce, zwłaszcza w zakrętach aktualnie
stosuję i udało mi się nawet przejechać ostatnio cały rajd bez urwania
niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyjście :)
Następne wpisy z tego wątku
- 23.09.16 08:44 nadir
- 23.09.16 09:06 Agent0700
- 23.09.16 10:14 PiteR
- 23.09.16 10:53 J.F.
- 23.09.16 12:56 nadir
- 23.09.16 14:18 Adam
- 23.09.16 14:52 J.F.
- 23.09.16 15:32 yabba
- 23.09.16 15:35 Adam
- 23.09.16 17:35 J.F.
- 23.09.16 18:10 twistedme
- 23.09.16 20:06 Zenek Kapelinder
- 23.09.16 21:28 Czarek
- 23.09.16 22:43 ToMasz
- 24.09.16 00:33 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=