    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Smar do przegubów
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 22 Sep 2016 23:44:27 +0200

    Czy zna ktoś jakieś lepsze smary do przegubów, niż takie, które można kupić
    w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

    Zewnętrzne przeguby które normalnie chodzą idealnie przez długie przebiegi,
    po założeniu do rajdówki, po przejechaniu sportowo 100km się zacierają.
    Do tego stopnia, że po wymontowaniu nie ma szans na zgięcie go rękami -
    potrzebne jest imadło i zginanie go za półoś.
    Wewnętrzne przeguby też mają jakieś podejrzanie powycierane elementy
    współpracujące.

    Jeżdżąc normalnie (tym samym autem) się to nie dzieje.
    Generalnie jest to przypadłość tego modelu i tak póki co to jedyna znana
    opcja to nowe półosie co 2-3 rajdy, albo nowe-używane co każdy, ale cena
    takiego rozwiązania jest trudna do zaakceptowania.
    Każdy przegub kosztuje około 1000zł, a jedyna półoś z przegubami jakieś
    2400zł. Używane w przyzwoitym stanie to też 300-500zł sztuka.

    Winne myślę że są obciążenia - dyferencjał z blokadą powoduje przekazanie
    na przegub 2x większego momentu niż normalnie (do tego nie zawsze w stronę
    napędzającą), a przyczepne opony sportowe podnoszą ograniczenie momentu
    wynikające z przyczypności opon.
    No chyba że przyczyna jest jeszcze jakaś inna (np. bliskość gorących tarcz
    hamulcowych, chociaż osłony hamulców mam).

    Po mocnym rozruszaniu na wszystkie strony, przegub z wolna dochodzi do
    siebie, czyli zakładam że duży nacisk wyciska smar z pomiędzy kulek i
    bieżni przegubu i przegub się zaciera.
    No i szukam rozwiązania.

    Może być smar który trzeba często wymieniać, byle wytrzymał mi jeden rajd
    (600km po drogach + 200km po odcinkach).

    Przeguby muszą pozostać seryjne.
    Opcje z tym żeby nie cisnąć na jedynce, zwłaszcza w zakrętach aktualnie
    stosuję i udało mi się nawet przejechać ostatnio cały rajd bez urwania
    niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyjście :)