  • 81. Data: 2019-02-23 13:43:46
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 23 Feb 2019 10:16:34 +0100, Poldek wrote:

    > To jest pocieszająca wiadomość.
    > Obawiam się, że udział tych wersji w wolumenie sprzedaży jest mały.

    Bo od tego całego dobrobytu ludziom się w głowach przewraca. Nic nie
    poradzisz.

    Mateusz

  • 82. Data: 2019-02-23 13:51:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Bo od tego całego dobrobytu ludziom się w głowach przewraca.

    To jedno, druga sprawa, że tanie wersje są w cenniku po to, żeby były.
    Spróbuj realnie kupić samochód w ubogiej wersji, to okaże się, że niema,
    dostawa będzie nie wiadomo kiedy, ale za to jest szybciej inna wersja,
    mocniejsza, co prawda trochę droższa, ale ma jeszcze radio itd. Trzeba
    naprawdę się uprzeć, żeby realnie kupić w salonie samochód w podstawowej
    wersji.

    > Nic nie
    > poradzisz.

    Przyjdzie kryzys/rewolucja/wojna i nie będzie tak samo. Nie znaczy lepiej.

  • 83. Data: 2019-02-23 14:34:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 23 Feb 2019 13:51:25 +0100, Poldek wrote:
> [...]
    > mocniejsza, co prawda trochę droższa, ale ma jeszcze radio itd. Trzeba
    > naprawdę się uprzeć, żeby realnie kupić w salonie samochód w podstawowej

    100% prawda. Tak się składa że całkiem niedawno zamawiałem samochód w
    salonie - właśnie ten podstawowy, najtańszy model. Bez alufelg, bez
    klimy, bez turbo, bez radia, bez elektrycznych szyb... Kilka razy
    musiałem powtarzać sprzedawcy żeby przestał przede mną swój teatr
    odgrywać tylko dawał formularz do zamówienia (bo przez internet
    oczywiście nie da się zamówić samochodu, co też jest jakimś nonsensem w
    XXI wieku), w końcu się przełamał i dał. I wszystko fajnie - tylko że na
    ten model "bieda" muszę czekać pełne 6 miesięcy. Wszelkie inne modele z
    bajerami i nie wiadomo jakimi durnymi wodotryskami dostępne były albo od
    ręki w salonie, albo uczynny pan sprzedawca mógł je sprowadzić w max.
    kilka tygodni. Mi to wszystko jedno bo tego się spodziewałem i zamówienie
    złożyłem na kilka miesięcy przed tym jak faktycznie będę ten samochód
    potrzebować, ale dla normalnego człowieka z ulicy może być inaczej.

    > Przyjdzie kryzys/rewolucja/wojna i nie będzie tak samo. Nie znaczy
    > lepiej.

    Myślę, że to też smutna prawda. Statystyczny człowiek normalnieje dopiero
    pod presją. To chyba jakiś ewolucyjny mechanizm który każe człowiekowi
    ciągle do czegoś dążyć - przez miliony lat bardzo fajnie działało, ale
    obecnie wykrzywia się to w kierunku dążenia do bzdur - np. "chcę jeździć
    spalinowym autem 400 KM do pracy".

    Mateusz

  • 84. Data: 2019-02-23 18:13:36
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > E tam, padnie. Ludzkość istnieje od wielu tysięcy lat, a samochody od
    > przedwczoraj.

    Ja pamiętam, że żyło się 3x wolniej. Jak się chciałeś z kimś umówić, to
    trzeba było do niego pojechać, albo znaleźć kogoś z telefonem/ew.
    poczta, o ile ten ktoś miał telefon.
    Teraz... wszystko online, dostawy następnego dnia. Jak to chcesz
    utrzymać bez transportu? Zauważ też, że pisałem o ekonomicznej zapaści
    ludzkości.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 85. Data: 2019-02-23 18:14:24
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A dlaczego wszystkich?

    No a gdzie zrobić granicę jak wolno, a jak już nie? Granicą naturalną
    jest - wcale ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 86. Data: 2019-02-23 18:15:26
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Z ekonomią jest taki psikus, że zniszczenie środowiska, zasyfienie
    > wszystkiego plastikiem, śmieciami, złomem, chemią, betonem, asfaltem i
    > hałasem jest zapisywane jako plus i wzrost gospodarczy :-o

    Jest tragedią, ale wychodzi na to, że nasze pokolenie się o tym nie dowie :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 87. Data: 2019-02-23 18:18:08
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Póki co, producenci jeszcze robią normalne samochody dla normalnych ludzi.

    Acha, czyli wg Ciebie, Mateuszu, mam nienormalny samochód, a i sam
    jestem nienormalny?

    Idąc tym tropem, to może goście z telewizorami > 40" też są zdrowo walnięci?

    Strasznie mnie rozczarowałeś :(

    Miłego.
    IRek.N.

  • 88. Data: 2019-02-23 18:20:49
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    >... obecnie wykrzywia się to w kierunku dążenia do bzdur - np. "chcę jeździć
    > spalinowym autem 400 KM do pracy".

    I Ty autorytatywnie twierdzisz, że to jest naganne, tak?

    Masakra :(

    Biednego.
    Irek.N.

  • 89. Data: 2019-02-23 18:23:12
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > No i byście się udali oboje do lakiernika.
    >
    > Spotkaj się z kobietą, gdy oboje lecicie dynamicznie, sportowo-terenowo
    > po 190 lub lepiej. Koniec pieśni, żałoba w domach lub przynajmniej
    > przesiadka do auta z plakietką uprawniającą do parkowania na niebieskim.

    O czym Ty piszesz? Jak byśmy lecieli po 190, to w mieście była by
    mielonka z obu samochodów, a i ktoś jeszcze by oberwał. Jak byśmy
    lecieli po 190 tam gdzie da się tak lecieć, to raczej nie nabrał bym się
    na manewr skręcania!, Czaisz różnicę?

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. co ma 190 do sportowo-dynamicznie? to tak jak od teraz do tamtego
    drzewa!

  • 90. Data: 2019-02-23 18:39:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 23 Feb 2019 18:20:49 +0100, Irek.N. wrote:

    > I Ty autorytatywnie twierdzisz, że to jest naganne, tak?

    Autorytatywnie? W żadnym razie. Naganne? Nic takiego nie pisałem.
    Twierdzę natomiast, że to wynik zaspokajania wyimaginowanych potrzeb,
    które tym samym napędzają przemysł który zamiast skupić się na "lepiej,
    sprawniej, oszczędniej" w dalszym ciągu będzie inwestował w "szybciej,
    głośniej, mocniej" - bo za to klient chce płacić.

    Jak sądzę ma to związek z teorią zaspokajania potrzeb - tj. piramidą
    Maslowa. Człowiek już tak jest skonstruowany, że jak ma dobrze to będzie
    na siłę kombinować jak by tu mieć "lepiej"... i to może prowadzić do
    absurdów.

    > Masakra :(

    Dokładnie.

    Mateusz