  • 21. Data: 2019-08-23 14:27:13
    Temat: Re: Sprzętowy generator liczb losowych
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    adam13lat wrote:

    > Znaczy się ten tłuczeń to taki filtr "dolnoprzepustowy"?

    Wręcz przeciwnie, zawiera stosunkowo dużo uranu i toru.
    Obsypując nim czujnik zwiększamy szansę, że produkt rozpadu
    trafi w czujnik. Bardzo promieniotwórcze to już wyjściowo
    nie jest, więc szkoda marnować "kliki".

    > Czy ta woda "tryka" czy "nie tryka"? Czy bardziej "tryka" muł na dnie?

    Licznik w garść i na spacer. Gdyby pradziadowie tak debatowali, czy
    warto schodzić z drzewa, to do dziś byśmy na nim siedzieli. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 22. Data: 2019-08-23 14:27:36
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 05:24:07 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Wakacje sa. W pilke bys pogral, na rowerze pojezdzil. Do czego Ci ten generator
    potrzebny?

    Też. W gałę haratamy z kumplami o 16:00. Rowerem rano zrobiłem 30 km. Do
    lotto.

  • 23. Data: 2019-08-23 14:35:07
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 14:26:55 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Drugi raz zadajesz to samo pytanie zamiast odpowiedzieć.
    Ale wiesz co "fajnego" miały? Nie musisz odpowiadać, jak Piotr.
    Napisz tylko tak/nie.

    > Napisz od razu, że
    > nie ufasz niczemu, czego sam nie skonstruujesz.
    Też.

  • 24. Data: 2019-08-23 14:37:36
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 14:27:13 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Wręcz przeciwnie, zawiera stosunkowo dużo uranu i toru.
    > Obsypując nim czujnik zwiększamy szansę, że produkt rozpadu
    > trafi w czujnik. Bardzo promieniotwórcze to już wyjściowo
    > nie jest, więc szkoda marnować "kliki".

    Wiadomo, które kamieniołomy są "bardziejsze"?

    > Licznik w garść i na spacer. Gdyby pradziadowie tak debatowali, czy
    > warto schodzić z drzewa, to do dziś byśmy na nim siedzieli. :-)

    No ale nie mam tego licznika, jeszcze.

  • 25. Data: 2019-08-23 14:46:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    adam13lat wrote:

    > Wiadomo, które kamieniołomy są "bardziejsze"?

    Wiadomo, w kilka minut zabawy z googlem sobie ustalisz wszystkie
    interesujące miejsca na wycieczkę. Ja Ci konkretów podsuwał nie
    będę, bo mnie Hejter Generalny może objąć swoim zainteresowaniem i
    nadzorem, jak tego nieszczęśnika, co sobie wykopał i sprzedawał
    uraninit.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 26. Data: 2019-08-23 14:58:30
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 14:46:37 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > będę, bo mnie Hejter Generalny może objąć swoim zainteresowaniem i
    > nadzorem, jak tego nieszczęśnika, co sobie wykopał i sprzedawał

    Aha. Czyli płyty nagrobne można sprzedawać. To tak jak z antyradarami w PL,
    gdzie można je produkować i sprzedawać, ale używać już nie można.
    Ciekawe jak je sprawdza producent, "nie używając ich". Wiadomo, że na
    stanowisku pomiarowym, ale "używa".
    Zresztą, czy nieboszczyk "używa" grobowca z granitu? Nie używa. Więc można.

  • 27. Data: 2019-08-23 15:00:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To bardzo dobrze ze w pilke pograsz i na rowerze pojezdzisz. Do czego Ci potrzebne to
    o co pytasz?

  • 28. Data: 2019-08-23 15:05:52
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 23.08.2019 o 12:13, adam13lat pisze:
    > Bawię się właśnie arkuszem kalkulacyjnym (nie koniecznie excelem).
    > Funkcja zwracająca liczby losowe z przedziału (0;1) mnie nie
    > satysfakcjonuje, z uwagi na "małą losowość".
    > Chcę zbudować generator liczb losowych wykorzystujący szum diody
    > lum biały szum fal EM. Jak się do tego zabrać.
    > Interfejs ma działać na LPT lub RS, ale lepiej LPT.
    > Jak "zmusić" arkusz kalkulacyjny by "łykał" liczby losowe z generatora
    > sprzętowego podłączonego do LPT. Domyślam się, że znajomość makr (których
    > jeszcze nie znam) tu nie wystarcza.

    Zrób to w oparciu o rejestr przesuwny. Proste i skuteczne. Jak wpiszesz
    w googla, znajdziesz schematów od cholery.

    P.P.

  • 29. Data: 2019-08-23 15:10:34
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 06:00:52 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > To bardzo dobrze ze w pilke pograsz i na rowerze pojezdzisz.
    Jak nie jeżdżę to robię 16 km na butach. Polecam jeszcze jakieś sporty
    walki. Kyokushin Karate, dobre na początek.

    > Do czego Ci potrzebne to o co pytasz?
    Napisałem.

  • 30. Data: 2019-08-23 15:12:32
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.08.2019 o 14:46, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > będę, bo mnie Hejter Generalny może objąć swoim zainteresowaniem i
    > nadzorem, jak tego nieszczęśnika, co sobie wykopał i sprzedawał

    Proponuję czujkę pożarową starego typu, kiedyś koszulki w lampach
    gazowych były radioaktywne, chyba niektóre elektrody spawalnicze są.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl