  • 71. Data: 2019-08-26 12:40:03
    Temat: Re: Sprzętowy generator liczb losowych
    Od: nie@dam

    http://noosphere.princeton.edu/reg.html

  • 72. Data: 2019-08-31 13:18:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Fri, 23 Aug 2019 12:26:15 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A /dev/lp* to o co? Nie pisz bzdur, nie potrzeba żadnego drivera.
    >Driver jest w kernelu

    A jak ktos nie zamierza uzywac lin/uxa ?

    No i ten driver to chyba w jedna strone - jak pod windows odczytac cos
    z LPT ?

    J.

  • 73. Data: 2019-08-31 13:28:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >Ten zielony jest rzeczywiście fajny, mierniczek pokazuje 400uSv/h.
    >Ale godzina noszenia tego w kieszeni to tyle, co jeden mammogram.
    >Bez paniki, panie od tego masowo nie giną.

    Godzina. A na wycieczke w gory mozna pojsc i pare godzin wracac, z
    wypchanymi kieszeniami ?
    A breloczek do kluczy sobie zrobic ?

    Albo blat do kuchni ?

    >To będziemy mieli cios wibrującej pięści. Może umrze za 18 lat.

    przy 400uSv/h tez ?

    18 lat to strzal czy wyliczenie ... bo to jednak 3.5Sv/rok,
    ale to jak rozumiem 0.035 rem/rok ... faktycznie niewiele.

    P.S. co te mierniki wlasciwie mierza i jak to przeliczac - bo
    jednostek jest multum ...

    >Nie lepiej zrobić cyjanek i mieć malowniczy efekt-pewniak w
    >kilkadziesiąt sekund? Wysiłek podobny do warzenia zupki z uranu,
    >a skuteczność zupełnie inna. Na YT są filmy instruktażowe.

    Akurat opoznienie smierci o godziny, tygodnie czy miesiace moze miec
    sens - juz nikt nie bedzie pamietal gdzie doszlo do zatrucia.
    Albo zdazą sie zatruc tysiace ...

    J.

  • 74. Data: 2019-08-31 14:26:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak taki terrorysta doda to komus do zjedzenia ?

    A tego jesteś świadom?:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Banana_equivalent_dose

    --
    Marcin

  • 75. Data: 2019-08-31 15:36:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-08-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A tego jesteś świadom?:
    >https://en.wikipedia.org/wiki/Banana_equivalent_dos

    Jestem, tylko nigdy nie zblizalem licznika do banana.
    Bedzie tak halasowal, jak przy tym kamyczku ?

    Jaka doustna dawka uranu jest smiertelna z uwagi na promieniowanie ?

    J.

  • 76. Data: 2019-08-31 16:01:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 12:13, adam13lat pisze:
> [...]
    > Jak "zmusić" arkusz kalkulacyjny by "łykał" liczby losowe z generatora
    > sprzętowego podłączonego do LPT. Domyślam się, że znajomość makr (których

    Szum diody może być modulowany tętnieniami zasilacza. Także ADC może
    łapać coś okresowego.
    Proponuję najprościej:
    W zamierzchłej przeszłości jeszcze przed 4004 zrobiłem generator liczb
    losowych z licznika binarnego napędzanego jak najmniej stabilnym
    generatorem RC i o jak największej częstotliwości, aby licznik zdążył
    się wielokrotnie przekręcić. Stan licznika spisywałem do zewnętrznego
    rejestru zboczem drugiego generatora o niskiej częstotliwości.
    Jeśli generatory są niezależne, wydaje się, że losowość jest niezła.
    Zrób więc podobny licznik podłącz go do LPT i pobieraj jego wartość
    kiedy ci potrzeba.

  • 77. Data: 2019-08-31 18:29:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-08-24 o 19:31, adam13lat pisze:

    > Też.

    > Też.

    Oraz drabinkę rezystorów jako przetwornik C/A i generowało dźwięki.
    Z bardziej profesjonalnych zastosowań programator EPROM.

  • 78. Data: 2019-08-31 20:26:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.08.2019 o 12:13, adam13lat pisze:
    > Bawię się właśnie arkuszem kalkulacyjnym (nie koniecznie excelem).
    > Funkcja zwracająca liczby losowe z przedziału (0;1) mnie nie
    > satysfakcjonuje, z uwagi na "małą losowość".
    więc wylosuj 10 liczb, przeprowadź na nich losowe działania a wynik
    potraktuj jako końcową liczbę losową.

    > Chcę zbudować generator liczb losowych wykorzystujący szum diody
    > lum biały szum fal EM. Jak się do tego zabrać.
    wziąć arduino za 2 usd. na nim losować liczby. Oczywiście nie są
    idealnie losowe, ma na nie wpływ potencjał na jakiejś tam nóżce. Z
    arduinem możesz gadać po usb. po rs232 też. Ale równie dobrze możesz w
    zwykłym komputerze odczytywać sygnały z mikrofonu. na podstawie ich
    zmian możesz losować liczby

    ToMasz

  • 79. Data: 2019-09-01 03:57:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    se

    > Jestem, tylko nigdy nie zblizalem licznika do banana.
    > Bedzie tak halasowal, jak przy tym kamyczku ?
    >
    > Jaka doustna dawka uranu jest smiertelna z uwagi na promieniowanie ?

    Zubożonego (U238)? Stawiam, że żadna praktyczna bo nie dość, że rozpad
    powolny to jeszcze alfa (będzie potencjalnie szkodzić głównie to co
    zdąży się we flakach roztworzyć zanim reszta się wydali). Zdecydowanie
    sam metal chemicznie będzie bardziej szkodliwy... google sugeruje, że
    LD50 (acute chemical toxicity) to > 5g. W najgorszym wypadku (100%
    roztworzenia), jaka to dawka?

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2019-09-01 10:51:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Aug 2019 13:18:47 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A jak ktos nie zamierza uzywac lin/uxa ?

    Mam nadzieję, że nikomu już do głowy nie przychodzi taki pomysł.

    > No i ten driver to chyba w jedna strone -

    /dev/port jest dwukierunkowy, pozostaje też:
    man ioperm
    man outb
    man inb

    Marek