  • 11. Data: 2016-10-17 12:13:36
    Temat: Re: Sterowanie otwórz/zamknij za pomocą jednego przycisku
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:5804a1a2$0$640$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    > Klient bariery nie zamowil, a listwa widac czesto zawodzi :-)

    Klient chce tanio za wszelką cenę, bez patrzenia na jakość.

    > Ale ... silownik do bramy moze byc zbyt slaby, aby czlowiekowi krzywde
    > zrobic.
    >
    > A potem wejdzie male dziecko ...

    Niestety nikt nie myśli o bezpieczeństwie przed wypadkiem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2016-10-17 12:23:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    >Klient chce tanio za wszelką cenę, bez patrzenia na jakość.

    W zaleznosci od warunkow - moze np ktos klienta uswiadomil, ze
    przyjdzie zima, bariera sie zaszroni i bez przetarcia sie nie zamknie.

    >Niestety nikt nie myśli o bezpieczeństwie przed wypadkiem.

    Ale tez dziecko sie powinno w takich okolicach znajdowac.
    A moze nie ma malych dzieci ... a potem zgniecie wnuka :-)

    Jeden przypadek na caly kraj, to niekoniecznie powod, aby wszyscy
    swoje ulepszali.

    Za to porysowany lakier na samochodzie juz jest powodem :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-10-17 12:46:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    > W zaleznosci od warunkow - moze np ktos klienta uswiadomil, ze przyjdzie
    > zima, bariera sie zaszroni i bez przetarcia sie nie zamknie.

    Co by nie gadał taki instalator, to niemontowanie co najmniej jednej bariery
    jest proszeniem się o kłopoty. W wersji rozbudowanej są dwie bariery.
    Ja bym wolał przetrzeć barierę ze szronu raz na rok, niż codziennie uciekać
    przed bramą.

    > Ale tez dziecko sie powinno w takich okolicach znajdowac.
    > A moze nie ma malych dzieci ... a potem zgniecie wnuka :-)

    Albo kotka, albo pieska. Albo sam się przewróci na oszronionym podjeździe,
    złamie nogę, a brama zgniecie mu drugą.

    > Jeden przypadek na caly kraj, to niekoniecznie powod, aby wszyscy swoje
    > ulepszali.

    To tak jak z tymi, co nie montują barierek na balkonie w domu, bo jak
    wychodzą na balkon, to uważają, żeby nie spaść. Spada mniej niż jdna osoba
    na rok, a jednak 99% balkonów ma barierki.

    > Za to porysowany lakier na samochodzie juz jest powodem :-)

    Taaak. Za porysowany lakier płaci się więcej niż za uszkodzenie człowieka.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2016-10-17 13:14:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >bariery.
    >Ja bym wolał przetrzeć barierę ze szronu raz na rok, niż codziennie

    Przecieranie moze byc potrzebne codziennie przez 3 miesiace, a
    uciekanie moze sie przydarzac raz na rok :-)
    A blokada ... jak sie bedzie psula co 2 lata, to nadal trzeba bedzie
    czasem uciekac :-)

    W dodatku te napedy dosc wolne i uciekanie pieszo nie stanowi
    problemu, gorzej samochodem :-)

    >Albo kotka, albo pieska. Albo sam się przewróci na oszronionym
    >podjeździe, złamie nogę, a brama zgniecie mu drugą.

    Nie zgniecie, bo za slaba.
    Ale to wszystko z powodu nie myslenia o bezpieczenstwie, nie chce sie
    wyjsc wieczorem z domu, garsc soli sypnac, zeby na drugi dzien nie
    bylo szronu, woli sie zwalic wine na brame :-P

    P.S. mam w budynku windy ... chyba tzw szwedzkie. Kabina nie ma
    wlasnych drzwi, mozna dotknac przesuwajacych sie scian i drzwi
    zewnetrznych.
    I wypadkow nie bylo, choc w skali kraju cos pewnie by sie troche
    znalazlo.
    I nie trzeba drzwi, barier w nich, zabezpieczen, itp.
    Choc trzeba przyznac, ze na krawedzi podlogi jest listwa naciskowa.

    >To tak jak z tymi, co nie montują barierek na balkonie w domu, bo jak
    >wychodzą na balkon, to uważają, żeby nie spaść. Spada mniej niż jdna
    >osoba na rok, a jednak 99% balkonów ma barierki.

    Przepisy takie. Znam takiego, co nie montuje ... bo odklada na
    pozniej. A na razie nie korzysta z balkonu, bo nie ma barierek.
    Zreszta nie ma potrzeby korzystac - ma taras, ogrod, po co mu jakas
    barierka :-)

    >Taaak. Za porysowany lakier płaci się więcej niż za uszkodzenie
    >człowieka.

    Jak powiesz, ze lakier moze porysowac, to czlowiek zaplaci za blokade
    :-)
    A jak powiesz, ze male dziecko moze zgniesc, to powie, ze dzieci ma
    juz duze :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-10-17 14:01:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.10.2016 o 13:14, J.F. pisze:
    > Jak powiesz, ze lakier moze porysowac, to czlowiek zaplaci za blokade :-)
    > A jak powiesz, ze male dziecko moze zgniesc, to powie, ze dzieci ma juz
    > duze :-)
    Dajcie już spokój z tymi zagrożeniami. Napęd ma być do garażu na
    działce, gdzie stoją rowery, taczka, kosiarka i narzędzia ogrodnicze.
    Nikt tam autem nie wjeżdża. Dzieci małych nie ma. Kotków, piesków,
    staruszek też nie. Napęd ma chyba 60 W mocy, więc raczej do "miażdżenia"
    jest za słaby.
    Jacek

  • 16. Data: 2016-10-17 14:14:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-17 o 14:01, Jacek pisze:
    > Napęd ma chyba 60 W mocy, więc raczej do "miażdżenia" jest za słaby.
    To zależy od przełożenia. :-)

    Robert

  • 17. Data: 2016-10-17 15:06:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dajcie już spokój z tymi zagrożeniami. Napęd ma być do garażu na
    >działce, gdzie stoją rowery, taczka, kosiarka i narzędzia ogrodnicze.
    >Nikt tam autem nie wjeżdża. Dzieci małych nie ma. Kotków, piesków,

    Garaz to na auto :-)

    >staruszek też nie. Napęd ma chyba 60 W mocy, więc raczej do
    >"miażdżenia" jest za słaby.

    A to zalezy jakie przelozenie. Moc nie jest wyznacznikiem.
    Taki przypadek sie niedawno w kraju zdarzyl, wiec ostrzezenie jest jak
    najbardziej zasadne.

    Ale po prawdzie ... zagrozenie zazwyczaj zadne, bo naped faktycznie za
    slaby.
    A dziecko i tak podejdzie z drugiej strony, gdzie zabezpieczenia nie
    ma.

    J.

  • 18. Data: 2016-10-17 15:42:17
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.10.2016 o 15:06, J.F. pisze:
    > Garaz to na auto :-)
    Tu się głęboko mylisz, bo na przykład dla celów podatkowych, jak masz
    budynek z bramą garażową, to możesz tam trzymać nawet siano dla kóz, a
    podatek musisz płacić, jak za garaż. Wszystko zależy od punktu widzenia.
    Ja mam tam bramę garażową, bo mi została stara, jak poszerzałem garaż w
    domu.

    Brama zamyka się jakieś 15 sekund, więc przełożenie nie jest aż takie,
    żeby miażdżyć. Daje się jedną ręką zablokować. Zabezpieczenie
    wyłączające napęd, gdy prąd przekroczy np. 3 ampery mogę bez problemu
    dobudować, jak się pojawią jakieś dzieci, czy też kotki. Na razie nie
    mam zamiaru.
    A w temacie rozwiązania technicznego macie jakieś pomysły, czy tylko BHP?
    Jacke

  • 19. Data: 2016-10-17 16:50:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >budynek z bramą garażową, to możesz tam trzymać nawet siano dla kóz,
    >a podatek musisz płacić, jak za garaż. Wszystko zależy od punktu

    Na moj gust to masz wiate, altane lub szope.
    Watpie, aby podatek byl od bramy uzalezniony :-)

    >A w temacie rozwiązania technicznego macie jakieś pomysły, czy tylko
    >BHP?

    Przeciez wczoraj podalem.

    J.

  • 20. Data: 2016-10-17 19:35:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-17 04:15, 4...@g...com wrote:
    > A co Ciebie to obchodzi?

    Mnie nic. Prokuratur raczej się zainteresuje.