  • 91. Data: 2010-09-27 23:28:38
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-09-27 09:02, gosmo pisze:

    > Eee.. to ja się podczepię. Tyle, że ja to Octavia II sprzed FL (1.6 +
    > LPG od nowości), aktualny przebieg 41tyś.
    > Przez
    > te 2,5 roku...

    LPG przy ~16kkm/rok?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 92. Data: 2010-09-27 23:34:09
    Od: Ludvigus <e...@...sygnaturce>

    W dniu 2010-09-27 23:22, Robert Rędziak pisze:

    > 225/50R16 zeżarły korniki?

    Nie, ale to guma nietypowa i zapewne cholernie droga. Sam chciałem na
    moje 16'' założyć coś szerszego, niż obecne Pirelli P7 205/55R16, ale
    skóra nie warta wyprawki.

    Pozdr.,
    --
    |____ UDVIGUS electronic music lover /

  • 93. Data: 2010-09-27 23:50:27
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 19:53, MariuszM pisze:

    > Miałem szmelcwagena Golfa IV, sprzedałem go z przebiegiem 70 kkm,
    > kupiłem z przebiegiem 30kkm.

    Jaki miał silnik i który to był rocznik?

    > Przez 40 kkm rozsypało się:
    > - mechanizm wycieraczek - pewnego dnia zatrzymały się, bo przyrdzewiał.
    > Na forum piszą, że to norma, pierdoła, a straciłem 3h na naprawę,

    Tak, to norma. Mechanizm z chińskiego aluminium.

    > - mechanizm tylnej wycieraczki - ruszała skokami, czasem w ogóle
    > zatrzymywała się,

    Z tyłu to rzadkość, musiało coś być spierdolone.

    > - dioda w drzwiach - również ponoć norma,

    Żadna norma, pierwsze słyszę.

    > - sprzęgła piszczało przez 40 kkm przy ruszaniu (docisk?),

    Jak sprzęgło mogło piszczeć? A może chińskie klocki piszczały? Jakieś Bosza?

    > - skończyły się hamulce - przeżarło jakieś podkładki. Również norma - w
    > ASO od razu wstawili miedziane.

    Nie wiem akurat o co tutaj chodzi.. Ja w swoim nie miałem problemów z
    hamulcami. Ani kumple w innych golfach też nie mieli problemów.

    > Dodatkowo musiałem wymienić dobre klocki,

    Może według Ciebie były dobre, według mechaników nie nadawały się...
    Poza tym, to nie jest usterkowość pojazdu.

    > - schodziła guma w plastykowych elementów wnętrza - też norma,

    Norma w każdym szmelcwagenie.

    > - mieszek biegów wyglądał gorzej niż w Escorcie z 250kkm przebiegu -
    > tandetna pseudoskóra, to samo widziałem w Passacie,

    Zgadza się, pseudo mieszek.

    > - coś trzeszczało przy słupku, zwłaszcza w mrozy,
    > - trzeszczał fotel kierowcy,

    Trzeszczące plastiki, to norma w każdym VW.

    > - czasem przestawało działać oświetlenie bagażnika - przycinał się
    > mechanizm.

    Jak sam wcześniej wspomniałeś, miałeś problem z mechanizmem wycieraczek,
    do tego dochodzi ten "mechanizm" o którym piszesz. Podejrzewam, że coś
    tam musiało być przez "fachowca" ruszane, bo cały zespół różnych rzeczy
    Ci się psuł w klapie bagażnika.

    Niech zgadnę... 98 rok?

  • 94. Data: 2010-09-27 23:52:42
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 20:50, MariuszM pisze:

    > Nie, osoba znajoma, od nowości.
    > Opisane usterki są w większości normą - o czym dowiedziałem się czytając
    > forum vw Golfa.
    > Zapomniałem dodać, że wymieniałem też:
    > - cały wydech

    Dlaczego?

    > - termostat (który w pałwe kosztuje 300 PLN, bo to nie jest zwykła
    > sprężyna, tylko jakiś zabudowany brandzlung - przynajmniej tak mi ASO
    > Seata wyjaśniło),

    To nie jest usterka pojazdu, tylko normalny element eksploatacyjny.

    > - linkę od hamulca ręcznego, bo wlazła woda, linka stanęła - pech, że
    > zaciągnąłem ręczny.

    Pech, że nie używałeś w ogóle ręcznego (lecz sporadycznie). Dlatego się
    zapiekła. Hamulec ręczny należy używać cały czas (czyt: zawsze), wtedy
    się nie psuje...

    Pozdrawiam

  • 95. Data: 2010-09-27 23:56:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Że to auto to złom.
    >
    > Citroen Berlingo - 80 000 km przebiegu.
    >
    > Usterki: zjarał się prawy głośnik wysokotonowy.

    Corolla - 120000km, zjarała się prawa żarówka świateł mijania ;)

  • 96. Data: 2010-09-28 00:17:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2010 22:51:21 +0200, Katanka napisał(a):

    > Czyli skrajne opinie :) Jedni myslą, że to mało usterek i mozna je pominąć. Inni
    > piszą, że sypie się i złom. Mi się wydaje, że to norma. Jak jest faktycznie?

    Dodam, że jakby mi się Granada tak sypała, to by poszła na żyletki... Ja
    tym autem robiłem po 60-70 tysiaków rocznie...

    --
    ___________ (R)

  • 97. Data: 2010-09-28 00:51:58
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 21:19, MariuszM pisze:

    > Z tym, że ja miałem wersję golas, oprócz AC nie miał praktycznie
    > nic.

    Zastanawiające jest to, że takie usterki (takie głupie usterki)
    występują w golfach w wersji basis. Dziwne to jest, bo w bogatszych
    wersjach jakoś te usterki nie występują...

    Pozdrawiam
    Filip

    P.S> Powyższe stwierdzenie, jest moim przemyśleniem po długoletniej
    "obserwacji" tych samochodów.

  • 98. Data: 2010-09-28 00:55:12
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 00:33, Olek pisze:

    > tragedia... Ja mam nastukane ponad 300 tyś. A6 Avant (stare) i (odpukać)
    > nic poważnego się nie działo. W aucie jest cichutko, plastiki całe, nic
    > nie trzeszczy i nie puka :)

    Dziwisz się? Widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz.. :) Twoje audi
    (domyślam się, że to jest ta buda kwadratowa), to jedno z lepszych aut!
    Każdy jeden plastik masz wygłuszony od wewnątrz i zamontowany na
    tasiemki bawełniane. Każdy jeden plastik nie jest zrobiony z chińskiej
    plasteliny, tylko z porządnego miękkiego niełamliwego/niekruchego
    plastiku. To był strzał w dziesiątkę z tymi autami. Naprawdę im się udał
    ten egzemplarz, dopracowany w wielu punktach. :)

    > Aż strach bierze, jak będzie wyglądało Twoje
    > auto po 300 tyś. km... To teraz te auta takie g... robią czy Ford taki
    > jest?

    Teraz po prostu takie śmietniki robią.. I nic na to nie poradzisz.. :/

    Pozdrawiam
    Filip

  • 99. Data: 2010-09-28 00:57:50
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 00:42, Maciej Browarczyk pisze:

    >A tak ogolnie to przy 225/45/17 i sporych Trojmiejskich
    > dziurach jest znosnie, aczkolwiek jak sie wpadnie w b. gleboka dziure to
    > nie ma chyba bata, czym bys nie jechal to i tak bedzie huk i trzask.

    Huk może i owszem ale skąd ten trzask wymyśliłeś? :)

  • 100. Data: 2010-09-28 01:29:52
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 20:45, Katanka pisze:

    > Ok, ale o jakich nierównościach piszesz? Pewnie, że w koleinach trzeba
    > się bardziej namęczyć, ale koleiny w mojej okolicy to 2-pasy, więc
    > raczej rzadko tam jeżdżę. Frajdę mam za to jak jest dobry asfalt, kręta
    > droga i wtedy szerokie gumy, które dobrze trzymają zdecydowanie lepiej
    > się spisują. Nie przekonasz mnie, że 16-tki i wysokośc gumy 55 jest
    > lepsza od 18-tki z gumą 40. Nie jest bo różnicę w prowadzeniu czuję.

    Oczywiście, że 16-tki są lepsze od 18-tek. Ale _dobre_ opony są tu
    podstawą, a nie pontony. Na miejskie drogi wystarczą opony z koncernu
    Michelin. Ścianki sztywne, nie buja, a i w deszczu utrzymają Cię na torze...

    > Zresztą jak sobie wyobrażasz 240 koni, 400nM na przód w aucie 1600kg i
    > szerokość opony 205? Lekko gaz na trójce i traci przyczepność. Musi być
    > szeroka guma, aby auto mogło w miarę normalnie przyspieszać.

    Do tego co masz nic większego bym nie zakładał jak: 225/55/16

    Pozdrawiam
    Filip