  • 21. Data: 2018-11-08 10:39:07
    Temat: Re: Szukam płyty pod NAS
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-07 o 21:56, Poldek pisze:

    > Kup sobie NASa - ReadyNAS, Qnap, Synology lub podobny.
    >
    > 2 dyski spokojnie wystarczają, dla lubiących przesadę są NASy na 4 dyski.

    Z całym szacunkiem, ale chyba nie trafiłeś z poradą. Tutaj dyskusja jest
    o czymś innym.
    Chyba, że masz na myśli jakiegoś Synology z FC, który ma służyć jedynie
    za przestrzeń np. na iSCSI.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2018-11-09 01:22:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-11-08 o 10:39, Adam pisze:

    > Z całym szacunkiem, ale chyba nie trafiłeś z poradą. Tutaj dyskusja jest
    > o czymś innym.

    Rozumiem, że można lubić majsterkowanie.

    > Chyba, że masz na myśli jakiegoś Synology z FC, który ma służyć jedynie
    > za przestrzeń np. na iSCSI.

    Zatrzymałeś się na NASach z przed 10 lat.

  • 23. Data: 2018-11-10 08:20:28
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 07.11.2018 18:11, Roger(OS) wrote:
    > Jak na razie pod pingwinem ZFS kuleje, stąd też wybór padł na BSD, jednakże
    > chcę postawić jeden serwer na kilka(naście) lat i tylko dyski zmieniać jak
    > potanieją, może procesor za kilka lat...

    używam ZFS po Fedorą, jest OK. do niedawna na płycie Asus Sabertooth
    990FX 2.0, 8x SATA + 2x eSATA + obsługa pamięci ECC.

    https://www.asus.com/pl/Motherboards/SABERTOOTH_990F
    X_R20/specifications/

    obecnie jestem na innej platformie i mam na sprzedaż powyższą z
    kompletem pamięci. jak coś to kontakt priv.

    pozdrawiam
    geos

  • 24. Data: 2018-11-10 19:06:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-09 o 01:22, Poldek pisze:

    > Zatrzymałeś się na NASach z przed 10 lat.

    Możesz rzucić przykładem NASa, do którego można wrzucić jakiegoś linuksa?

    Ja mam doświadczenie raczej tylko ze sprzętem dla firm, gdzie liczy się
    HotSwap i dużo dysków do macierzy. Chodzą na fabrycznych, dość prostych
    systemach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2018-11-10 19:33:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-11-10 o 19:06, Adam pisze:

    > Możesz rzucić przykładem NASa, do którego można wrzucić jakiegoś linuksa?

    Nie rozumiem co chcesz tak właściwie kupić, NAS'a czy peceta?
    Nie wiem po co wrzucać do NAS'a z linuxem linuxa? Chyba że chodzi Ci o
    wirualkę to na przykład QNAP z Vitual Station:
    https://www.qnap.com/pl-pl/how-to/tutorial/article/j
    ak-korzysta%C4%87-z-aplikacji-virtualization-station
    /

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2018-11-10 22:39:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-10 o 19:33, Irokez pisze:

> [...]
    > https://www.qnap.com/pl-pl/how-to/tutorial/article/j
    ak-korzysta%C4%87-z-aplikacji-virtualization-station

    Nie, ja nie chcę kupować teraz NASa. W domu mam całkiem (do moich celów)
    niezłego Zyxela 4xHotSwap. U klientów różne, włącznie z jakimiś
    bydlakami 16-dyskowymi.

    Natomiast pytałem w kontekście Rogera, który chce mieć "kombajn" do
    wszystkiego, na co Poldek napisał, aby kupił NASa.
    Zaciekawiło mnie, jaki przykładowo NAS pozwala na instalację/modyfikację
    oprogramowania. Nawet wspomniany wyżej QNAP ma interfejs www, a tu
    przydał by się dostęp do konsoli oraz ewentualnie jakieś środowisko
    graficzne. A jak do "pudełkowego" NASa włożyć kartę PCI dla kamer?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2018-11-10 23:03:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-11-10 o 22:39, Adam pisze:

> [...]
    > przydał by się dostęp do konsoli oraz ewentualnie jakieś środowisko
    > graficzne. A jak do "pudełkowego" NASa włożyć kartę PCI dla kamer?

    Konsola jest jak chcesz pogrzebać, ale to nie pecet tylko dedykowany
    NAS. Więc rozumiesz...
    Poza tym po co wsadzać kartę dla kamer? IP Kamery obsługuje wbudowany
    Surveillance Station (licencja 4 kamery na start) czy też w QNAP
    dodatkowo QVR Pro z wbudowaną licencją na 8 kamer.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2018-11-11 00:01:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-10 o 23:03, Irokez pisze:
> [...]
    > Surveillance Station (licencja 4 kamery na start) czy też w QNAP
    > dodatkowo QVR Pro z wbudowaną licencją na 8 kamer.

    OK, dzięki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 29. Data: 2019-03-04 10:54:38
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Sat, 10 Nov 2018 19:06:23
    From: Adam

    > Możesz rzucić przykładem NASa, do którego można wrzucić jakiegoś linuksa?

    Np. Thecus N5550. Generalnie na inne modele Thecusa na platformie x86
    (Intel Atom) też powinno się dać Linuksa wrzucić.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 30. Data: 2019-03-04 12:15:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-04 o 10:54, Dominik 'Rathann' Mierzejewski pisze:
    > Date: Sat, 10 Nov 2018 19:06:23
    > From: Adam

    > Np. Thecus N5550. Generalnie na inne modele Thecusa na platformie x86
    > (Intel Atom) też powinno się dać Linuksa wrzucić.

    Dzięki :)

    N5550 wygląda na pierwszy rzut oka całkiem niegłupio, przynajmniej z
    mojego punktu widzenia: 5 x HotSwap, RAID5 / RAID6.
    Wygląda to na "zwykłego" kompa na płycie typu ITX - a co za tym idzie,
    powinien to być system otwarty.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam