  • 31. Data: 2016-12-02 16:07:39
    Temat: Re: Taśmy LED - załamka
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Dec 2016 12:49:56 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Ze wszystkich dotychczasowych wypowiedzi zrozumiałem, że jak mają
    być
    > trwałe to tylko odsłonięte.

    No rzecz chyba jasna, że trwale tylko wtedy gdy będą w "suchości" :).

    --
    Marek

  • 32. Data: 2016-12-02 16:17:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 02-12-2016 o 16:07, Marek pisze:

    > No rzecz chyba jasna, że trwale tylko wtedy gdy będą w "suchości" :).

    Gdyby tak w kranach była woda destylowana to byłoby mniej problemów :)
    P.G.

  • 33. Data: 2016-12-02 17:48:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-02 o 10:13, J.F. pisze:

    > No i tak sie zastanawiam - nawiecic kilka otworow chlodzacych, czy
    > spokojnie poczekac az padna ?
    > Paragon jest w pudelku, pudelko w szafce, i czekaja...
    >
    > Chyba, ze Kaufland zmadrzal i po pol roku spusci mnie na drzewo :-)
    >
    > A wydawalo sie ze, Osram to powazna firma, choc z drugiej strony - cena
    > mowi sama za siebie :-)

    u nas kumpel mówił że w OBI przestali wymieniać.
    Ile w tym prawdy nie wiem, bo tam rzadko coś kupuję.
    w Casto na razie bez problemów Philipsy mi wymieniali.

    --
    Irokez

  • 34. Data: 2016-12-02 18:11:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >u nas kumpel mówił że w OBI przestali wymieniać.
    >Ile w tym prawdy nie wiem, bo tam rzadko coś kupuję.
    >w Casto na razie bez problemów Philipsy mi wymieniali.

    To temat na dluzsza dyskusje prawnicza :)

    Klientowi przysluguje w ramach rekojmii/niezgodnosci z umowa dwuletnia
    ochrona.

    Tylko, ze teraz obie strony sie wycwanily, i sklep tez wie, ze do 6
    miesiecy domniemywa sie wine sprzedawcy, a potem juz nie.
    Co w razie sprawy w sadzie powoduje koniecznosc udowodnienia, ze wina
    lezala w wadzie obecnej juz w chwili sprzedazy.

    W zwiazku z ta ochrona wiele sprzetow ma dwuletnia gwarancje, to nie
    to samo, ale naprawic/wymienic sie zobowiazali i mozna swego
    dochodzic, i czesto sklep sie nie uchyla. Ale taka gwarancja
    obowiazkowa nie jest, a na "zarowki" to jej nigdy nie bylo.

    Ale ... na tych nowoczesnych to czesto pisze np "trwalosc 10000h".
    Albo "10 lat *"
    No to jak przychodze z zepsuta w ciagu 416 dni od zakupu, to mam
    niezbity dowod, ze towar nie ma reklamowanej wlasnosci i niezgodnosc
    mamy jasno widoczna :-)

    J.

  • 35. Data: 2016-12-04 08:56:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ale ... na tych nowoczesnych to czesto pisze np "trwalosc 10000h". Albo
    > "10 lat *"

    "żarówki" diodowe które widziałem miały maksymalnie 60 diód. strzelam że
    do oświetlenia przeciętnego pomieszczenia potrzeba by ze dwie albo trzy.
    czyli rola ośwetlenia pomieszczenia rozkłada się na 180 diodek. w mojej
    kuchni na suficie jest 1300 diod.....
    w tej sytuacji 10 lat jest możliwe

    http://iv.pl/images/14504541928261539615.jpg

    ToMasz

  • 36. Data: 2016-12-05 10:36:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >trzy. czyli rola ośwetlenia pomieszczenia rozkłada się na 180 diodek.
    >w mojej kuchni na suficie jest 1300 diod.....

    No ale slyszales - za 5 lat bedzie gorzej :-)

    No coz, zakladam, ze jesli producent wypuscil lampe o mocy 10W, to ona
    swieci i swieci.
    A tymczasem ... osram jeszcze swieci, ale wspomniany Emos juz nie.
    Dwoch tygodni nie wytrzymal :-)

    >http://iv.pl/images/14504541928261539615.jpg

    Ciekawe.
    tasmy naklejone na listwy kasetonow, czy jakies gotowe lampki ?

    z drugiej strony - pojawiaja sie juz kasetony LED.

    Albo samemu mozna zrobic, tylko to upierdliwie duzo roboty :-)

    J.

  • 37. Data: 2016-12-05 21:48:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No coz, zakladam, ze jesli producent wypuscil lampe o mocy 10W, to ona
    > swieci i swieci.
    > A tymczasem ... osram jeszcze swieci, ale wspomniany Emos juz nie.
    > Dwoch tygodni nie wytrzymal :-)
    no... bo tą samą ilość światła otrzymamy
    1. używając drogich diod (osram)
    2. używając tanich diod i dając im 120% mocy (emos?)
    3. uzywając tanich diod, ale stosując ich parę razy więcej niż w
    emosie/osramie i nie kombinując ( w górę ) prądem (moja metoda)

    > Ciekawe.
    > tasmy naklejone na listwy kasetonow, czy jakies gotowe lampki ?

    klejone do listew. ale kleiłem juz do wszystkiego co się da - trzymają
    się. we wszystkich możliwych warsztatach mam taśmy led klejone do
    profili stosowanych do sufitów KG. taki profil kosztuje z 5zł za sztukę

    > z drugiej strony - pojawiaja sie juz kasetony LED.
    >
    > Albo samemu mozna zrobic, tylko to upierdliwie duzo roboty :-)
    nie. to stosunkowo skupione źródło światła. To co na fotce ma promień
    140cm. Oświetla 20metrowy pokój z 18+18wat Prz yczm 18 spoko wystarczy,
    36wat to do szydełkowania albo precyzjnej roboty.

    http://iv.pl/images/30527167701027716080.jpg
    Karton + folia alu+paski diodowe

    ToMasz

  • 38. Data: 2016-12-06 02:10:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Dec 2016 21:48:42 +0100, ToMasz napisał(a):
    > no... bo tą samą ilość światła otrzymamy
    > 1. używając drogich diod (osram)

    Mialy podobne ceny, to byl tani osram.

    > 2. używając tanich diod i dając im 120% mocy (emos?)
    > 3. uzywając tanich diod, ale stosując ich parę razy więcej niż w
    > emosie/osramie i nie kombinując ( w górę ) prądem (moja metoda)

    Osram ma wyzsza temperature stopki.
    85C +/- pirometr.

    > nie. to stosunkowo skupione źródło światła.

    Da sie 4 kasetony, to nie beda skupione :-)

    > To co na fotce ma promień 140cm.

    To jakies mniejszze kasetony ?
    Typowe maja 50cm, to mamy 250x150.

    > Oświetla 20metrowy pokój z 18+18wat Prz yczm 18 spoko wystarczy,
    > 36wat to do szydełkowania albo precyzjnej roboty.

    Tak to jakos wychodzi, te najnowsze diody z 200lm/W moga to zmienic.

    J.

  • 39. Data: 2016-12-07 13:45:12
    Od: circuitmaker <f...@m...pl>

    Piotr Gałka wrote:

    > Przy okazji wymiany zasilacza (bo piszczał) zwróciłem uwagę (nie
    > mieszkam tam) jak one tragicznie słabo i nierówno teraz świecą. Przed
    > wymianą zasilacza myślałem, że to jego wina, ale nie to LEDy się
    > "wypaliły".

    No to nie na temat, ale nie do końca: czy są powody,
    by transoptory/optyczne sterowniki bramek MOSFET miały
    zachowywać się inaczej?

    c.

  • 40. Data: 2016-12-07 14:02:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "circuitmaker" napisał w wiadomości grup
    Piotr Gałka wrote:

    >No to nie na temat, ale nie do końca: czy są powody,
    >by transoptory/optyczne sterowniki bramek MOSFET miały
    >zachowywać się inaczej?

    Sa. Tam inne diody i jakos dluzej swieca.

    A przeciez sa urzadzenia swiecace od 10-20 lat i takich zmian nie
    pokazuja.
    Tylko diody maja zwykle, czerwone, zielone, a nie super biale.

    c.