  • 41. Data: 2016-12-07 14:28:34
    Temat: Re: Taśmy LED - załamka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 07-12-2016 o 13:45, circuitmaker pisze:

    > No to nie na temat, ale nie do końca: czy są powody,
    > by transoptory/optyczne sterowniki bramek MOSFET miały
    > zachowywać się inaczej?

    Kiedyś projektowałem odbiór pętli prądowej 20mA transoptorem i
    projektując podział prądu na transoptor(5mA)/LED(10mA)/opornik(5mA)
    mierzyłem napięcie LEDa w transoptorze (kojarzy mi się TLPcoś - może
    112). Wyszło mi chyba 1,5V.
    1.5V*5mA = 7.5mW
    LED w tej mojej taśmie dostaje około 3.5V*12,5mA=44mW
    Transoptor jest na PCB, gdzie ścieżki i warstwy masy robią za radiator a
    LED ma obok dwa następne LEDy, które go grzeją a szafka kuchenna nie
    jest dobrym radiatorem.

    Normalnie dla struktur podawana jest maksymalna temperatura coś rzędu 125C.
    Jeśli transoptor będzie miał 40C, a LED 150C to różnica żywotności
    będzie kolosalna.

    Ale producenci sprzęgaczy magnetycznych reklamują się, że parametry się
    nie degradują w przeciwieństwie do transoptorów.

    Układ z transoptorem można tak zaprojektować, że on świeci 4x za mocno i
    jak nawet jasność spadnie do 25% to wszystko dalej działa.
    LEDów nie można ustawić na jasność 4 razy większą aby jak spadnie 4x to
    wtedy było dobrze.
    P.G.