  • 11. Data: 2019-01-28 15:57:43
    Temat: Re: Telewizor jako monitor
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 28.01.2019 o 14:52, Jacek pisze:
    > Te duże, jakie oglądałem mają 21:9 i może to się nadaje, jak ktoś ma
    > pootwierane jakieś dokumenty A4 po kilka stron naraz, ale u mnie
    > lepsze będzie 16:9, bo do tego mam zoptymalizowany program sterujący
    > maszyną.
    > Jacek
    To jeszcze kwestia co tam będzie wyświetlane. Rozumiem, ze jak program
    do maszyny to raczej dosyć duże grafiki, napisy itp. Żeby się nie
    okazało, że niby jest duży i zoptymalizowany pod względem proporcji, ale
    sumarycznie"mało ostry".
    TV też może sobie słabo radzić. Ja się spotkałem z problemem w TV, który
    był podłączony po RGB. Niby kiedyś to dawało najlepszą jakość z
    dostępnych złącz AV. Tutaj porażka. A może weź "ten sygnał" do sklepu i
    sprawdź na żywym organizmie. Moim zdaniem to może być kluczowe.
    EdiM

  • 12. Data: 2019-01-28 16:57:29
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Są monitory ponad 40"
    Mam Philipsa - całkiem niezły, Iiyama - katastrofa, z 2 kupionych udało
    mi się jeden oddać, badziew straszny, mam LG i to jest najlepszy monitor
    jaki kiedykolwiek miałem, wliczając w to stado DELL-i jeszcze (Delle max
    30" w moim przypadku).

    Gorąco polecam LG 43UD79. Też nie lubię panoramy. Ten ma 16:9, więc ujdzie.
    Znam tylko jedną wadę tego monitora. Nie jest zakrzywiony, więc patrząc
    na środek i na brzegi, oko musi się dostosować. Da się przyzwyczaić, ale
    gdyby był taki ale zakrzywiony, to bym go kupił. Wada w zasadzie nie
    monitora, ale rozwiązania. Przed TV nie siedzi się tak blisko i tam to
    nie przeszkadza.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2019-01-28 17:20:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.01.2019 o 16:57, Irek.N. pisze:

    > Gorąco polecam LG 43UD79. Też nie lubię panoramy. Ten ma 16:9, więc ujdzie.
    Nie zmieści mi się.
    Mam 70 cm miejsca na szerokość. Po pewnych przeróbkach 75, tak więc
    muszę się zadowolić 32 calami.
    Jacek

  • 14. Data: 2019-01-28 17:59:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    > Nie kupisz rozsądnego telewizora 4K mniejszego niż 40".
    > Pytający chciał oszczędzić kupując 30-36", więc raczej nie ma zamiaru
    > przepłacać czy kupować wynalazki z gwarancją teoretyczną (bo nie wiadomo
    > czy marka i jej dystrybutor będą istnieć za pół roku).

    Pytający pytał o VGA...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2019-01-28 18:08:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2019 17:59:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Pytający pytał o VGA...

    No tak ale nie dasz głowy czy rozumie związek standardu z rozdziałką,
    nie dasz głowy czy za pół roku mu się nie odwidzi bo teraz ma kijową
    grafikę ale sobie dokupi lepszą albo potrzeba VGA ustanie a akurat mu
    wysiądzie jego własny telepatrz i ten co teraz kupuje awansuje na
    domowy. Nic nie napisał o celu i sposobie używania. A IMO lepiej
    dopłacić parę groszy i mieć lepszy i bardziej uniwersalny sprzęt.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2019-01-28 19:52:09
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Muszę kupić duży monitor w granicach 30-36 cali, ale nie panoramiczny, a
    > tylko takie monitory widzę. Pomyślałem o telewizorze, który będzie miał
    > obraz 16:9 i full HD. Podłączenie do komputera przez złącze VGA. Dźwięku
    > póki co nie potrzeba.

    Przerabiałem taki temat niedawno, ale przy nieco innych założeniach -
    był sobie telewizor (jakiś DUŻY i dość leciwy Philips) i trzeba było
    zrobić z niego wyświetlacz do komputera, a wyświetlane były dość gęste
    informacje.

    No i okazało się, że osiągalne rozdzielczości i tryby były ,,niepodobne
    do niczego" - z reguły wszystko było mocno rozciągane w poziomie albo
    paskudnie szarpane w trybach nie odpowiadających rastrowi.

    Na szczęście udało się dostosować program (zmiana fontu gdzie się dało
    na Arial Narrow, i tak wyglądał bardzo szeroko) i tak działa już ponad
    rok. Podłączone przez HDMI.
    --
    Grzexs

  • 17. Data: 2019-01-28 20:36:33
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie zmieści mi się.
    > Mam 70 cm miejsca na szerokość. Po pewnych przeróbkach 75, tak więc
    > muszę się zadowolić 32 calami.

    Bardzo szkoda.
    Mogę polecić też Dell-a serii 3000 (powiedzmy 3014). Ma toto 30",
    całkiem fajny ekran, dobre proporcje... tylko drogi skubany jest w
    porównaniu do większych :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2019-01-28 22:29:45
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 28.01.2019 o 11:30, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > FullHD na VGA? Po co? Dlaczego? Nie lepiej po HDMI (z przelotką DVI
    > na HDMI w razie potrzeby)?

    Ano właśnie. Nie miałem, ale sobie dokupiłem kartę grafiki z HDMI,
    podłączam do zwykłego telewizora, zaletą jest to, że tym złączem leci
    też i dźwięk.
    Niestety, obrazowi daleko do żylety, literki cosik z galarety :(
    I nie pomaga szukanie lepszej, bardziej dopasowanej rozdzielczości.
    Ki diabeł? Nie wiem.

  • 19. Data: 2019-01-28 22:34:50
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 28.01.2019 o 16:57, Irek.N. pisze:
    > gdyby był taki ale zakrzywiony, to bym go kupił.

    wy-curviony ekran ma pewną, niespodziewaną wadę:
    gdy masz za sobą jakąś lampę, to nie ma zmiłuj, zawsze będzie się
    odbijać na ekranie, pod jakim kątem byś się nie obrócił. Przećwiczyłem.

  • 20. Data: 2019-01-28 22:46:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > wy-curviony ekran ma pewną, niespodziewaną wadę:
    > gdy masz za sobą jakąś lampę, to nie ma zmiłuj, zawsze będzie się
    > odbijać na ekranie, pod jakim kątem byś się nie obrócił. Przećwiczyłem.

    Słabo ćwiczyłeś.
    Na suficie zamontowane świetlówki, matryca matowa i po sprawie.

    Miłego.
    Irek.N.