eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Tesla 3 - autonomia w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 105

  • 101. Data: 2019-06-05 19:04:02
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 15:58, WS pisze:
    > On Wednesday, June 5, 2019 at 10:25:16 AM UTC+2, T. wrote:
    >
    >> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >> wzmacniacz.
    >
    > + koszt "niezbednych" certyfikatow ;)
    >
    > a tak powaznie to jakies sensowne zabezpieczenia, zeby np. nie dalo sie na
    wiadukcie podpiac kawalka drutu i spuscic na dol ;), bo przy takim systemie to bedzie
    masakra...
    >
    >
    >
    Nie da się wszystkiego zabezpieczyć i nie robi się zabezpieczeń na
    wszystko. Już dziś można kawałkiem drutu sparaliżować ruch na kolei, ale
    jakoś nie zabezpiecza się przed takimi wydarzeniami.
    Auta też można zhakować i raczej tu będą zabezpieczenia, a nie w
    infrastrukturze.
    Tu masz przykład, jak można włączyć się do systemu Jeepa:

    https://glowny-mechanik.pl/2015/07/24/ataki-na-samoc
    hody-przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamul
    ce-jeepowi/

    T.


  • 102. Data: 2019-06-06 00:24:31
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-05 14:35, T. wrote:

    >
    > Jeśli to się robi na dłuższym odcinku to tarcza jest na podwoziu, a do
    > zalewania używa się tzw. zalewarki szczelin. Nie robi się tego ręcznie.
    > Być może są już do tego maszyny, które robią to wszystko od A do Z,
    > włącznie z układaniem kabla.
    > Tą technologią posługuje się wiele firm w Polsce, chyba jednak nie ma u
    > nas firmy zajmującej się analizą obrazu pod kątem autonomii samochodów :-)

    Aptiv


  • 103. Data: 2019-06-06 00:28:17
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-05 19:04, T. wrote:
    > W dniu 2019-06-05 o 15:58, WS pisze:
    >> On Wednesday, June 5, 2019 at 10:25:16 AM UTC+2, T. wrote:
    >>
    >>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>> wzmacniacz.
    >>
    >> + koszt "niezbednych" certyfikatow ;)
    >>
    >> a tak powaznie to jakies sensowne zabezpieczenia, zeby np. nie dalo
    >> sie na wiadukcie podpiac kawalka drutu i spuscic na dol ;), bo przy
    >> takim systemie to bedzie masakra...
    >>
    >>
    >>
    > Nie da się wszystkiego zabezpieczyć i nie robi się zabezpieczeń na
    > wszystko. Już dziś można kawałkiem drutu sparaliżować ruch na kolei, ale
    > jakoś nie zabezpiecza się przed takimi wydarzeniami.
    > Auta też można zhakować i raczej tu będą zabezpieczenia, a nie w
    > infrastrukturze.
    > Tu masz przykład, jak można włączyć się do systemu Jeepa:
    >
    > https://glowny-mechanik.pl/2015/07/24/ataki-na-samoc
    hody-przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamul
    ce-jeepowi/
    >

    Samolot też przejęli, ale to nie znaczy, że się nie zabezpiecza


  • 104. Data: 2019-06-06 09:56:51
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-06 o 00:28, kk pisze:
    > On 2019-06-05 19:04, T. wrote:
    >> W dniu 2019-06-05 o 15:58, WS pisze:
    >>> On Wednesday, June 5, 2019 at 10:25:16 AM UTC+2, T. wrote:
    >>>
    >>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>>> wzmacniacz.
    >>>
    >>> + koszt "niezbednych" certyfikatow ;)
    >>>
    >>> a tak powaznie to jakies sensowne zabezpieczenia, zeby np. nie dalo
    >>> sie na wiadukcie podpiac kawalka drutu i spuscic na dol ;), bo przy
    >>> takim systemie to bedzie masakra...
    >>>
    >>>
    >>>
    >> Nie da się wszystkiego zabezpieczyć i nie robi się zabezpieczeń na
    >> wszystko. Już dziś można kawałkiem drutu sparaliżować ruch na kolei,
    >> ale jakoś nie zabezpiecza się przed takimi wydarzeniami.
    >> Auta też można zhakować i raczej tu będą zabezpieczenia, a nie w
    >> infrastrukturze.
    >> Tu masz przykład, jak można włączyć się do systemu Jeepa:
    >>
    >> https://glowny-mechanik.pl/2015/07/24/ataki-na-samoc
    hody-przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamul
    ce-jeepowi/
    >>
    >
    > Samolot też przejęli, ale to nie znaczy, że się nie zabezpiecza
    Linii kolejowych nie ma jak zabezpieczyć - no chyba żeby ogrodzić
    szczelnie tory. Byle świr z kawałkiem drutu może nieźle nabroić...
    Natomiast po wprowadzeniu mocowań sprężystych i szyn spawanych nieco
    trudniej jest tor rozkręcić. Póki co słyszałem o kładzeniu na torach
    różnych przedmiotów, np. betonowych podkładów. Ale już akcji jak za
    okupacji (rozkręcanie szyn) to już nie ma jak zrobić - choć dziś to może
    poradziłoby się akumulatorową kantówką :-)
    T.


  • 105. Data: 2019-06-07 22:26:00
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-06 09:56, T. wrote:
    > W dniu 2019-06-06 o 00:28, kk pisze:
    >> On 2019-06-05 19:04, T. wrote:
    >>> W dniu 2019-06-05 o 15:58, WS pisze:
    >>>> On Wednesday, June 5, 2019 at 10:25:16 AM UTC+2, T. wrote:
    >>>>
    >>>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
    >>>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
    >>>>> wzmacniacz.
    >>>>
    >>>> + koszt "niezbednych" certyfikatow ;)
    >>>>
    >>>> a tak powaznie to jakies sensowne zabezpieczenia, zeby np. nie dalo
    >>>> sie na wiadukcie podpiac kawalka drutu i spuscic na dol ;), bo przy
    >>>> takim systemie to bedzie masakra...
    >>>>
    >>>>
    >>>>
    >>> Nie da się wszystkiego zabezpieczyć i nie robi się zabezpieczeń na
    >>> wszystko. Już dziś można kawałkiem drutu sparaliżować ruch na kolei,
    >>> ale jakoś nie zabezpiecza się przed takimi wydarzeniami.
    >>> Auta też można zhakować i raczej tu będą zabezpieczenia, a nie w
    >>> infrastrukturze.
    >>> Tu masz przykład, jak można włączyć się do systemu Jeepa:
    >>>
    >>> https://glowny-mechanik.pl/2015/07/24/ataki-na-samoc
    hody-przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamul
    ce-jeepowi/
    >>>
    >>
    >> Samolot też przejęli, ale to nie znaczy, że się nie zabezpiecza
    > Linii kolejowych nie ma jak zabezpieczyć - no chyba żeby ogrodzić
    > szczelnie tory. Byle świr z kawałkiem drutu może nieźle nabroić...

    I co tym drutem zrobi?

    > Natomiast po wprowadzeniu mocowań sprężystych i szyn spawanych nieco
    > trudniej jest tor rozkręcić. Póki co słyszałem o kładzeniu na torach
    > różnych przedmiotów, np. betonowych podkładów. Ale już akcji jak za
    > okupacji (rozkręcanie szyn) to już nie ma jak zrobić - choć dziś to może
    > poradziłoby się akumulatorową kantówką :-)

    Nie znam się na torach, ale podejrzewam, że na nowych liniach jakoś się
    je zabezpiecza.

strony : 1 ... 10 . [ 11 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: